האם חשבתם פעם שככל שתעבדו יותר...

ויראלי

מחקר חדש קובע: מעסיקים צריכים לעבור לארבעה ימי עבודה בשבוע

By john

May 15, 2022

האם חשבתם פעם שככל שתעבדו יותר כך תבצעו יותר מטלות? למרבה הצער, זו רק אשליה שרוב האנשים מאמינים בה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

היום יותר ויותר אנשים עובדים 50,60, ואפילו 70 שעות בשבוע, כשהם הופכים את השולחן המשרדי שלהם לביתם השני.

אך מספר ניסויים שנערכו על ידי אנדרס אריקסון, מומחה בעל שם עולמי לפסיכולוגיה של עבודה, הראו שאנשים יכולים לבצע רק 4-5 שעות של עבודה פרודוקטיבית במהלך היום. אחרי שהביצועים שלהם הגיעו לשיא, הם כבר לא מבצעים את המטלות שלהם בצורה אופטימלית ואנשים נשארים לסבול בעבודה.

"אם אתם דוחפים אנשים הרבה מעבר לכמות השעות בהן הם יכולים להיות מרוכזים בצורה מקסימלית, סביר מאוד שתגרמו להם לאמץ הרגלים רעים מאוד. גרוע מכך, ההרגלים הרעים הללו עלולים לזלוג לשעות בהן אנשים בדרך כלל פרודוקטיביים", אומר אריקסון.

מנהלים שקיצרו את שבוע העבודה קיבלו תמורה גדולה באופן משמעותי להשקעה שלהם בדמות ביצועים טובים יותר, תחלופה קטנה יותר של עובדים, ואושר מקצועי ואישי של העובדים.

ראיין קרסון, מנכ"ל חברת Treehouse הטמיע שבוע עבודה של 32 שעות בשנת 2006. מאז העובדים שלו נהיו מאושרים ופרודוקטיביים יותר.

לפי קרסון, החברה מצליחה מאוד היום, וההכנסות השנתיות שלה מוערכות במיליוני דולרים, והעובדים שמחים להגיע לעבודה בכל בוקר.

סיפור דומה קרה גם בחברת Reusser Design, חברת פיתוח תוכנה. הם עברו לשבוע עבודה של 4 ימים בשנת 2013. מייסד החברה, נייט רויסר אמר, "אפילו אם העובדים עובדים שעות נוספות ביום שישי, הביצועים שלהם הרבה יותר טובים. אין לכם מושג עד כמה אנשים עובדים קשה כדי לסיים פרויקט לפני שהם יוצאים לחופשה".

כניסוי, כיתות ד' ו ה' בקולורדו החלו בשבוע לימודים של ארבעה ימים. כפי שהסתבר, ציוני הקריאה והמתמטיקה של התלמידים שלמדו ארבעה ימים בשבוע עלו ב 6% ו 12% בהתאמה בהשוואה לילדים שלמדו חמישה ימים בשבוע.

"אני חושב שהרעיון שילדים ישארו מרוכזים בכל השיעורים שלהם הוא לא הגיוני", אמר אריקסון. זה נכון במיוחד עבור ילדים שסובלים מבעיות קשב וריכוז.

הממצאים של המחקר טוענים שאפילו חלוקה מחדש של שעות עבודה יכולים להשפיע בצורה ניכרת על עובדים וחברות.

ב 2008, באמצע המשבר הפיננסי של ארצות הברית, מושל מדינת יוטה לשעבר, ג'ון הנטסמן, הטמיע תכנית לארגון מחדש של שבוע העבודה.

כמעט 75% מעובדי המדינה עברו לארבעה ימי עבודה, אבל עבדו 10 שעות ביום. הפתרון הזה לא רק הפחית את עלויות החימום, קירור, וחשמל, אלא גם העלה את המורל אצל העובדים. אנשים נהנו מיום חופש נוסף והיו מרוצים מהשינוי מכיוון שזה חסך להם גם שעות רבות בפקקים.

זו הסיבה שקיצור שבוע העבודה הוא מועיל גם עבור העובד וגם עבור החברה.