היום גיליתי

אם אתה מקבל צמרמורת כאשר אתה מאזין למוסיקה, יכול להיות שאתה מיוחד

אם אתה מקבל צמרמורת כאשר אתה מאזין למוסיקה, יכול להיות שאתה מיוחד

כשאתה מקשיב לשיר "חזק" ונזכר בזמנים הכי היקרים בחיים , ואתה מקבל צמרמורת, השיער שלך עומד על הידיים?

מחקר מאוניברסיטת קליפורניה בראשות סטודנט לתואר שני, מתיו זאקס, מצא כי אנשים שמקבלים צמרמורת מהאזנה למוסיקה שונים מבחינה ביולוגית.

המחקר ניתח 20 סטודנטים, חצי דיווחו על צמרמורת בעת האזנה למוסיקה האהובה עליהם וחצי לא דיווחו על צמרמורת.

החוקרים לקחו סריקות מוח משני המחציות, והתלמידים שדיווחו על תחושת הצמרמורת (הידועה כ"פריון "בקהילה המדעית), היו בעלי מספר גבוה יותר של קשרים עצביים בין מרכזי העיבוד הרגשיים שלהם, קליפת המוח השמיעה וקליפת המוח הפריפרונטלית.

זה אומר בעצם שמוזיקה יכולה לעזור ליצור קשר במוח בין קליפת המוח הקדמי לבין קליפת המוח השמיעה שבו הדברים נשמעים, "קוגניציה סדר גבוהה יותר".

קבוצת המחקר הייתה אמנם קטנה, אך סביר להניח שהמחקר יניב תוצאות זהות אם יבוצע עם מספר גדול יותר של אנשים.

התחושה היא חזקה: כמו משחק שחמט שגורם למוח לחשוב אסטרטגית, זה צריך לבוא בתור הפתעה כי האזנה למוסיקה ולהרגיש את זה עמוק זו אינדיקציה של תכונה ביולוגית.

לדברי קוורץ:

בין השאר בגלל תגובות אלה, זאקס חושב שהמוזיקה לא הניבה פוטנציאל טיפולי. כיום, טיפול במוסיקה משמש להרפיה, ועשיית מוסיקה כקבוצה יכולה לפעמים להניב מספר תופעות לוואי. כפי שראה גראן ב"גארדיאן ", רגולציה של רגש היא כבר "אחת הסיבות הנפוצות ביותר שאנשים מעלים את המוסיקה ומחליטים להקשיב לה ". אבל זקס חושב שהמוסיקה יכולה לעשות עוד יותר, כשהיא מתחילה לשחק תפקיד בטיפול בהפרעות דיכאוניות. "דיכאון גורם לחוסר יכולת לחוות הנאה של דברים יומיומיים", הוא אומר. "אתה יכול להשתמש במוסיקה כטיפול כדי לחקור את הרגשות". הוא מקווה לערוך מחקר על מוסיקה וחולים עם הפרעת מאניה-דיכאון בעתיד.

האם המדע מופתע מזה שהמוזיקה היא מדהימה וטיפולית? כנראה שלא, אבל הבנת הביולוגיה שלנו היא מאוד מעניינת ומועילה.

קבלו דוגמאות מדהימות למוזיקה בכלי הקשה:

 

אהבתם? #שתפו למשפחה ולחברים! 😉

תגובות פיסבוק
Exit mobile version