היום גיליתי

המדריך האולטימטיבי שיעזור לכם לנקות ולסדר את הבית אחת ולתמיד!

יועצת הניקיון והסדר היפנית, מארי קונדו, היא מפורסמת בכל העולם בזכות רב המכר שלה The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing שיצא לאור ביותר מ 30 מדינות. מארי קונדו טוענת שעדיף לעשות ניקיון אחד גדול במקום לנסות ולסדר דברים על בסיס יומיומי.

אז חשבנו שהיום זה יום מתאים לעשות קצת סדר בחיים היצירתיים שלנו; או לפחות לנסות. אנו יכולים רק לקוות שקונדו יכלה לעזור לנו.

לפי מארי קונדו, ניקיון וסדר יעיל כולל שני צעדים:

1. להיפטר מדברים לא שימושיים

2. למצוא מקום לאחסן את הדברים שאתם באמת צריכים

אל תחשבו בכלל על מקום לאחסן את הדברים שאתם צריכים לפני שאתם נפטרים מהדברים שאתם לא צריכים. ניקוי הבלאגן תמיד צריך לבוא ראשון.

צעד ראשון: להיפטר מהדברים שאתם לא צריכים

*תזרקו את כל הבלאגן בנגלה אחת

בדרך כלל קל יותר להיפטר מדברים שאתם לא משתמשים בהם יותר (לדוגמא, אם הם שבורים או ישנים). מצד שני, יש הרבה דברים שאתם לא צריכים אבל קשה לחשוב על סיבה להיפטר מהם. מארי קונדו לא ממליצה להיפטר מ'דברים שלא השתמשתם בהם במשך שנה' או 'לשים בקופסא כדי שתוכלו להשתמש בהם מאוחר יותר'. השיטות הללו לא עובדות. הדרך הטובה ביותר להחליט מה לשמור ומה לזרוק היא להחזיק כל פריט בידיים ואז לשאול את עצמכם: "האם הוא מסב לי אושר?" אם התשובה היא כן – תשמרו אותו. אם לא – תזרקו.

*שיטת הקטגוריות

במקום גישת של חדר-חדר (היום אנקה את המטבח ומחר את הסלון), השתמשו בשיטת הקטגוריות (היום אסדר את הבגדים ומחר את הספרים). לפני שאם מחליטים מה לשמור ומה לזרוק אספו יחד את כל הפריטים מקטגוריה אחת . "זה חיוני לאסוף את הכל במקום אחד מכיוון שזה יראה לכם בדיוק כמה דברים יש לכם. רוב האנשים בהלם מערימת הדברים הדברים שהם צברו, כשהם רואים שהערימה היא פי שניים בגודל ממה שהם חשבו שתהיה", מסבירה מארי.

התחילו לסדר את הפריטים שקל יותר להיפטר מהם: בגדים, ספרים, מסמכים, שונות (דיסקים, DVD, איפור, אקססוריז, דברים משרדיים, וכו'). רק בסוף תתמודדו עם הדברים הסנטימנטליים.

*אל תתנו לקרובי משפחה להתערב

מארי קונדו לא ממליצה להראות להורים ושאר בני המשפחה את הדברים שאתם עומדים לזרוק: "אין שום דבר רע בסדר וניקיון. אך, זה מלחיץ מאוד עבור הורים לראות מה הילדים שלהם זורקים. ערימת ה'זבל' אולי תראה מפחידה עבור ההורים וזה עלול לגרום להם לחשוב שהילדים שלהם לא יהיו מסוגלים לשרוד עם מה שנשאר אחרי הסדר".

*אל תהפכו בגדים לא שימושיים לבגדי הפנאי שלכם

אנשים רבים במקום לזרוק פריטים שהם לעולם לא ילבשו משאירים אותם בתור 'בגדי בית'. אל תעשו את זה! זה לא בסדר להיתקע עם בגדים שאתם לא אוהבים. אתם לא תהיו 'רגועים' כשאתם לובשים את הבגדים האלה בבית. הזמן שאתם מבלים בבית הוא חלק יקר מהחיים שלנו. לא צריך להעריך אותו פחות בגלל שאף אחד לא מסתכל עליכם. אז החל מהיום עליכם להפסיק עם המנהג 'המשפיל' של מראה שאתם לא מרוצים ממנו בתוך הבית.

*להיפרד ממזכרות לא שימושיות

האם אתם לא מסוגלים לזרוק מתנות שאנשים יקרים קנו לכם? כולנו היינו שם. "המטרה העיקרית של מתנה היא הקבלה שלה. מתנות הן לא 'דברים', הן דרך לתקשר עם הרגשות שלנו" – אומרת מארי. אם אתם מסתכלים על המשימה מנקודת המבט שלכם, אתם לא תרגישו חרטה כשאתם זורקים מתנה של מישהו אחר. פשוט תודו לאותו אדם על האושר שהמתנה הביאה לכם כשקיבלתם אותה.

צעד 2: אחסון חכם

*איך לאחסן דברים בחוכמה

כל הפריטים מקטגוריה אחת צריכים להיות מאוחסנים במקום אחד, קרובים מאוד אחד לשני.

ברגע שאתם מממיינים את הדברים בצורה נכונה, תהיה לכם את הכמות המושלמת של פריטים שתתאים במקום אחד. אם המטרה שלכם היא שתמיד יהיה לכם מקום פנוי, אז אתם צריכים לשמור על כל החפצים שלכם בדרך כזו שתוכלו לראות את כולם במבט אחד.

*הסוד הגדול הוא אחסון ורטיקלי

התגלית המרעישה של מארי קונדו היא לאחסן דברים בצורה אנכית, ולא בערימות. העיקרון מתייחס לא רק לספרים, מסמכים וניירות אלא גם לבגדים.

חשוב לדעת איך לקפל את הבגדים בצורה נכונה. שיטת האחסון הזו מעניקה להם מבט לכל פריטי הלבוש שלכם, וכך תוכלו לשלוף כל בגד בקלות בלי לעשות בלאגן בארון או במגירה. למדו כאן איך לקפל בגדים בצורה נכונה.

*כלי האחסון הטוב ביותר הוא קופסת נעליים

*בית מסודר = חיים מסודרים

מארי קונדו אומרת שבית מסודר עוזר לכם לסדר את הבעיות ואת העבר שלכם. אחרי שאתם מתמודדים עם הדברים שלכם, המטרות והשאיפות שלכם הופכות ברורות ואתם סוף סוף יכולים להיפטר מהדברים הלא נחוצים בחיים.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version