היום גיליתי

כך תגדלו בבית גינת תבלינים נפלאה שתחזיק לנצח!

תבלינים יכולים להיות צמחים נפלאים בפנים וגם בחוץ – קל יחסית לטפל בהם והם בדרך לא גדלים יותר מדי.

גינת תבלינים היא תוספת נפלאה לכל מטבח, גם בפן הבריאותי, וגם כמובן להוסיף טעם לאכול שלנו.

לא משנה אם אתם משתמשים בבזיליקום לפסטה, או שאתם מוסיפים קצת נענע ללימונדה, גינות תבלינים הן דרך נפלאה להוסיף מרכיבים טריים במעט כסף לתפריט היומי שלכם.

אבל אם אתם חוששים להתחיל את גינת התבלינים שלכם, הנה 5 טיפים שאתם צריכים לדעת.

1. אור שמש vs. צל

רוב התבלינים יגדלו בסדר גמור אם הם ישבו ליד חלון מואר עם מעט צל. אך יש תבלינים שיגדלו ויפרחו בצורה טובה בהרבה אם הם יקבלו אור שמש ישיר, כמו למשל בזיליקום. תבלינים אחרים, כמו כוסברה, אוהבים טמפרטורות קצת יותר נמוכות וצל.

אז אם אתם שמים לב שאחד התבלינים שלכם לא נראה ירוק מספיק, כדאי לבדוק אם הוא מקבל יותר מדי או לא מספיק שמש.

2. מציאת הכלי המתאים

למרות שהגינות הללו עם צנצנות זכוכית נראות מצוין, הן לא תמיד מתאימות לגנן המתחיל. רוב התבלינים צריכים ניקוז – וצנצנות לא נותנות את זה. תוודאו שאתם מוצאים עציצים עם חורים למטה שיאפשר למים לצאת כדי שהתבלינים לא יטבעו.

בנוסף, אתם תרצו לשים אדמה איכותית בעציצים. לתבלינים, שימו אדמה טובה שקניתם במשתלה. כזו שתלכוד את הלחות בפנים. אם אתם שמים לב שהאדמה יבשה מדי, נסו להוסיף עוד כָּבוּל, ותשקו לעתים תכופות יותר.

3. השקיה – מתי ואיך

כל מי שמתחיל גינה תמיד תוהה כמה ומתי צריך להשקות אותה. ובכן, אם אתם מגדלים תבלינים, אתם תרצו להשקות כל יומיים-שלושה, או מתי שהאדמה מרגישה יבשה מלמעלה.

אך האם יש שעה נכונה ביום בה צריך להשקות? עבור גינות תבלינים שנמצאות בחוץ מתחת לשמש, השקיה מוקדם בבוקר או בערב תשמור על האדמה לחה ליותר זמן.

4. איך לגזום בצורה נכונה

רוב האנשים לא יודעים שלתבלינים יש פרחים, ורוב האנשים לא יודעים שהפרחים האלה יכולים לשנות את הטעם של התבלינים. כן – בדיוק כך! אם אתם מבחינים בפרחים קטנים ולבנים שצצים להם על הבזיליקום שלכם, כדאי לכם לגזום אותם.

5. זמן קציר!

כשאתם קוצרים את התבלינים, חשוב לוודא לא לקצור את הכל בבת אחת. כמו עם גיזום, גם בקציר צריך איזון, אחרת אתם מסתכנים בפגיעה בבריאות של השתילים שלכם.

טיפ של אלופים: אם אתם רוצים לחסוך כסף, נסו לייבש את התבלינים – זה זול בהרבה מאשר לקנות תבלינים יבשים בסופר.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version