עם כמה שנרות ריחניים מרגיעים, מסתבר שהם יכולים להוות סכנה לבריאות שלכם

ויראלי

אם יש לכם את הנרות הריחניים הללו, כדאי לכם לזרוק אותם באופן מיידי!

By john

March 02, 2022

עם כמה שנרות ריחניים מרגיעים, מסתבר שהם יכולים להוות סכנה לבריאות שלכם. הנרות הללו (במיוחד הנרות בריחות פרי הדר) מכילים חומר בשם לימונן, שמספק את ריח ההדר הטרי והנעים שכולנו כל כך אוהבים. למרבה הצער, כשהוא נשרף ונחשף לאוויר, הוא הופך לפורמלדהייד.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

לימונן נמצא גם במוצרי ניקיון רבים ומטהרי אוויר. לבדו, הוא מרכיב בטוח שמשתמשים בו אפילו כדי להעניק טעם לאוכל. אבל בנסיבות מסוימות, הוא יכול להגיב לאוויר ולהפוך לפורמלדהייד, שהוא חומר מסרטן ידוע.

חשיפה לפורמלדהייד יכולה לגרום לדמעות בעיניים, גירודים בעיניים, שיעול, בחילה, וגירויים בעור.

למרות שכבר זמן רב ידוע על הקשר בין לימונן לפורמלדהייד, מחקר של Alastair Lewis עבור המרכז הלאומי למדעי האטמוספירה באוניברסיטת ניו יורק הראה שתכולת הלימונן בנרות ריחניים גבוהה פי 100 ממה שחשבו קודם. זה הופך אותם לסכנה ממשית, במיוחד באזורים לא מאווררים במיוחד.

"הדבר המפתיע באמת היה הריכוז הגבוה של חומרים ריחניים מסוימים שנמצאים בבתים של אנשים…ריחות מכימיקלים שולטים עכשיו על פנים הבית שלנו", אמר לואיס.

פורמלדהייד נכנס לרשימת החומרים המסרטנים ב 1987, ועלול לגרום לסרטן.

בתגובה לחדשות הללו, ארגון הנרות הלאומי שחרר את ההודעה הבאה:

"הצרכנים יכולים להיות בטוחים שנר שעשוי בצורה טובה, אם הוא ריחני או לא, ישרף בצורה נקיה ובטוחה", היה כתוב בהצהרה. "למרות שלא ידועות סכנות בריאותיות הקשורות לנרות ריחניים, דאגות חסרות בסיס בנוגע לבריאות של אנשים כלפי ריחות מלאכותיים לעומת ריחות טבעיים ממשיכים לצוץ ברשתות החברתיות. הריחות שמאושרים לשימוש בנרות, אם הם מלאכותיים או 'טבעיים' – לא משחררים כימיקלים רעילים".