היום גיליתי

תרשים שילוב הצבעים האולטימטיבי – שיהפוך אתכם למעצבי על

מציאת שילוב צבעים מושלם זה אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב מראה אופנתי. זו הסיבה שאנו מציעים את התרשים הזה, על מנת שתמיד תוכלו לדייק כאשר אתם בוחרים בגדים או עיצוב לבית.

סכמה 1: קומבינציה משלימה

צבעים מחמיאים הם צבעים מנוגדים במעגל הצבעים. קומבינציה של צבעים כאלו יוצרת אפקט אנרגטי וחי.

סכמה 2: המשולש – קומבינציה של שלושה צבעים

קומבינציה של משולש של 3 צבעים אשר שווים במרחק אחד מהשני במעגל הצבעים. הם מייצרים אפקט ניגודיות חזק בזמן ששומרים על 'הרמוניה'. קומפוזיציה כזו נראית מלהיבה אפילו כשאתם משתמשים בצבעים חיוורים ולא רוויים.

סכמה 3: קומבינציה של צבעים דומים

זו קומבינציה של 2 עד 5 (באופן אידיאלי 2-3) צבעים אשר סמוכים אחד לשני במעגל הצבעים. הם יוצרים רושם מרגיע ואוהב. הנה דוגמא לשילוב צבעים סמוכים: צהוב-כתום, צהוב, צהוב-ירוק, ירוק, כחול-ירוק.

סכמה 4: קומבינציית הפיצול המשלים

גרסה של הקומבינציה המשלימה. במקרה הזה, אתם לוקחים צבע יסוד ושני צבעים משלימים (הצבעים אשר נמצאים בשני הצדדים המנוגדים של צבע היסוד במעגל הצבעים). האפקט שנוצר בסכמה כזו יוצרת ניגודיות כמו זו שלפני, אך היא קצת פחות אינטנסיבית. אם אתם מרגישים לא בטוחים בקשר לסכמה המשלימה, השתמשו בפיצול המשלים במקום.

סכמה 5: הרביעייה – קומבינציה של ארבעה צבעים

זו סכמה שכוללת צבע יסוד אחד, שני צבעים משלימים וצבע רביעי שנותן הדגשה. לדוגמא: כחול-ירוק, כחול-סגול, כתום-אדום, כתום-צהוב.

סכמה 6: הריבוע

קומבינציה של ארבעה צבעים שווי מרחק אחד מהשני במעגל הצבעים. במקרה הזה, הצבעים שונים אחד מהשני בגוון, אבל הם גם משלימים. זה יוצר אפקט דינמי ומלא חיים. לדוגמא: סגול, כתום-אדום, צהוב, כחול-ירוק.

קומבינציה של צבעים אינדיבידואליים

קרדיט סכמות: BrightSide

תגובות פיסבוק
Exit mobile version