למרות שמומחים כל הזמן מדברים על זה

ויראלי

9 סימנים שאתם סובלים מלחץ, מתח וחרדה (ולא מודעים לזה)

By john

May 15, 2022

למרות שמומחים כל הזמן מדברים על זה, אנשים רבים עדיין לא מודעים לעובדה שלחץ הוא אחד הגורמים המרכזיים למחלות ובעיות בריאות.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

זה דבר מסוכן ביותר, במיוחד כאשר הוא בא לידי ביטוי על ידי סימפטומים מעורפלים שקשה לזהות. ועדיין, זכרו שחשוב מאוד למצוא דרך להיות רגועים מכיוון שזה הצעד הראשון למניעת בעיות בריאות שונות.

אלו הסימנים השכיחים ביותר שאתם סובלים מלחץ יתר:

בעיות שינה

אם דפוסי השינה שלכם השתנו באופן דרסטי, או שאתם לא מצליחים לישון או ישנים יותר מדי, אתם צריכים לעשות שינוי באורח החיים שלכם, אתם כנראה סובלים מלחץ יתר.

אתם כנראה לחוצים מדי והגוף שלכם מנסה למצוא את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב. ועדיין, אתם צריכים למצוא את שורש הבעיה, אם אתם סובלים מסיוטים, אם אתם חושבים יותר מדי לפני שאתם נרדמים וכו'.

במקרה של לחץ, השינה היא הדבר הראשון שמושפע. נסו טכניקות הירגעות כמו יוגה, התעמלות, תזונה נכונה, מדיטציה, וכו'.

נשירת שיער

לפי ד"ר קרולין ג'ייקוס, המייסדת והמנהלת הרפואית של Chicago Cosmetic Surgery and Dermatology, "בדרך כלל לאנשים נושרים כ 100 שיערות ביום. רוב האנשים לא מבחינים."

"לפעמים, לחץ יתר על כל סוגיו גורם לשינוי בתפקודים הפיזיים של הגוף, וגורם לנשירה הרבה יותר גדולה של שיער".

"ואז שלושה-ארבעה חודשים אחר כך, לפעמים קצת יותר, השינוי הוא גדול, וזה יכול לגרום לפניקה אצל אנשים. האירועים שמפריעים למחזור השיער הרגיל יכולים להיות תוצאה של לחץ פיזי ונפשי של הגוף".

שינויים במצב הרוח

אם לחץ משפיע על רמת ההורמונים, יתכן ותחוו שינויים במצב הרוח, כששינויים הם דרסטיים וקיצוניים. לחץ יכול להוביל לחרדה, התמכרויות, הפרעה טרדונית-כפייתית, ובעיות נפשיות נוספות. אז חשוב לדבר עם מישהו או לעשות משהו בנידון כדי למנוע סיבוכים נוספים.

שינויים במשקל

לחץ יכול להוביל לעליה וירידה לא רצונית במשקל, כמו גם להאט את חילוף החומרים, ולגרום לעליה במשקל, כמו גם לאובן תאבון ואיבוד משקל.

כאב בגוף

בדרך כלל אנשים מתעלמים מכאבים, אבל זו טעות גדולה, מכיוון שהוא עלול להעיד על בעיות בריאות חמורות. לחץ יכול לגרום לגוף להתחיל להישבר, לגרום לכאבי חזה, בעיות בבטן, שלשול, שרירים מתוחים, והפרעות בקצב הלב.

במקרה הזה, כאבי הראש יהיה חזקים יותר, דלקת המפרקים תכאב יותר, וכל הגוף יתחיל לכאוב.

חוסר יכולת לשבת בשקט

אם אתם סובלים מלחץ יתר, אתם תהיו חסרי מנוחה, עצבניים, ותרגישו לא בנוח באופן כללי. אתם צריכים לטפל בבעיה, להתמודד עם הפחדים והמחשבות, ולמצוא פתרון שירגיע אתכם. לעולם אל תתעלמו מהבעיה, מכיוון שהיא רק תגדל עוד ועוד.

חושבים ללא הפסקה על העבודה שלכם

אם אתם לא מפסיקים לחשוב על העבודה, כסף, מחוייבויות, זה אומר שאתם נתונים ללחץ גדול. עד שלא תתנתקו מהבעיה, לא תצליחו לפתור אותה.

דאגה רק תסבך דברים יותר ויותר, ותגרום לבעיות פיזיות ונפשיות. מצאו זמן ליהנות מהרגע, תפסיקו להסתכל על הטלפון כל שנייה, או לבדוק מתי הפגישה הבאה שלכם. הירגעו, ותבלו זמן עם האנשים הקרובים והאהובים עליכם.

חשק מיני ירוד

גם החשק המיני מושפע מלחץ, אז ככל שרמת הלחץ עולה, כך החשק המיני יורד. לחץ גורם לתשישות וחוסר יכולת לחוות אינטימיות.

נסו טכניקות הירגעות מכיוון שחיי המין והאהבה שלכם יושפעו מלחץ יתר. יותר מכך, נסו לדבר על זה עם בן או בת הזוג שלכם.

חסור סבלנות כלפי אחרים

אם הפכתם לחסרי סבלנות, כעוסים, ועצבניים, אפילו כלפי חברים ומשפחה, יתכן ונמאס לכם מכל מה שאתם עוברים. אתם צריכים להאט ולנהל את הלחץ, מכיוון שהוא משפיע בצורה רעה מאוד על חיי היומיום שלכם.