היום גיליתי

רוב ההורים עושים את הטעות הזו עם עגלת התינוק בקיץ, ומסכנים את חיי התינוק שלהם

להיות הורה זו לא משימה קלה. לא רק שאתם מבלים את הימים מנסים למנוע מהילדים שלכם להיפגע או להינזק, אלא שיש גם הרבה מאוד דברים שלא הייתם מודעים אליהם שרק מחכים להכשיל אתכם בתפקיד.

לפעמים, כשאתם מנסים לגונן יתר על המידה על התינוק שלכם אתם למעשה עושים את ההיפך, ואין דבר גרוע יותר מאשר לפגוע בלי כוונה באלו שאתם אוהבים.

לאחרונה נתקלנו בכתבה המסבירה את הסכנות הנסתרות שבכיסוי עגלת התינוק עם שמיכה בניסיון להגן על התינוק שלכם מפני השמש. כשהקיץ מתקרב, חשבנו לשתף את האזהרה הזו עם כולם, מכיוון שהיא מהווה סכנה חמורה שאפילו לא חשבנו עליה…

Shutterstock

לפי חוקרים שבדים, כיסוי עגלת התינוק עם שמיכה – אפילו אם הבד דק מאוד – עלול לעשות את הפעולה ההפוכה ממה שהתכוונתם.

כולנו יודעים ומכירים את הסכנה שבהשראת ילד ברכב נעול כשחם בחוץ, ומסבר, שכיסוי עגלת התינוק עם שמיכה יוצרת אפקט דומה.

כמובן, זה בהחלט נראה הגיוני לכסות את התינוק ולהגן עליו מפני קרני השמש, אך כשעושים זאת הטמפרטורה בתוך העגלה למעשה מטפסת לגבהים מסוכנים ביותר. נוצר אפקט כמו של כבשן, והתינוק נמצא בסכנה אמיתית כאשר הוא נמצא בעגלה זמן רב.

לפי אתר BabyCenter.com, רופאת הילדים סוונטה נורגן אמרה לעיתון השבדי Svenska Dagbladet, "יש גם סירקולציה רעה של אוויר וקשה לראות את התינוק כאשר העגלה מכוסה".

כדי לבדוק את התאוריה, העיתון החליט לערוך ניסוי, והתוצאות היו מפחידות.

ללא הכיסוי, הטמפרטורה בעגלה שנשארה בשמש הייתה 22 מעלות.

אך עם הכיסוי, הטמפרטורה טיפסה עד ל 34 מעלות, ואחרי שעה הטמפרטורה עלתה עוד והגיעה ל 37 מעלות!

אז, מסתבר שכיסוי התינוק בשמש יכול להיות הרבה יותר מסוכן ממה שחשבתם. לא הייתי מודע לזה לפני כן, ולמרות שאני נוקט באמצעי זהירות בכל הנוגע לילדים שלי, מפחיד לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי קורא את זה.

שתפו את זה עם החברים והמשפחה כדי שהילדים שלכם יהיו בטוחים בשמש!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version