היום גיליתי

שתי נשים הצביעו על ילדה קטנה עם תסמונת דאון – אך אז אדם זר אמר משהו שגרם לאמא שלה לפרוץ בבכי

יש אנשים שחושבים שזה בסדר להצביע וללחוש על אחרים שנראים שונה מהם. וזה בדיוק מה שקרה לאחרונה לילדה קטנה בשם סופיה שסובלת מתסמונת דאון.

היא ישבה בבית קפה יחד עם אמה, פאם, כאשר שתי נשים עשו בדיוק את זה. הן הצביעו והתלחשו.

אבל אז, זוג מבוגר ניגש ואמר משהו לאמא של סופיה שריגש אותה עד דמעות.

מאז שסופיה נולדה, היא הייתה צריכה להתמודד עם אנשים שמסתכלים עליה בצורה משונה, מצביעים עליה, ומתלחשים. סופיה, שסובלת מתסמונת דאון, כבר התרגלה לזה – וגם אמא שלה, פאם – אבל זה לא אומר שזה לא כואב להן בכל פעם שזה קורה.

כשסופיה נולדה, אמה מיד הבינה איזו ילדה יפה ואוהבת יש לה. היא רק מקווה שגם אחרים יראו זאת. וזו הסיבה שפאם כל כך הופתעה ממה שקרה לאחרונה בבית הקפה שהיא הייתה חייבת לכתוב על זה פוסט בפייסבוק.

"ישבתי בבית הקפה יחד עם בתי, כמו שאנחנו נוהגות לעשות לעתים קרובות. שתי נשים ישבו קרוב אלינו והחלו לנעוץ מבטים וללחוש אחת לשנייה. זה קורה כל הזמן; בגלל שבתי סופיה נולדה עם תסמונת דאון. ישבתי שם והסתכלתי על שתי הנשים הללו מעקמות את הצוואר רק כדי לקבל זווית ראייה טובה יותר; מתעמלות לחלוטין מהעובדה שאני נעצתי בהן מבט בחזרה. היום זה הפריע לי. זה ממש הפריע לי.

ובדיוק ברגע הזה, ניגש אלינו זוג, ואני חשבתי לעצמי 'יופי! עוד אנשים שרוצים לקבל מבט מקרוב' ".

"הגבר בירך את סופיה עם כיף ולחיצת יד, וסופיה חייכה ועשתה לו שלום. הוא הסתכל עלי עם דמעות בעיניו ואמר, 'יש לי סיפור שהייתי רוצה לחלוק איתך, אבל אני חושש שאני לא אצליח לספר אותו בלי להיחנק מדמעות'.

עודדתי אותו בעדינות לשתף איתי את הסיפור, מכיוןו שעכשיו הייתי סקרנית. האינטראקציה לא הייתה מה שציפיתי שתהיה.

הוא סיפר לי שהוא צפה אתמול בערב בחדשות. היה ראיון עם אמא שילדה לאחרונה ילדה עם מוגבלות קיצונית. היא הופיעה בחדשות כדי להגן על ההחלטה שלה לשמור את התינוק".

"היא הגנה על ההחלטה שלה לא לעשות הפלה למרות שהרופאים המליצו לה לעשות. הוא אמר, 'הנקודה היא, אתה לעולם לא יכול לדעת איך אדם ישפיע על העולם. אתה לעולם לא יכול לדעת מה אדם מסוגל לעשות עד שאתה נותן לו את ההזדמנות'.

הוא הסתכל עלי לפני שהלך לדרכו ואמר, 'את יפיפיה. הבת שלך יפיפיה. מזל טוב'.

מיד התחלתי לבכות. ישבתי באמצע בית הקפה ובכיתי אל תוך מפית. האיש הזה היה הזר הראשון אי פעם שברך אותי על לידת בתי סופיה. הוא היה האדם הזר הראשון שזיהה את השווי שלה. את הערך שלה. את היופי שלה".

"בעולם בו אנשים לוחשים על החיים של בתי, בעולם בו בוהים בה, האדם הזה ראה את החשיבות שלה".

הסיפור הזה כל כך יפה ומרגש. סופיה נראית כמו ילדה מדהימה עם המון אנרגיה ומגיע לה לקבל את כל האהבה שבעולם!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version