היום גיליתי

16 דרכים קלות ומוכחות שיעזרו לכם לישון בלילה כמו תינוקות

לפעמים אתם מחכים כל יום לרגע שתוכלו להגיע הביתה וללכת לישון, אבל כשהרגע הזה מגיע, אתם שוכבים ערים במשך שעות.

הלחץ של חיי היומיום הופך את זה לבעיה שכיחה מאוד עבור מיליוני אנשים בכל רחבי העולם.

אם חוויתם את זה על בשרכם, נסו את הרעיונות שרשומים למטה. כל אחד מהם עובד מצוין ויעזור לכם לישון בצורה מושלמת בלילה ובבוקר שלמחרת תרגישו מלאי אנרגיה. לילה טוב לעייפות!

  1. אכלו מזון עם מגנזיום. חוקרים מצאו שמגנזיום משחק תפקיד מרכזי ביכולת שלנו לישון כל הלילה. נסו ללעוס מזונות עשירים במגנזיום כמו גרעיני דלעת, תרד, ומנגולד. או שתקחו תוסף מגנזיום כחצי שעה לפני השינה.
  2. שנ"צ קצר באמצע היום. 10 עד 30 דקות של שינה באמצע היום היא נפלאה כדי להבטיח שתשנו טוב בלילה. שינה ארוכה יותר ואתם מסתכנים בכך שתרדמו מאוחר בלילה.
  3. השתמשו בחדר השינה רק לשינה והירגעות. שמרו את המיטה שלכם רק לשינה כדי שהמוח יקשר בין חדר השינה לשינה ורוגע. שינה וסקס, כן. עבודה וחשבונות, לא ממש.
  4. שמרו על חדר שינה קריר. בין 15-23 מעלות זו הטמפרטורה האידיאלית. חדר חם יותר מוביל ליותר התעוררויות באמצע הלילה.
  5. עשו מקלחת חמה או אמבטיה לפני השינה. זה יכול לעזור למוח להירגע, בזמן שעליה וירידה בטמפרטורת הגוף מוביל לשינה לא טובה.
  6. התעוררו בשעה קבועה. כמו שהכי טוב ללכת לישון בשעה קבועה בכל לילה. יהיה זה רעיון טוב להתעורר בשעה קבועה בבוקר – אפילו בסופי השבוע. שינה לא קבועה, וקימה בשעות לא קבועות מובילה לשינה לא טובה.
  7. השלימו שעות שינה חסרות. נשארתם ערים מאוחר בלילות האחרונים? לכו לישון שעה מוקדם יותר היום כדי להשלים את השעות החסרות.
  8. אל תסתובבו במיטה. לא מצליחים להירדם? אם אם שוכבים ערים יותר מ 20 דקות, צאו מהמיטה ונסו לעשות פעילות מרגיעה כמו קריאת ספר או הקשבה למוזיקה מרגיעה. חשיבה על כך שאתם לא נרדים רק גורמת לכך שלא תרדמו – זה מעגל אכזרי.
  9. בדקו את ארון התרופות. יתכן ואתם לוקחים תרופות שמונעות מכם להירדם. חושבים שאחת התרופות היא הגורם לשינה לא טובה? דברו עם הרופא לגבי תופעות לוואי ואיך לטפל בהן.
  10. העמידו את השעון המעורר הרחק מהפנים שלכם. צפייה בזמן מתקתק לו יכולה לגרום ליותר לחץ וקושי להירדם. בנוסף, עור מלאכותי ממכשיר אלקטרוני מפריע לשעון הביולוגי, וגורם לגוף שלנו לחשוב שהגיע הזמן לקום ולחגוג.
  11. הריחו לבנדר. הריח יכול להיות תרופה נגד אינסומניה. נסו לשרוף נרות בריח לבנדר או לטפטף קצת שמן אתרי בריח לבנדר.
  12. הרגיעו את השרירים. התחילו בכפות הרגליים. מתחו את השרירים, החזיקו כמה שניות ושחררו. חזרו על הפעולה על כל קבוצת שרירים בגוף. מכפות הרגליים ועד הראש.
  13. עמעמו את האור. אור בהיר, במיוחד 'אור כחול' (טלוויזיה, טלפון נייד, וכו') גורם לבעיות שינה. נסו לא לצפות בטלוויזיה או לגלוש בטלפון הנייד כשעה-שעתיים לפני השינה.
  14. אוויר נקי. חשיפה לאור יום מסייעת לאזן את השעון הביולוגי, וגם את שעת השינה. אור שמש תמיד מרחיק את העייפות במהלך היום, ומובילה לעייפות בשעת השינה בלילה.
  15. שתו משהו חם. כוס של חלב חם אולי לא מוכחת באופן מדעי בתור גורם לשינה, אך תחושת הרוגע שמגיעה איתה בהחלט גורם לעיניים להיעצם.
  16. שימו שן שום מתחת לכרית. כן, קראתם נכון. הגופרית שבשום ולארומה החזקה יש אפקט הרגעה שיכול לסייע לאיכות השינה שלכם. הארומה יכולה להיות חזקה וקשה: אך לאחר מספר ימים, אתם תתרגלו ותשנו כמו תינוקות.
תגובות פיסבוק
Exit mobile version