היום גיליתי

זה היה ביקור רגיל אצל הספרית – אך אז תגלית מחרידה בשיער שלה הצילה את חייה

איילין קורי היא כתבת בריאות לשעבר שעבדה בערוץ טלוויזיה באוהיו בשנות ה 80 וה 90. היא הייתה דמות מוכרת מאוד בגלל השיער הג'ינג'י הנפוח שהיה לה, וכמובן הדיווחים המעניינים על עולם הבריאות.

עשרות שנים לאחר מכן, השיער אולי לא אדום כמו שהיה, אך היא עדיין דואגת לצבוע אותו בכל חודש אצל מעצבת השיער שלה ב 15 השנים האחרונות, קרי פיליפס.

אך כתבת הבריאות לא ידעה שזאת תהיה דווקא הספרית שלה שתיתן לה את חדשות הבריאות של החיים שלה.

בחודש יוני השנה, איילין הלכה למספרה לתור הקבוע שלה. הספרית שלה, קרי, התכוננה לסשן הצביעה החודשי, א אז הבחינה במשהו לא רגיל. היא הבחינה בסימן חשוד על הקרקפת של איילין.

קרי שאלה את איילין אם היא קיבלה מכה בראש, ואמרה לה שהיא רואה משהו שלא נראה לה טוב.

"זה נראה מפחיד מאוד", סיפרה קרי. "זה נראה כמו חבלה, אך זה היה שטוח ולא נפוח".

לקרי יש אחות שבמקרה עובדת בתור אחות אצל רופא עור, אז היה לה מושג די טוב שהסימן הזה לא נראה טוב. היא ייעצה לאיילין ללכת לראות רופא כמה שיותר מהר.

למרבה המזל, איילין שמעה לעצתה. היא הלכה לרופאת העור פאם דיוויס, שמיד הורתה לבצע ביופסיה.

התוצאות הראו שאיילין סובלת ממלנומה – סוג של סרטן עור. אך מכיוון שהן גילו זאת מוקדם, הוא היה עדיין בשלב אפס, מה שאומר שהוא עוד לא היה מסוכן.

"לפני חודש היא לא ראתה את זה – אז הוא הופיע בקצב מהיר מאוד", אמרה איילין. "לא הייתי רואה את זה, ולא הייתי מרגישה את זה מכיוון שלא הייתה נפיחות. לא היה מה להרגיש".

משמעות הגילוי המוקדם היא שאיילין תצטרך לעבור ניתוח קל להסרת השומה, בלי לעבור טיפולי כימותרפיה או הקרנות. מזל גדול יש לה!

איילין כמובן אסירת תודה לקרי. למעשה, קרי הייתה האדם הראשון אליו איילין התקשרה כדי לספר לה את החדשות.

היא סיפרה שהספרית שלה נתנה לה זמן והעניקה לה את 'מתנת החיים'.

למרות שהיא כבר לא כתבת בריאות, איילין, שחובשת כובעים בחוץ כדי להישמר מפני השמש, רוצה ליידע ולהזהיר אנשים מפני הסכנה הזו – מלנומה, וסוגי סרטן נוספים שעלולים להיווצר בקרקפת.

ד"ר פאם דיוויס ממליצה לבדוק את הקרקפת אחר שומות או סימנים חשודים. הזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא אחרי המקלחת מכיוון שאז יהיה קל יותר לראות אותם. היא גם מפצירה בספרים וספריות לשים לב לסימנים כאלו, מכיוון שהם יכולים להציל חיים.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version