היום גיליתי

הוא אולי נראה כמו גור, אבל הוא חתול בוגר לחלוטין. הגזע הזה עושה עכשיו קאמבק

כל בעלים של חיית מחמד אמר זאת לפחות פעם אחת: "הלוואי והכלב או החתול שלי היו נשארים גורים". הם מדמיינים איזה אדיר זה יהיה לשמור את החמידות הזו לנצח. יש משהו שכולם אוהבים בתמימות הזו של גור כלבים או גור חתולים. אולי אלו כפות הרגליים המתוקות, או הפרווה הפלאפית שמסביב לראש שלהם, או ההליכה הגמלונית שלהם. אין דבר יותר חמוד מזה.

ובכן, אתם כבר לא צריכים לדמיין…כי אם אתם אוהבי חתולים ורוצים להקפיא את הזמן של החתול שלכם, החלום שלכם התגשם!

גזע חדש של חתולים בשם 'מנצ'קין' ישאר מיניאטורי לנצח. בגלל שהוא נולד עם רגליים קצרות מאוד, הוא יתהלך בצורה מוזרה בחודשים הראשונים של חייו, אבל כשהם גובהים קצת, הם נראים כמו גור חתולים נורמלי. והם ישארו כך כל חייהם!

מסתבר שגזע המנצ'קין היה פופולרי מאוד בשנות ה 90, ועכשיו הם עושים קאמבק. ומדוע שלא יעשו? הם חמודים בטירוף. הם כל כך קטנים שבקושי אפשר לראות אותם הולכים בתוך הבית, אז החיסרון הוא שאתם תמיד צריכים לחפש ולהיזהר שאתם לא דורכים עליהם.

הגזע עדיין חדש יחסית והוא מאופיין עם הרגליים הקצרות שלו, שהגורם שלהם היא מוטציה גנטית טבעית. עם כל 'גזעי המעצבים', הגזע הזה גרם למחלוקת רבה כאשר הוכר באופן רשמי על ידי איגוד החתולים הבינלאומי ב 1995. מירב הדאגות שהושמעו היו בנוגע לבריאות ובעיות התנועה בשל הרגליים הקצרות של הגזע.

להגנתם של מרביעי גזע המנצ'קין, חתולים עם רגליים קצרות תועדו מספר פעמים מאז שנות ה 40, והיה אפשר לראות אותם בכל העולם. ברוסיה, גזע דומה למנצ'קין זכה לכינוי 'חתול קנגרו סטלינגרד', בגלל רגליו הקצרות.

עוד יתרון של חתול המנצ'קין – הוא מגיע בשלל צבעים. אז אתם יכולים לקבל את חתול חלומותיכם!

אך יש מתנגדים לגזע, והם השמיעו את דעתם:

"זה נוראי כשמנסים להרביע גזעים מסוימים כשיש סיכוי גדול למחלות ומוות. הרבעה של שני חתולים מנצ'קין עלולה להוביל למוות של כל השגר. למה שמישהו יעשה את זה? בדיוק כמו הרבעה של גזעים מסוימים של כלבים שמובילים לבעיות בריאות רבות. תנו לחיות להיות נורמליות וטבעיות. הם חמודים, אבל זה אכזרי להכריח את זה".

"למרבה הצער, לאנשים לא אכפת אם הם מרביעים חיות, הם אולי יוולדו עם מחלות, אבל כל מה שאכפת להם זה הכסף. אם המרביעים ידעו שיש דרישה לגזע הזה או לכל גזע אחר, הם ימשיכו לעשות זאת. זה פשוט עצוב".

תגובות פיסבוק
Exit mobile version