היום גיליתי

9 סימני אזהרה לשבץ מוחי, ותסמינים שכל אישה חייבת להכיר

בזמן ששבץ הוא גורם המוות החמישי אצל גברים, אצל נשים הוא גורם המוות השלישי. ולפי ה National Stroke Association, בכל שנה 55,000 יותר נשים חוות שבץ מאשר גברים בארצות הברית.

שבץ מוחי מתרחש כאשר קריש דם חותך את זרימת הדם לאזור של המוח. הסימפטומים המכורים כוללים כאבי ראש, חוסר תחושה בגפיים ובפנים, בחילות, שיהוקים, כאבי חזה, וקוצר נשימה.

אך מחקרים הראו שלנשים יש סימפטומים נוספים לשבץ מוחי, מה שמוביל לפער בטיפולי השבץ אצל גברים ונשים.

אבחון לא נכון בשעות הראשונות של שבץ יכול לסכן את חייו של האדם, אז חשוב מאוד שאנשים ילמדו ויכירו את תשעת הסימפטומים האלה לשבץ אצל נשים.

מחקרים הראו שלנשים לוקח זמן רב יותר להגיע לבית החולים מאשר גברים כאשר הן לוקות בשבץ. וברגע שהן מקבלות טיפול, לנשים לוקח זמן רב יותר להחלים מאשר גברים.

סימפטומים לשבץ:

שבץ מוחי מגיע עם מספר סימני אזהרה. אבל מה שאנשים רבים לא יודעים זה שהסימפטומים אצל נשים וגברים הם שונים.

מצד אחד, יש סימנים ברורים לשבץ אצל שני המינים. אך מצד שני, לנשים יש סימפטומים ייחודיים לשבץ שלא תמיד מזוהים ככאלה.

אלו כוללים:

"או שחוויית השבץ היא שונה בגלל סיבות ביולוגיות, או שגברים ונשים חווים את אותו הדבר אך מפרשים את זה בצורה  שונה", אמר לואיס מורגנשטרן מאוניברסיטת מישיגן.

גורמי הסיכון הסטנדרטיים לשבץ אצל נשים הם השמנת יתר ועישון. נשים שמשתמשות בגלולות למניעת הריון, שנמצאות בשבועות האחרונים להריון, או שילדו לאחרונה, נמצאות בסיכון גבוה יותר לשבץ. מדענים לא הצליחו להוכיח שלחץ הוא גורם לשבץ, אך מחקר שפורסם במגזין Neurology קושר בין לחץ בעבודה לסיכון גבוה יותר לשבץ, במיוחד בקרב נשים.

היום מטפלים בשבץ אותו הדבר אצל גברים ונשים. אנו זקוקים למחקרים נוספים בנושא, אך תשומת לב לסימפטומים האלה יכולה להציל חיים.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version