זה ישנה את הדרך בה אתם מבשלים.

ויראלי

אם אתם מסננים פסטה בכיור, זאת הסיבה שעליכם להפסיק לעשות את זה מיד!

By john

April 06, 2022

בישול אוכל בסיסי כמו אורז ופסטה היה מהדברים הראשונים שלמדתי כשהתחלתי לבשל כשהייתי קטנה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

למרות שישנן טכניקות שונות אנשים משתמשים בהן כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, יש דבר אחד שכמעט כולם עושים: מסננים את הפסטה.

כמעט בכל בית יש מסננת שאיתה משתמשים כדי לסנן את הפסטה ולהוריד את המים בכיור. אך אם אתם משתמשים בשיטה הזו, הגיע הזמן להפסיק מכיוון שאתם עושים טעות גדולה כל החיים שלכם.

לפי Bon Appetit, למי הפסטה, או כפי שהם קוראים להם 'זהב נוזלי', יש שימוש אחר ויעיל שישנה את הדרך בה אתם מבשלים.

מסתבר שאפשר להשתמש בהם כדי לשפר את הרוטב ולהרים אותו לגבהים אחרים שיביאו את האטריות לרמה אחרת לגמרי. מבולבלים? בואו נסביר.

במהלך תהליך בישול הפסטה, העמילן מהקמח שממנו עשויות האטריות נוזל לתוך המים, מה שגורם להם להיראות קצת עכורים ואז אנו מאמינים שאי אפשר להשתמש בהם יותר.

אך מסתבר, שהנוזל הזה הוא בדיוק מה שאתם צריכים ליצירת תחליב, שהופך לרוטב חלק עם מרקם מושלם.

אתם ודאי תוהים מדוע התחליב כל כך חשוב. ובכן, הוא עושה הבדל גדול מאוד בטעם ובמרקם של הרוטב שלכם. התהליך מחבר יחד את השמן והמים כך שהם לא ייפרדו בצלחת שלכם וייצרו שלולית מימית בתחתית.

הוספת מצקת אחת של מי פסטה לרוטב שלכם לא רק תחבר את השמן והמים, היא גם תסמיך את הרוטב כך שלא תצטרכו להוסיף קמח, עמילן או שמנת – וכל אלה משנים באופן דרמטי את הטעם של הרוטב.

הטריק הזה אולי חדש עבור רבים, אך שפים רבים, כולל ג'יימי אוליבר, משתמשים בשיטה הזו זמן רב כדי ליצור מנות פסטה פנטסטיות.

אתר Serious Eats ערך ניסוי כדי לקבוע האם אנשים מסוגלים להרגיש בהבדל בין רוטב רגיל לרוטב שבושל עם מי פסטה, ורוטב מי הפסטה ניצח ובגדול.

לפי שאתם מתרגשים יתר על המידה, ישנם כמה דברים שעליכם לדעת שיעזרו לכם להפיק את המרב ממי הפסטה שלכם.

הדבר הטוב ביותר במי פסטה זה שהם עובדים עם כל סוג של רוטב, אם זה עגבניות, אלפרדו או פסטו.

הנה כמה דברים שחשוב לדעת בזמן שמבשלים ושומרים את מי הפסטה:

1. אל תוסיפו שמן למים, הוא רק יהפוך את הפסטה שלכם לשמנונית ויגרום לרוטב להחליק מהאטריות.

2. בשביל מרקם עמילן נוזלי טוב, וודאו שאתם משתמשים במספיק מים כשאתם מרתיחים את הפסטה. כלל האצבע הוא להשתמש ב 3 ליטר מים עבור 250 גרם פסטה.

3. במקום לסנן את המים לכיור, השתמש במזלג פסטה או מלקחיים כדי להוציא את האטריות המבושלות מהמים. ואז השתמשו במצקת כדי להוסיף קצת מים לרוטב וליצור קסם עבור בלוטות הטעם שלכם.

4. אם אתם מברי המזל ויש לכם סיר שמגיע עם מסננת פסטה, אז אתם יכולים להרים בקלות את המסננת כשהאטריות מבושלות, ולהשאיר את נוזל הזהב לשימוש מאוחר יותר.

אתם יכולים להשתמש באותה טכניקה כשאתם מבשלים מזונות עמילניים אחרים כמו שעועית, אורז מלא, ועדשים, וקחו את המתכון שלכם לרמה אחרת לגמרי.

האם השתמשתם פעם במי פסטה ברטבים שלכם? ספרו לנו בתגובות!