כשמרטין פיסטוריוס היה בן 12, הוא נכנס לתרדמת. ב 13 השנים הבאות, מרטין היה במעון טיפולי. הרופאים אמרו שאין לו מושג מה מתרחש סביבו. אבל באופן מחריד, מרטין התעורר בגיל 14 - ויכל לראות ולשמוע הכל.

ויראלי

'נער הרפאים' היה כלוא בתוך תרדמת מסתורית במשך 12 שנים: לפתע פקח עיניו וחשף את האמת המפחידה

By john

June 14, 2022

זה משהו מהסיוטים: להיות כלוא בתוך הגוף של עצמך, מודע לחלוטין לסביבה שלך ולא להיות מסוגל לתקשר עם אף אחד.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

כשמרטין פיסטוריוס היה בן 12, הוא נכנס לתרדמת. ב 13 השנים הבאות, מרטין היה במעון טיפולי. הרופאים אמרו שאין לו מושג מה מתרחש סביבו.

אבל באופן מחריד, מרטין התעורר בגיל 14 – ויכל לראות ולשמוע הכל.

עדיין לא ידוע איזו מחלה מסתורית הכתה במרטין ב 1987. הוא חזר הביתה מבית הספר עם גרון כואב יום אחד, וזמן קצר אחר כך הפסיק לאכול ולתקשר, ורוב הזמן הוא ישן.

לאט לאט, הוא החל לאבד שליטה בגוף שלו, ואחרי כמה טיפולים, הרופאים אמרו להורים שלו שהוא נשאר עם מוח של תינוק. הם סיפרו למשפחה של מרטין שכדאי להם לקחת אותו הביתה ולהתכונן לכך שהוא ימות בזמן הקרוב.

מרטין בילה יותר מעשור במעונות טיפוליים, לא מסוגל לדבר או לזוז.

"במשך שנים רבות הייתי רוח רפאים. יכולתי לשמוע ולראות הכל, אבל זה היה כאילו אני לא נמצא שם. הייתי בלתי נראה", סיפר מרטין.

מתקשר בעזרת מחשב אשר מדבר את המילים שהוא מקליד, הוא עכשיו מספר את הסיפור על חיים מפחידים של שמיעה וראייה של דברים סביבו שהוא לא היה צריך לראות – אבל לא היה מסוגל לעשות דבר בקשר לזה.

הוא אפילו שמע את אמא שלו אומרת לו ברגע של ייאוש שהוא צריך למות.

"זה שבר את ליבי", הוא מספר, "אבל יחד עם זאת, בזמן שאני מנסה לעבור על כל הרגשות שלי, הרגשתי רק אהבה וחמלה כלפי אמא שלי".

אמא שלו מרגישה עכשיו נורא על שאמרה את המילים האלה לבנה, אבל מרטין רואה את הדברים אחרת.

"אמא שלי הרגישה לעתים קרובות שהיא לא אמא טובה שהיא לא יכולה לטפל בי. אחד הדברים הקשים היו שלא יכולתי להגיד לה את זה, 'לא, את עושה עבודה נפלאה'".

התעורר

רק בשנת 2001, כאשר עובדת חדשה הגיעה למעון הטיפולי, הסיוט של מרטין החל להראות אור בקצה המנהרה.

המטפלת בילתה שעות רבות ליד מרטין כשהיא מדברת אליו ומספרת לו סיפורים, ולפתע היא הבחינה בניצוץ בעיניו, ועוד סימנים קטנים. היא הבינה שמרטין הרבה יותר מודע ממה שאנשים חשבו.

היא הפצירה בהורים של מרטין לעשות לו בדיקות במרכז מומחים, מרכז לתקשורת חלופית. וסוף סוף, שם מרטין יכל לתקשר עם העולם בפעם הראשונה מזה שני עשורים.

"היא הייתה הזרז ששינה הכל. אם לא היא, כנראה שהייתי כבר מת או שהיו שוכחים אותי באיזה מכון איפשהו", אמר מרטין על המטפלת שעזרה לו.

חיים חדשים

היום החיים של מרטין לא יכלו להיות שונים יותר מאשר הימים שלו במעון. הוא עכשיו נשוי, וחי עם אישתו בבריטניה. והם עכשיו מקווים להקים משפחה.

הצלקות שלו מהשנים בתור 'נער הרפאים' לא עזבו אותו לחלוטין. מרטין עדיין סובל מפלשבקים, אבל הוא בעיקר אסיר תודה על החיים שלו היום.

"החיים יכולים להשתנות במהירות, אז חשוב להעריך את מה שיש לכם כרגע", אמר מרטין, והמשיך:

"תתייחסו לכולם באדיבות, כבוד, חמלה וכבוד – בלי קשר למה שאתם חושבים שהם מבינים או לא. לעולם אל תמעיטו בעוצמה של המוח, החשיבות של אהבה ותקווה, ואף פעם אל תפסיקו לחלום".

אם רציתם הוכחה שישנם מלאכים בעולם, אז המטפלת במעון בהחלט הייתה המלאך של מרטין. מפחיד לדמיין את החוויה שעבר, ולחשוב איפה הוא היה היום אם לא המטפלת טובת הלב שלקחה את הזמן כדי לראות את מרטין מתקשר. 

שתפו את הסיפור המדהים של מרטין אם האנשים הקרובים לכם בפייסבוק כדי לעזור ולאחל לו חיים ארוכים ומאושרים.