שיטות ניקוי טבעיות הן בדרך כלל זולות יותר מאשר מוצרי ניקוי מלאי כימיקלים, והן מספקות סביבה בריאה ונקייה מרעלים בבית שלכם

ויראלי

הפסיקו לקנות חומרי ניקוי מלאי כימיקלים: הנה 7 מוצרי ניקוי טבעיים שכבר יש לכם בבית

By john

February 27, 2022

שיטות ניקוי טבעיות הן בדרך כלל זולות יותר מאשר מוצרי ניקוי מלאי כימיקלים, והן מספקות סביבה בריאה ונקייה מרעלים בבית שלכם.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

סביר להניח שמוצרים רבים איתם אתם יכולים לנקות את הבית כבר נמצאים אצלכם בארונות הבית או מתחת לכיור.

הפסיקו לנשום אדי כימיקלים ממוצרי ניקוי 'מיינרסטרים', ונסו את פתרונות הניקוי הטבעיים האלה במקום.

Flickr/Ryan Harvey

רעננו את הכביסה

זרקו את הדפים למייבש, ונסו במקום שמנים אתריים. בשביל הטריק הזה, אתם יכולים לקחת מטלית נקייה ולהוסיף אליה טיפה או שתיים מהשמן האתרי האהוב עליכם. הכניסו את המטלית הריחנית למייבש יחד עם עם הכביסה הרטובה, ואתם תזכו בבגדים ריחניים ומרעננים כאשר המייבש מסיים לעבוד.

שמנים אתריים מומלצים כוללים לימון, לבנדר, ועץ התה.

נקו לכלוכים קשים עם אבקת סודה לשתייה

השתמשו באבקת סודה לשתייה כדי לנקות לכלוכים על פני משטחים בבית. פזרו קצת אבקת סודה לשתייה על הרצפה או השיש יחד עם כמות קטנה של מים. תנו לתערובת להתייבש, ואז קרצפו ושטפו עם מים.

שימוש נוסף לאבקת סודה לשתייה הוא לנקות שמן ממוצרי מטבח. אותה שיטה בדיוק – פזרו אבקת סודה לשתייה עם קצת מים, תנו לה להתייבש, קרצפו ונקו. השתמשו בבקבוק ספריי ומטלית כדי לנקות בקלות את אבקת הסודה לשתייה היבשה.

כשהחיים נותנים לכם לימונים

Flickr/Troy Tolley

לימונים מכילים באופן טבעי חומצת לימון, אשר מהווה תחליף מצוין לאקונומיקה ומוצרים מבוססי אקונומיקה. חומציות הלימון יכולה לפרק ולהעלים לכלוכים קשים ושומניים. בנוסף, הריח הרבה יותר נעים מאקונומיקה.

קחו לימון שלם וחתכו לחצי. השתמשו בחצי הלימון כדי לקרצף אזורים אותם אתם רוצים לנקות, כמו בתוך המקרר או הכיור.

חומץ: ריח חזק ומנקה אימתני

חומץ הוא עוד אלטרנטיבה לאקונומיקה, אך אין לו את הריח המרענן של הלימון. אם הריח לא מפריע לכם, ערבבו חומץ עם מים בבקבוק ספריי כדי להכין מנקה טבעי ביתי.

עם ספריי החומץ אפשר לנקות הכיריים, והשיש במטבח. אל תשתמשו בחומץ על מוצרי עץ – הוא יהרוס אותם!

אפשר להשתמש בחומץ לא מדולל לעבודות קצת יותר מלוכלכות כמו ניקוי השירותים. שפעו חומץ לאסלה, קרמפו עד שהכתמים והלכלוך נעלמים.

המון שימושים למלח

ישנן דרכים רבות להשתמש במלח לניקוי הבית. אחת הדרכים הטובות היא לנקות שומנים מתבניות אפיה, סירים ומחבתות.

מים וסבון יכולים להרוס את הסירים והמחבתות, במקום, נסו לפזר מלח ולקרצף עם מגבת נייר.

בנוסף אפשר להשתמש במלח כדי להסיר כתמי דם או זיעה מבגדים. השרו את הבגד במים קרים עם מלח כדי להסיר את הכתם לפני שאתם מכניסים את הבגד למכונת הכביסה.

פוליש טבעי לעץ

דרך אחת לנקות עץ באופן טבעי בלי להרוס את הגימור, היא להכין תמיסת פוליש ביתית. ערבבו שתי כוסות שמן זית עם מיץ מלימון אחד. ערבבו את השמן ומיץ הלימון בכלי פלסטיק, והשתמשו במטלית (מיקרופייבר) כדי לנקות את העץ.

שלבו כוחות כדי לנקות כתמים מהשטיח

מסיר כתמים ביתי שאפשר להשתמש בו על שטיחים עשוי משילוב של כוס אחת של חומץ ושתי כוסות אבקת סודה לשתייה. אם תרצו, תוכלו להוסיף שתיים עד שש טיפות שמן אתרי לבחירתכם. בחרו שמן אתרי עם ריח מרענן לתוצאות הטובות ביותר.

כדי להשתמש במסיר הכמים, קחו מברשת שיניים וקרצפו את המשחה לתוך השטיח. חכו עד שהמשחה מתייבשת, ואז השתמשו בשואב אבק כדי לנקות אותה.

שמנים אתריים מומלצים כוללים מנטה, לימון, תפוז, אשכולית, אקליפטוס או לבנדר.

Flickr/Your Best Digs

אחד הדברים הטובים בפתרונות הניקוי הביתיים האלה זה שאתם יכולים להתאים אותם לצרכים שלכם. בחרו שמן אתרי שאתם אוהבים את הריח שלו, ואם אתם לא רוצים להחליף את כל חומרי הניקוי, אתם לא חייבים. תמיד תעשו בדיקה על אזור קטן לפני שאתם עוברים על הכל על מנת לא לעשות נזק למוצר או הרהיט. לבסוף, למרות שהמוצרים הללו בטוחים יותר מאשר מוצרי הניקוי מהחנות, הרחיקו אותם מהישג ידם של ילדים.