לא היה לי מושג

ויראלי

למה אסור לעולם לאכול שאריות אורז

By john

May 18, 2022

ישנן סיבות רבות לאהוב אורז: קל להכין אותו, הוא טעים, ממלא, והוא תוספת נפלאה לכמעט כל דבר.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

הוא מהדגנים העתיקים ביותר שיש, והוא חלק חשוב בארוחה של מיליוני אנשים בכל העולם. אך האם ידעתם שישנם חוקים ספציפיים לשמירת אורז כדי שיהיה אפשר לאכול אותו בבטחה יום למחרת? אם לא שומרים אותו בצורה נכונה הוא יכול לגרום להם להיות חולים מאוד.

Shutterstock

אורז בטמפרטורת החדר

מה שאתם צריכים לזכור בקשר לאורז זו הדרך בה מטפלים בו כשמבשלים אותו.

לעולם אין להשאיר שאריות אורז בטמפרטורת החדר לזמן רב. זה בגלל שאורז מכיל חיידק – בצילוס צראוס – שיכול לשרוד הרתחה, ואם משאירים אורז מבושל זמן רב בטמפרטורת החדר, החיידק הזה יכול לגדול ולגרום להרעלת מזון.

Quinn Dombrowski/Flickr

קררו אורז שבושל

מה שחשוב לדעת זה שהחיידק הזה עמיד לחום. אז אם שאריות אורז עומדות זמן רב מדי בטמפרטורת החדר, אז החיידק ישאר אפילו אם מחממים שוב את האורז.

במילים אחרות, כדי להימנע ממחלות והרעלת מזון, חשוב לקרר במהירות אורז מבושל שלא התכוונתם לאכול מיד.

לפי אתר Southern Living: "בישול אורז הוא לח מאוד, מה שיכול להוות בית גידול מצוין לחיידקים אם משאירים אותו בטמפרטורת החדר במשך יותר משעתיים. שמרו על עצמכם וקררו את שאריות האורז באופן מיידי – אם זה על ידי פיזור אורז על נייר אפייה, או להכניס אותו למקרר".

לאחר מכן אחסנו את האורז בכלי אטום היטב או בכלי במקפיא. בנוסף, זכרו שכל המאכלים – לא רק אורז – טובים יותר כאשר מקררים אותם במהירות. וזה בגלל שאתם לא רוצים לתת לחיידקים הזדמנות לגדול ולפרוח.

בבקשה שתפו את המידע הזה עם החברים שלכם בפייסבוק כדי שגם הם יהיו בטוחים כאשר הם אוכלים אורז!