היום גיליתי

מחקר חדש קובע: שבוע עבודה של 3 ימים משפר את הבריאות הפיזית והנפשית שלכם

האם רציתם לעבוד פעם פחות שעות בשבוע? ובכן, אז אולי תרצו לשקול זאת.

אבל איך תסבירו את זה לבוס שלכם? אם אתם מעל גיל 40, אתם יכולים להפנות אותו למחקר חדש שנערך ב Melbourne Institute’s Working Paper Series. הם מצאו שיום עבודה של שלושה ימים זו הדרך הטובה ביותר לשמור על יעילות של עובדים מעל גיל 40 ולמנוע מהם להישחק.

אז ישנה הוכחה שאנחנו עובדים יותר מדי?

במחקר, החוקרים מאוסטרליה ויפן בדקו איך שעות עבודה משפיעות על היכולות הקוגנטיביות של 3500 נשים ו 3000 גברים בני 40 ומעלה מאוסטרליה. המתנדבים במחקר היו צריכים לבצע מבחנים קוגנטיביים, כמו לדקלם רצפים של מספרים ולקרוא בקול מילים.

"הממצאים שלנו מראים שישנה אי לינאריות בהשפעה של שעות עבודה על תפקוד קוגנטיבי", כתוב במחקר. "בשבוע עבודה של עד 25 שעות, ישנה השפעה חיוביות על התפקוד הקוגנטיבי. אך כאשר עובדים יותר מ 25 שעות בשבוע, ישנה השפעה שלילית על התפקוד הקוגנטיבי".

נשמע מצוין, לא? ובאופן מעניין, הממצאים היו זהים אצל נשים וגברים.

האם זה אומר שכדאי לי להתפטר מעבודתי?

אז אם שבוע עבודה של 25 שעות אינו אפשרי, מה הדבר הטוב הבא – שבוע עבודה של 40 שעות או לא לעבוד כלל? אם ניחשתי את תשובה א', אתם צודקים. לפי ממצאי המחקר, התפקוד הקוגנטיבי שלנו משתפר כאשר עובדים 40 שעות בשבוע לעומת לא עובדים בכלל, אז זכרו זאת לפני שאתם הופכים את המשרד, צועקים Who's coming with me ומתפטרים!

אבל אם אנחנו מדברים על שבוע עבודה של יותר מ 55 שעות, זה גרוע בהרבה ליכולת הקוגנטיבית שלכם מאשר לא לעבוד כלל.

"יתכן ורמת הגירוי האינטלקטואלי תלויה בכמות שעות העבודה", אמר אחד המדענים, קולין מקנזי, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת קאיו.

"עבודה יכולה להיות חרב עם שתי קצוות, היא יכולה לגרות פעילות מוחית, אך באותו הזמן שעות עבודה מרובות גורמות לתשישות ולחץ, וכתוצאה מכך התפקוד הקוגנטיבי נפגע".

טוב, אז סך הכל, שבוע עבודה של 25 שעות נשמע כמו ניצחון גדול, לא? ולמעשה חוקרים אחרים מצביעים על התועלות של מעבר ל 3 ימי עבודה בשבוע כנורמה.

שבוע עבודה של 4 ימים עושה אותנו בריאים יותר

רובנו מרגישים רעננים וחיוניים אחרי סוף שבוע של 3 ימים, אז זו לא הפתעה ששבוע עבודה קבוע של 4 ימים יעשה אותנו בריאים יותר מאשר שבוע עבודה של 5 ימים.

פרופסור ג'ון אשטון, אחד הפרופסורים המובילים בבריטניה, קורא למעבר לשבוע עבודה של 4 ימים במקום 5 בכל בריטניה, כשהוא מספר לעיתון הגרדיאן בשנת 2014, "הלחץ שאנשים נמצאים בו, הלחץ שהם נמצאים בו אחרי חופשת מחלה, בריאות הנפש היא בהחלט בעיה רצינית".

עסקים יפניים גם מנסים לטפל בבעיית ה'וורקוהוליות' שמתפשטת במדינה אחרי שעובד בחברת פרסום יפנית התאבד כשנאלץ לעשות 100 שעות נוספות בחודש אחד.

אשטון ציין שעובדים בבריטניה כמעט לא עושים הפסקת צהריים, אלא עובדים תוך כדי האוכל. זה טרנד שנהיה נורמה גם בארצות הברית, כשפחות מ 20% מהאמריקנים יוצאים מהמשרד להפסקת צהריים.

אשטון אמרה שעובדים יראו מגוון רחב של תועלות אם יקחו יום נוסף לעצמם, כולל יותר התעמלות, זמןמ משפחה ולחץ דם נמוך יותר.

חברות שעשו את השינוי הזה לשבוע עבודה מקוצר דיווחו על שיפור ניכר ברווחת העובדים ובפרודוקטיביות שלהם.

אבל תועלות של שבוע עבודה מקוצר הן רבות הרבה יותר מאשר רמת לחץ נמוכה יותר או בריאות פיזית טובה יותר. לפי אלכס וויליאמס, מרצה לסוציולוגיה באוניברסיטה בלונדון, לשבוע עבודה של ארבעה ימים יכולה להיות השפעה גדולה מאוד על הסביבה.

המשמעות של פחות שעות עבודה היא צריכה נמוכה יותר של אנרגיה, ויום פחות של נסיעה הלוך-חזור לעבודה ולבית.

מה דעתכם? הייתם רוצים לעבוד רק 4 ימים בשבוע? האם אתם חושבים שהבוס שלכם יאפשר את זה? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות למטה. 

תגובות פיסבוק
Exit mobile version