היום גיליתי

סימן האזהרה החבוי של הגוף – איך לדעת אם הכבד שלכם מלא ברעלים

הכבד הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם. הוא עוזר לאגור סוכר, שומנים ו-ויטמינים, לשמור על חילוף חומרים תקין, ומסלק רעלים שנכנסו לגוף. לא פלא שהכבד קיבל את הכינוי 'מרכז הטיהור' של הגוף.

כבד בריא הוא חיוני לבריאות טובה – וחשוב מאוד נשמור על האיבר החיוני הזה. הנה כמה סימני אזהרה שעלולים להצביע על בעיה בכבד.

ישנן סיבות רבות למדוע הכבד יפסיק לפעול בצורה תקינה. אלה כוללים השמנת יתר, צריכת אלכוהול מוגזמת, או אכילת מזון מלא ברעלים שהכבד לא מסוגל לסנן.

ישנם סימפטומים ברורים כאשר הכבד לא מסוגל למלא את תפקידו בצורה תקינה. הסימפטומים אומנם משתנים מאדם לאדם, הנה כמה שכדאי לכם לדעת:

1. חוסר נוחות בבטן העליונה

כאשר שומנים שונים מגדילים את הכבד, אתם מתחילים להרגיש לחץ בצלעות ובחלק העליון של הבטן. אתם עלולים גם לסבול מגזים ונפיחות בבטן.

2. עייפות כרונית

כולנו מרגישים עייפים לפעמים – אבל אם אתם מרגישים עייפים ותשושים באופן קבוע, אפילו בזמן פעילויות רגועות, זה יכול להיות סימן לבעיה בכבד. כדאי ללכת לרופא לבדיקה.

3. שינויים בעור

אם לעור שלכם מתחיל להיות גוון צהבהב, זה יכול להיות סימן לבעיות בכבד. צהבת מתרחשת כאשר הכבד לא מצליח לסנן את הדם מבילירובין, פיגמנט במרה שנוצר בכבד כדי לעזור לתהליך העיכול. יתכן וגם תחוו זיהום עורי וגירוד.

4. בחילות

כשכבד לא מתפקד כמו שצריך, בחילה היא דבר שכיח, במיוחד אחרי אכילת מזון שומני. יתכן ותרגישו סחרחורת, הקאה ו/או שלשול.

5. צואה ושתן

אם אתם סובלים מבעיות כבד זמן מה, הצואה שלכם תהיה עם פחות צבע או אוף-ווייט. השתן מצד שני יהיה כהה יותר.

6. שרירים

אם אתם נפצעים בקלות, כפות הרגליים והרגליים התחתונות נפוחות, או שאתם סובלים מכאבים בשרירים או מפרקים, זה יכול להיות סימן שהכבד לא מתפקד כראוי.

אם אתם חושדים שיש לכם בעיות בכבד, עליכם לראות רופא.

דרך נוספת לשמור על הכבד היא לשמור על הרגלי אכילה טובים ונכונים, להוריד או להפסיק לגמרי את צריכת האלכוהול והטבק, ולעשות התעמלות באופן קבוע.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version