היום גיליתי

המשחק התמים של ילדה בת 4 הפך למלכודת מוות: עכשיו אמא שלה מזהירה הורים אחרים

הילדים שלי אוהבים לשחות…בים או בבריכה. הם יכולים לשחות במשך שעות אם רק אתן להם.

כמובן, לפעמים זה מלחיץ, מכיוון שמשחק במים מגיע עם סכנות רבות. אז אני צריך להיות זהיר וכל הזמן להשגיח עליהם.

אך למרבה הצער, הדברים לא תמיד הולכים לפי התכניות.

זה משהו שאמא בשם לייסי גרייס למדה על בשרה כאשר בתה בת ה 4, אליאנה, לפתע נאבקה על חייה אחרי מה שנראה כמו יום רגיל בבריכה.

זה היה כמו כל יום אחר. לייסי גרייס השגיחה על בתה בת ה 4, אליאנה וחברה שלה משחקות בבריכה של המשפחה בחצר האחורית עם נודל לשחייה.

Public Domain Pictures

בזמן שהילדות שיחקו, הן נשפו מים דרך החור של הנודל לשחייה לתוך הפה אחת של השנייה.

בשלב מסוים, אליאנה בלעה קצת מים. היא מיד השתעלה והוציאה את המים והמשיכה לשחק כרגיל עם חברה שלה.

לפי לייסי, שאר היום היה רגיל לחלוטין. היא חשבה שזה בסך הכל משחק ילדים – וששום דבר רע לא קרה…בהתחלה…

אבל אז, הסיפור קיבל תפנית מפחידה.

לייסי כתבה פוסט בפייסבוק ותיארה מה קרה בימים שלאחר מכן, כשבתה לפתע נאבקה על חייה.

"אליאנה שיחקה בבריכה עם נודל לשחייה ביום שבת, וכמו שילדים רבים עושים בימינו, היא נשפה מים דרך קצה אחד והוציאה אותם מהקצה השני. בתאונה מקרית, אליאנה שמה את הפה שלה לנשוף מים בדיוק ברגע שחברה שלה נשפה מים מהקצה השני, מה שגרם למים להיכנס ישר לגרון שלה. היא מיד הקיאה את המים אבל לא נראה שקרה לה משהו מעבר לזה. 

30 דקות אחרי ה'תאונה' היא הייתה בסדר גמור – הרגישה טוב, שיחקה, אכלה, וכו'. גם יום למחרת היא הייתה בסדר גמור. 

ביום שני לפתע היה לה חום. ילדים סובלים מחום, זה נורמלי. לא חשבתי על זה יותר מדי. ביום שלישי היא ישנה רוב היום אבל עדיין נראתה בסדר. ביום רביעי היא כבר הלכה לגן ובשעות הצהריים התקשרו אלי ואמרו לי ששוב יש לה חום.

שחזרתי שוב ושוב את הרגע הזה בבריכה וזכרתי שקראתי סיפור על אבא שבנו נפטר בגלל שהוא לא קיבל טיפול אחרי שבלע מים בבריכה. לא התכוונתי לתת לזה לקרות לאליאנה".

"מבית הספר נסענו לבית חולים, בתקווה שהרופא יגיד, 'הריאות שלה נשמעות בסדר, זה בסך הכל וירוס. אחרי 10 דקות הרופא אמר להעביר אותה לטיפול נמרץ כמה שיותר מהר. דופק הלב שלה היה מטורף, רמת החמצן נמוכה, והעור שלה נהיה סגול מה שהעיד על זיהום כימי'.

בטיפול נמרץ עשו לה צילום רנטגן וגילו דלקת וזיהום שנגרמו מכימיקלים של בריכה.

שעתיים אחר כך הם העבירו אותה לבית חולים גדול יותר כדי שיוכלו להשגיח עליה מסביב לשעון ושמומחים לרופאת ילדים יוכלו להשגיח עליה.

החלו לטפל בה באמבולנס בדרך לשם.

בקיצור, אליאנה סובלת מדלקת ריאות משאיפה ומחוברת עכשיו למכונת הנשמה. ניסו לנתק אותה מהצינוריות ולתת לה אפשרות לנשום בכוחות עצמה, אך רמת החמצן שלה ירדה באופן משמעותי. היא קיבלה מנת אנטיביוטיקה שנייה אך לא ראינו שיפור. החום שלה לא ירד. דופק הלב שלה ירד ואלו החדשות הטובות היחידות עד כה. שני רופאים אמרו לנו 'תודה לאל שהבאתם אותה מתי שהבאתם".

Wikipedia

"כל הדברים הרעים שקרו לה, לא היינו יכולים לדעת מלהסתכל עליה. 

אם הילד שלכם בולע מים, ומשהו נראה לא בסדר, אפילו הדבר הכי שולי וקטן, אני מפצירה בכם לקחת אותו מיד לבדיקה אצל רופא. אני תוהה מה היה קורה אם הייתי לוקחת אותה ביום שני, אולי היא הייתה בסדר עכשיו?? ואני תוהה מה היה קורה אם הייתי מחכה יותר זמן. זה כל כך מפחיד. 

כרגע, אנחנו פשוט מתפללים שהאנטיביוטיקה תשפר את המצב מהר ושהריאות שלה ימצאו דרך להיפטר מהכימיקלים. היא תישאר בבית החולים לפחות 24 שעות אחרי שהחום שלה ירד, שהצילומי הרנטגן של החזה יחזרו תקינים, ושהיא תוכל לישון לילה שלם בלבי שרמת החמצן שלה תרד.

אם היא תצטרך יותר מ 3 ליטרים של חמצן, הם יעבירו אותה לבית חולים אחר. אנחנו לא יודעים כמה זמן זה יקח, אבל אני מודה לאלוהים שקראתי את הכתבה על הילד הקטן.

אני אמצא את הכתבה ואכתוב לאבא שלו מכתב. אני מבטיחה לכם. לא הייתי לוקחת אותה לרופא בלי הכתבה ואלוהים יודע איך זה היה מסתיים".

למרבה המזל, לייסי קראה את הכתבה על פרנקי דלגדו, ילד בן 4 שנפטר אחרי ששחה בבריכה.

למרב הצער, הוא לא שרד, אבל נראה שאליאנה תחלים בסופו של דבר.

טביעה משנית: מה כל הורה צריך לדעת

אפילו אם הילד שלכם אומר שהוא מרגיש בסדר אחרי שבלע הרבה מים, הסכנה לא הסתיימה. אחרי זמן מה, המים יכולים להצטבר ברקמות ובשטחי האוויר בריאות, ולגרום למה שנקראה 'טביעה משנית'.

אלו התסמינים שיש לשים אליהם לב:

למרבה המזל, אליאנה נמצאת בדרך להחלמה, כך לפי חדשות ABC.

יש לה עוד דרך ארוכה לפני שתחלים לגמרי, אבל בינתיים, מתנות ומילות תמיכה לא הפסיקו לזרום אל הלוחמת הקטנה. אנו מאחלים לך החלמה מהירה אליאנה!

לסיפור הזה היה יכול להיות סוף אחר לגמרי אם לייסי לא הייתה קוראת את הכתבה על הילד.

עכשיו האמא מקווה שהסיוט של הבת שלה ישמש כאזהרה להורים אחרים, במיוחד כשעונת הרחצה בפתח.

עם קצת יותר חשיפה, אנו משוכנעים שהסיפור הזה ימנע מילדים אחרים להיות קורבנות לטביעה משנית.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version