היום גיליתי

רוצים להימנע מעקיצות של קרציות הקיץ? הנה הסוד הזול שכולם צריכים להכיר

שיזוף ושחייה, טיולים או פיקניקים, לשתות בירה במרפסת או סתם לשכב לנוח על הדשא – אם אתם שואלים אותנו, ישנן הרבה סיבות מדוע הקיץ הוא הכי טוב.

אך למרבה הצער, יש דבר אחד שאי אפשר להתחמק ממנו, לא משנה כמה אתם מנסים: קרציות.

החרקים הקטנים האלה פשוט מגעילים, ואפילו שמעולם לא נעקצנו, אנחנו מכירים הרבה אנשים שכן. והכי גרוע, קרציות הן קטנות וחמקמקות וכמעט ובלתי אפשרי לראות אותן לפני שהן זוחלות לכם על הגוף. וכשזה קורה לא תמיד קל להוריד אותן – וכל מי שניסה להוריד קרציה מכלב או חתול יכול להעיד על כך.

כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להימנע מעקיצות קרציה הקיץ, הכנו רשימה של טיפים וטריקים שיהיו שימושיים עבורכם אם אתם מתכננים לבלות הרבה זמן בחוץ בקיץ הזה. המשיכו לקרוא, והרגישו חופשי לשתף את הרשימה עם חברים כדי שגם הם יוכלו ליהנות מקיץ רגוע.

חיסון קרציות ושמנים אתריים

* קודם כל, אם אתם מתכננים טיול לאירופה, ישנו חיסון נגד דלקת מוח החדה (TBE). לפרטים נוספים לחצו כאן.

* אם אתם לא רוצים להתחסן, ישנן דרכים נוספות. אחת מהן היא למרוח שמנים אתריים, אשר אמורים לשמור על הקרציות הרחק מכם. הנה חמישה שמנים אתריים שירחיקו מכם את הקרציות:

  1. שמן לבנדר מריח נפלא, אבל חרקים לא יכולים לסבול אותו
  2. שמן נענת הכדורים חלק ממשחת הנענע, אבל רעיל לחרקים.
  3. שמן למון גראס בעל ריח הדרי נפלא ואפשר למרוח ישירות על העור
  4. שמן אקליפטוס לא רק ירחיק את החרקים, אלא גם ירגיע עקיצות של חרקים וגירושים
  5. שמן לימון בעל ריח שחרקים לא סובלים. מרחו קצת על העור והם ישמרו מרחק. להגנה טובה יותר, אתם יכולים לרסס אותו על הבגדים.

* אולי שמעתם בעבר שקרציות שונאות שום. ואם תרססו עצמכם בשמן שום, הסיכון שקרציות יטפסו עליכם יהיה אפסי – הן יעדיפו קורבן אחר.

Shutterstock

איך להימנע מקרציות

* אם אתם הולכים לאזור בו אתם יודעים שעלולים להיות קרציות, יש לכם מספר דרכים להגן על עצמכם. לדוגמא, אם אתם בטיול ביער, מומלץ לנעול נעליים או נעל סגורה כלשהי, מכנסיים ארוכים וחולצה ארוכה.

* לפי המחקר הזה, קרציות נמשכות יותר לבגדים בהירים/לבנים, אז אם אתם בטיול בטבע, מומלץ ללבוש בגדים כהים יותר.

* בנוסף, הישארו באמצע השביל והימנעו מהליכה בצדדים קרוב לעשבייה גבוהה, במיוחד בשעות הבוקר הלחות. ותמיד תבדקו את עצמכם אחרי טיול בטבע.

Shutterstock

איך להסיר קרציות

* אם יש עליכם קרציה, הורידה אותה כמה שיותר מהר. עם מחלת ליים, הזיהום לא עובר בשעות הראשונות, אז ככל שאתם מסירים את הקרציה מהר יותר, כך הסיכון לזיהום קטן.

* כדי להסיר קרציות השתמשו בפינצטה. תפסו את הקרציה כמה שיותר קרוב לעור ולאט לאט משכו אותה. לאחר מכן, שטפו את העקיצה עם סבון ומים או אלכוהול רפואי.

* הרעיון שעליכם לסובב את הפינצטה כשאתם מסירים קרציה הוא מיתוס. משכו אותה ישר החוצה. בנוסף, נסו לא לפוצץ את הקרציה, אם היא סוחבת איתה מחלה כלשהי, אתם עלולים לשחרר את הבקטריות שיכולים לזהם את העקיצה.

Shutterstock

תסמינים של עקיצת קרציה

* אם נעקצתם על ידי קרציה, ישנם כמה תסמינים שיש לשים לב אליהם. בדרך כלל תהיה נקודה אדומה או פריחה באזור העקיצה, אבל היא תעלם אחרי מספר ימים ואתם תצטרכו לקבל טיפול מיוחד. אך אם אתם חווים תסמינים של עקיצת קרציה והם לא נעלמים, עליכם ללכת לרופא.

* במקרה של TBE, לוקח בדרך כלל 4-10 ימים מרגע הזיהום ועד שאתם נהיים חולים. התסמינים השכיחים הם כאבי ראש, כאבי שרירים, תשישות וחום. בדרך כלל אתם תחלימו, אבל לפעמים הוירוס יכול להתפשט למוח. בשלב הזה, התסמינים כוללים חום גבוה, כאבי ראש עזים, הקאות, רגישות לאור וצלילים, בלבול וקושי בריכוז.

* התסמינים השכיחים ביותר למחלת ליים הם פריחה גדולה יותר מ 5 ס"מ שמופיע 3-30 ימים אחרי העקיצה. תסמינים אחרים כוללים תשישות, כאבי ראש וכאבי שרירים ומפרקים. אם המחלה מתפשטת, יתכן ותחוו תסמינים של חום, ירידה במשקל ושיתוק זמני.

Shutterstock

רוצים שקרציות יתרחקו מכם ומחברים שלכם?

שתפו את הכתבה כדי שגם חברים שלכם יוכלו לשמור על עצמם וליהנות מהקיץ שלהם!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version