האם מצאתם את עצמכם מנהלים שיחה עם...ובכן, עצמכם?

ויראלי

מחקר חדש קובע: אנשים שמדברים אל עצמם הם לא משוגעים, הם למעשה גאונים

By john

May 11, 2022

האם מצאתם את עצמכם מנהלים שיחה עם…ובכן, עצמכם? ואז הסתובבם אדומים מבושה כששמתם לב שאנשים נועצים בכם מבטים, כאילו אתם אדם משוגע? ובכן, כפי שמסתבר, אין לכם שום סיבה להיות נבוכים כלל וכלל. האמת היא שאתם כנראה גאונים.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

איך זה אפשרי? אתם וודאי חושבים, אנשים מטורפים מדברים עם עצמם, לא? החברה בנתה סטיגמה שלילית לגבי דיבור עם עצמכם, אז אנשים רבים מרגישים מבוכה כשהם 'נתפסים'.

אך מסתבר שזה בעצם סימן לגאונות.

מחקרים מראים שדיבור עם עצמכם גורם לכם ללמוד מהר יותר, לחשוב יותר ביעילות, ומחזק את הזיכרון לטווח ארוך.

מחקר אחד, שפורסם ב Journal of Experimental Psychology, מצא שגירוי מילולי שינה עיבוד תפיסתי מתמשך. המשמעות היא שדיבור עם עצמכם, במיוחד כשאתם חוזרים על השם של האובייקט, עזר למשתתפים של המחקר להבין ו/או לקבל את האובייקט שהם חזרו על שמו, וזה גרם לכך שהיה להם קל יותר למצוא את האובייקט שהם חיפשו.

מומחים רבים עשו מחקרים רבים עדי לבדוק איך דיבור עם עצמכם עוזר. הנה ארבעת הדרכים המובילות, כולן מוכחות מדעית.

1. המוח שלכם עובד בצורה יעילה יותר

במחקר שבוצע על ידי Live Science, המשתתפים במחקר שחזרו על שם האובייקט לא רק מצאו אותו בקלות יתרה, אלא היו להם יכולות זיכרון טובות יותר. כשאתם אומרים לעצמכם משהו בקול זה עוזר לכם להבין בצורה טובה יותר מה אתם צריכים לעשות ומה אתם עושים באותו הרגע.

2. כילדים, זה עוזר לכם ללמוד טוב יותר

תינוקות ופעוטות צריכים לשמוע את הקול שלהם כשהם גדלים, 'דיבור ישיר יכול להדריך התנהגות של ילד…כשהם מדברים עם עצמם צעד אחר צעד דרך משימות'. כשאתם מדברים עם עצמכם כשאתם ילדים, ההדרכה הווקלית מסייעת להבין ולבצע את המשימות.

3. עוזר לארגן את המחשבות

דיבור עם עצמכם עוזר לאמת החלטות חשובות, כך לפי הפסיכולוגית לינדה ספאדין. כשאתם מדברים אל עצמכם בקול רם, אתם מתעדפים ווקלית משימות ועושים סדר בבלאגן שנמצא אצלכם בראש. לשמוע את הבעיה שלכם בקול מרגיעה את העצבים, במקום שמחשבה הזו תקפץ ממקום למקום בתוך הראש שלכם.

4. אתם תשיגו יותר מטרות

כשאתם חוזרים על משהו בקול, במיוחד המטרות שלכם, זה יחזק את תשומת הלב שלכם והריכוז, ויסיר הסחות דעת מהדרך. זה מסייע לכם לעבור כל שלב בצורה ברורה יותר, במיוחד לערבב את כולם ביחד. על ידי כך שאתם אומרים זאת בקול ושומעים את זה, המצב המנטלי של המוח שלכם ישקיע יותר כדי להשיג את המטרה הסופית.