לזה קוראים נס!

ויראלי

תינוקת ששוקלת 400 גרם קיבלה גזר דין מוות מהרופאים – כשראו פרט על כף הרגל שלה הם קפאו במקום

By john

April 19, 2022

אף אחד לא חשב שהיא תשרוד. מאנושי נולדה בגוון סגלגל ושקלה רק 400 גרם – הסיכויים שהיא תשרוד היו קטנים ביותר. עכשיו הסיפור המדהים שלה מתפשט בכל העולם.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

הכל החל ב 15 ליוני, 2017. סיטה בת ה 48 מהודו הייתה בשבוע ה 28 להריונה, וזה היה מוקדם מאוד בשביל שהתינוקת שלה תיוולד.

במהלך ההיריון שלה, לחץ הדם של סיטה היה כל כך גבוה שזה נהיה מסוכן. כשהייתה בשבוע 28, בדיקת האולטרסאונד חשפה משהו שלא היא ולא אף אחד אחר רוצה לשמוע. זרימת הדם לא הגיעה לשליה, מה שעלול היה להיות קטלני.

הרופאים נאלצו לקבל החלטה לא צפויה ומסוכנת מאוד: ניתוח קיסרי דחוף. היה זה ב 15 ליוני, 2017.

400 גרם

כשהתינוקת נולדה, כף הרגל שלה הייתה בגודל קצות האצבעות של אביה, גיריראג'. כולם היו בשוק. התינוקת הפצפונת שקלה 400 גרם בלבד, ואורכה היה 21 ס"מ. כדי לשים דברים בפרספקטיבה, בשביל שתינוק יחשב בריא הוא צריך לשקול לפחות 2.5 ק"ג, ותינוקות נולדים באורך ממוצע של 50 ס"מ.

מאנושי לא נשמה כשנולדה, מכיוון שריאות של תינוקות מתחילים לפעול בצורה תקינה בשבוע 34 בערך. אבל למרות הכל, המשפחה שלה לא ויתרה עליה. הילדה הקטנה הועברה לטיפול נמרץ וחוברה למכונת הנשמה.

האיברים שלה לא התפתחו עדיין והעור שלה היה רגיש כמו נייר.

"כשהתינוקת נולדה, לא היינו בטוחים מה יקרה. הצלת תינוקת בגודל כזה היה אתגר גדול", אמר סאניל ג'אנגד, מנהלת מחלקת היולדות בבית החולים בו נולדה התינוקת. כשהוא מוסיף, "אחרי שבעה שבועות, מאנושי הצליחה לשתות קצת חלב, ולאט לאט החלה לנשום בכוחות עצמה. המוח שלה והעיניים החלו להתפתח גם כן. במהלך השהייה שלה בבית החולים היא קיבלה עירויי דם רבים".

7 חודשים

אבל מאנושי היא הרבה יותר מסתם ילדה, היא הילדה של כל הודו, הסביר הרופא.

"החלטנו להציל את חיי התינוקות ולתת לה את העזרה הרפואית שהייתה צריכה כדי להראות שצריך לשמור ולהגן על כל הילדות", אמר הרופא. הוא הסביר שבמדינת רג'אסטן תינוקות טריות מומתות הרבה פעמים, רק בגלל שהן בנות, ושהדבר הזה חייב להיפסק.

המקרה של מאנושי עשה כותרות בכל העולם, והתקווה היא שסיפור ההישרדות המדהים שלה יסייע לשפר את מצב הבנות בהודו. סיכויי ההישרדות של מאנושי היו קטנים ביותר, אבל ב 15 לינואר, 2018, היא סוף סוף זכתה לחזור הביתה. היום היא בת 7 חודשים ושוקלת 2.4 ק"ג, כך לפי ה Hindustan Times.

אמא סיטה, 48, ואבא גיריראג', 50, מרג'אסטן נשואים כבר 33 שנים. הם אומרים שהבת שלהם היא נס ודי קל להסכים איתם.

"היא נלחמה ונלחמה והתקשתה נגד כל הסיכויים…ועשתה את זה. היא שרדה!", אמרה האם המאושרת.

זה אכן ברור שמאנושי היא לוחמת קטנה!