היום גיליתי

זה מה שבאמת קורה לגוף שלכם כשאתם שותים משקאות אנרגיה

האם אתם חובבי משקאות אנרגיה? אולי אתם אוהבים לשתות אותם בבוקר? אולי ביחד עם אלכוהול? אם כן, כדאי לכם לחשוב פעמיים, מכיוון שמשקאות אנרגיה הן למעשה הרבה יותר מסוכנים ממה שחשבתם.

מחקר חדש של צריכת משאות אנרגיה שנערך על ידי המכון הלאומי למזון בדנמרק מדווח ש 42% מהמשתתפים במחקר סבלו מתופעות לוואי.

ותופעות הלוואי הללו לא היו נעימות בכלל…

רבים מאיתנו שותים משקאות אנרגיה במהלך היום כדי לתת לעצמנו מנת אנרגיה. המשקאות בדרך כלל מכילים כמויות גדולות של קפאין וסוכר, אשר מספקים את האנרגיה שאנו צריכים.

אבל המחקר הגדול שבדק 3682 אנשים חשף כמה עובדות מטרידות. צריכה גדולה מדי של משקאות אנרגיה יכולה להוביל לתופעות לוואי מזיקות, כמו גם לנזקים לטווח הארוך.

המחקר מציין שצריכה של כמויות גדולות של קפאין, יחד עם מרכיבים נוספים, גורמת להשפעות הבאות:

• אינסומניה

• הפרעות בקצב הלב

• חסור מנוחה

מחקרים דומים הראו סימנים של תופעות לוואי חמורות, כגון:

• כאבי ראש ומיגרנות

• תגובות אלרגיות

• דיכאון וחרדה

• שחרור של הורמוני לחץ

• תלות

42% מהמשתתפים במחקר חוו תופעות לוואי כתוצאה משתיית משאות האנרגיה. תוצאות הלוואי היו כמובן שילוב של המרכיבים במוצר, אך מעל הכל, הריכוז הגבוה של הקפאין וסוכר היו האחראים העיקריים.

אפשר אומנם לטפל ו/או להקל על תופעות הלוואי הנגרמות ממשקאות האנרגיה, אך הדבר הטוב ביותר הוא להימנע לחלוטין משתיית המשקה.

אך הסיכונים בשתיית משקאות אנרגיה אינם נגמרים שם, המחקר הדני מצא גם ש"צריכה מוגברת של משקאות קלים מסוכרים מגבירה את הסיכון להשמנת יתר, סוכרת סוג 2, עששת, ושחיקת שיניים".

צריכה של מוצרים עם כמויות גדולות של סוכר עלולה לגרום לסיבוכים קטלניים – ומשקאות אנרגיה הם מהמסוכנים ביותר שיש. המחקר מציין שמשקאות אנרגיה מכילים 10-30 אחוז יותר סוכר מאשר משקאות קלים.

נתון מפחיד שעולה מהמחקר מציין שכמעט 50% ממשקאות האנרגיה בשוק נמכרים בבקבוקים של חצי ליטר, זו עליה גדולה מאוד כאשר בשנת 2010 רק 15% ממשקאות האנרגיה נמכרו בבקבוקים או פחיות של חצי ליטר.

מכון הלאומי למזון בדנמרק מזהיר שמשקאות אנרגיה לא מיועדים לילדים. הם עלולים להזיק מאוד לגוף הקטן של הילד, שאינו מסוגל להכיל כמויות גדולות של קפאין וסוכר.

הם מציינים במחקר שילדים רבים צורכים את המשקאות הללו במסיבות יום הולדת ובאירועי ספורט, ושהורים צריכים ללמוד לגבי הסכנות של המשקה הפופולרי.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version