לא היה לי מושג.

ויראלי

זאת הסיבה שיתושים עוקצים אנשים מסוימים, ואת אחרים לא

By john

April 08, 2022

בכל פעם שאני יוצא החוצה יתושים מיד תוקפים אותי. אז מדוע חלק מאיתנו תמיד נעקצים כשאחרים לא? ובכן, מסתבר שמדענים מצאו את התשובה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

אבחנות קודמות הראו שאנשים גדולים יותר, שמייצרים יותר פחמן דו חמצני (CO2), אנשים ששותים בירה, ונשים בהריון, היו חשופים יותר לעקיצות של החרקים המציקים האלה. גם דיאטות מסוימות היו חשודות לגורם לעקיצות יתושים. אך מסתבר שאף אחת מהסיבות האלה אינה הגורם.

במקום, מדענים טוענים שהם מצאו את ההסבר במחקר חדש. על ידי שימוש במתנדבות של תאומות זהות ולא זהות, הם יכלו להפריד את ההשפעות של הטבע וההשפעות של הגנים.

המתנדבות האמיצות הכניסו את ידיהן לענן של 20 יתושים, כאשר לוח פלקסיגלס מפריד בין היתושים לבינן. הסיבה הייתה כדי לבדוק האם הריח ימשוך או ידחה את היתושים.

והתוצאה הייתה מדהימה: 67% מהשוני בין בני אדם היו תלוי לחלוטין בגנים.

אז מה ההסבר?לפני מספר שנים, מחקר דומה של תאומים הראה שהריח באמת היד שלנו הוא גנטי. וזה עובד לשני הצדדים: בדרך בה אנו קולטים את הריח של אמת היד של אחרים, והדרך בה אנו מייצרים את הריח שלנו. והיתושים פועלים באותה דרך. יש הבדל גדול בריח שמושך אותם והריח שדוחה אותם.

אז בפעם הבאה שיתוש עוקץ אתכם וזה מגרד בטירוף, אל תאשימו את המזל הרע או דוחה יתושים שלא עובד, נסו להעריך את העובדה שההרכב הגנטי שלכם יוצר ריח מדהים שיתושים לא יכולים לעמוד בפניו.

מכירים אנשים שנעקצים כל הזמן? שתפו איתם את הכתבה.