היום גיליתי

9 דברים קריטיים וחשובים שכולם חייבים לזכור כשמתחברים ל Wi-Fi ציבורי וחינמי

וויי פיי (Wi-Fi) חינם זה דבר נפלא, אין שום ספק.

אבל רשתות ציבוריות מחביאות עימן סכנות רבות, כולל הסיכון לאבד את כל הכסף מחשבון הבנק שלכם.

אספנו עבורכם כמה טיפים קריטיים והכרחיים כדי להבטיח שלעולם לא תהיו קורבן להונאת רשת כאשר אתם משתמשים בוויי פיי ציבורי.

אל תכנסו לחשבון הבנק שלכם או תקלידו מספר כרטיס אשראי

הדרך הבטוחה היחידה לשמור על המידע שלכם מפני גניבה היא להשתמש בחבילת הגלישה שלכם במובייל כדי לקנות דברים אונליין. אם תצטרכו לשלם כמה שקלים על חריגה של כמה מגבייט זה בהחלט שווה את הבטחון של חשבון הבנק ו/או כרטיס האשראי שלכם.

כבו את הוויי פיי אם אתם לא משתמשים באינטרנט

על ידי כיבוי הוויי פיי, אתם פותרים שלוש בעיות בבת אחת: מאריכים את משך הסוללה, חיבור אוטומטי או הונאת רשת, ופרסומות מעצבנות באימייל. להגנה מירבית נגד פרסומות אימייל מציקות אתם יכולים להוסיף תוסף לדפדפן שלכם בשם – DoNotTrackMe – הוא לא יאפשר למכשיר שלכם לעקוב אחרי המיקום שלכם.

התחברו בעזרת VPN

VPN או רשת וירטואלית פרטית, מאפשרת לכם להישאר אנונימיים בזמן שאתם גולשים: אתרים אליהם תגלשו יראו את כתובת ה IP של הרשת הוירטואלית ולא את שלכם.

אך בדרך כלל רשתות כאלו הן בתשלום ומאטות את החיבור שלכם לרשת. ובכל זאת, המחיר אינו גבוהה, ובדרך כלל לספקיות ה VPN יש שירות חינמי גם כן.

אל תתנו למכשיר שלכם לזכור את הרשת

רוב המכשירים יזכרו באופן אוטומטי ויתחברו לרשת אליה הם היו מחוברים לפחות פעם אחת. הונאות יכולות ליצור נקודת חיבור משלהן עם אותו השם ובכך לחדור לנתונים שלכם, ולפעמים אפילו לחשבון הבנק שלכם.

שימו לב לשם הרשת הציבורית

האקרים משתמשים בדרך כלל ברשתות עם שמות דומים לאלו שנמצאות בקרבת מקום. ההבדל היחידי הוא שחיבור לרשת אותנטית ובטוחה דורש שם משתמש/סיסמא, ורשת מזויפת של האקרים מאפשרת חיבור חופשי. אז לפני שאתם מתחברים לרשת ציבורית, תשאלו את הבעלים של המקום מה השם שלה.

התקינו תוכנת אנטי וירוס טובה

תמיד תשתמשו בגרסה האחרונה של האנטי וירוס. בכל יום יש שיטות פריצה חדשות של האקרים, ותוכנת האנטי וירוס שלכם צריכה להיות מעודכנת. חוץ מזה, תוכנת האנטי וירוס מזהירה אתכם מחיבורים שיתכן והם מזויפים.

בחרו רשת עם חיבור בשני שלבים

רשת ציבורית שלא מצריכה שום פעולה לחיבור עלולה להיות הונאה. כדי להיות בצד הבטוח, בחרו נקודת חיבור שמצריכה שליחת קוד שנשלח כהודעת SMS לטלפון שלכם. זה יגן עליכם מפני פושעים שמנסים לשכפל את שם הרשת הציבורית.

שמרו על סיסמא מוצפנת

למרות שזה די מובן מאליו לא לרשום את הסיסמא שלכם במכשיר, אנשים רבים עושים זאת. רשלנות כזו עושה את העבודה קלה מאוד עבור הפושעים שרוצים לגנוב לכם מידע. אם אתם עדיין רוצים לשמור את הסיסמאות שלכם במכשיר, לפחות תשתמשו במנהל סיסמאות שמצפין את המידע שלכם.

בדקו את ה URL – כתובת האתר

רשתות מזויפות אולי יפנו אתכם לאתרים מוכרים, אך אלו רק אוספים את המידע האישי שלכם. אם אתם תווים מוזרים בכתובת אתר מוכרת, רוב הסיכויים שהאתר הזה אינו אמיתי. Google.co.il ו google.co.il הם לא אותו הדבר. וודאו שאתם משתמשים בדפדפן בטוח ואמין מכיוון שדפדפן טוב יבחין בהבדלים הללו ויזהיר אתכם.

השתמשו בחיבור בטוח

קל מאוד לזהות חיבור בטוח: כתובת האתר מתחיל עם https:// במקום עם http://. חלק מהאתרים, כמו גוגל למשל, תמיד משתמשים בחיבור בטוח כדי להעביר נתונים.

אם אתם רוצים שכל האתרים יהיו בטוחים, תחשבו על התקנת התוסף HTTPS Everywhere, שמתאים לכל הדפדפנים הפופולריים.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version