איזה מזל שקראתי את זה.

ויראלי

הטריק האחד והפשוט שקרציות לא רוצות שתכירו

By john

February 24, 2022

עכשיו שהקיץ כאן וזו עונת השיא של הקרציות, חשוב מאוד לשמור על עצמכם ועל המשפחה שלכם מפני עקיצות שלהן, שלמרבה הצער הן חלק בלתי נפרד מפיקניקים, טיולים או סתם ימי כיף בטבע.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

אבל לא משנה עד כמה אתם מוכנים, אתם אף פעם לא יכולים להיות מוגנים ב 100 אחוז. יחד עם זאת, יש לנו כמה טיפים כדי להקטין את הסיכויים שאתם או מישהו שאתם אוהבים יעקץ וגם יש לנו את הדרך הטובה ביותר להסיר את הקרציה אם נעקצתם.

המשיכו לקרוא והרגישו חופשי לשתף את הכתבה עם החברים שלכם כדי שגם הם יהיו מוכנים. תאמינו לנו, אף אחד לא רוצה לחפש 'עקיצה של קרציה' בגוגל אחרי שהיא כבר טיפסה לכם על העור.

איך להגן על עצמכם מפני קרציות

כפי שאמרנו, חשוב לנקוט באמצעי זהירות לפני שיוצאים החוצה לטבע במהלך הקיץ.

כדי להגן על עצמכם בצורה הטובה ביותר, לבשו חולצה עם שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכים ותשקלו ללבוש בגדים כהים, אשר פחות מושכים קרציות. הימנעו מהליכה בדשא גבוה, במיוחד כשלח, ותמיד בדקו את עצמכם ואת הילדים שלכם מפני קרציות אחרי שהייתם בחוץ.

אבל אם אתם כן מוצאים קרציה, מה עליכם לעשות?

Shutterstock

איך להסיר קרציות

1. קודם כל, ודאו שזו באמת קרציה. באופן כללי, קרציות נמשכות לאזורים חמים – כמו השיער, מתחת לזרועות, מאחורי האוזניים או במפשעה. לפי אתר Kid’s Health, אצל ילדים מוצאים קרציות בדרך כלל בפלג הגוף העליון.

2. האם זו קרציה? הירגעו – עכשיו הגיע הזמן להיפטר ממנה הכי מהר שאפשר. הסיכון לזיהום גובר ככל שהקרציה נשארת זמן רב יותר. מחלת ליים, לדוגמא לא עוברת בדרך כלל בשעות הראשונות אחרי עקיצה של קרציה. לכן, ככל שתסירו את הקרציה מהר יותר, כך הסיכון לזיהום קטן.

3. קחו פינצטה או מכשיר להסרת קרציות (יש כאלו בבתי המרקחת). מכיוון שקרציות עוקצות את העור עם זוג צבתות, חשוב לתפוס את הקרציה הכי קרוב שאפשר לעור. אז לאט לאט משכו אותה ישר החוצה עם יד יציבה.

4. כשסיימתם, שטפו את הפצע עם מים וסבון או חומר מחטא. אז שטפו היטב את הידיים עם סבון ומים חמים.

5. עכשיו הגיע הזמן לחסל את הקרציה כדי שהיא לא תוכל לפגוע באנשים נוספים. אתם יכולים או להוריד אותה בשירותים או לשרוף אותה. או להכניס אותה לשקית זיפלוק, שאם אכן תחלו, תוכלו להביא אותה לרופאים שיבחנו אם היא אכן נגועה במחלה כלשהי.

6. חפשו תסמינים. חלק מהתסמינים כוללים כאבי ראש, כאבי שרירים ומפרקים וחום. תסמין נוסף למחלת ליים הוא פריחה שמופיעה 3 עד 14 ימים אחרי העקיצה.

Wikimedia Commons

איך לא להסיר קרציה

יש כמה דברים שאסור לכם לעשות כשאתם מסירים קרציה.

1. אל תלחצו על הגוף של הקרציה בזמן שאתם מוציאים אותה. אתם עלולים לגרום לנוזל שלה לצאת ולזהם את הפצע.

2. הרעיון שעדיף לסובב את הפינצטה בזמן שמוציאים את הקרציה אינו נכון, לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, פשוט משכו אותה ישר החוצה, אחרת אתם עלולים לקרוע את הקרציה ולהשאיר חלק ממנה בפצע.

3. אל תכסו את הקרציה עם וזלין או תנסו להטביע אותה לפני שהוצאתם אותה.

4. אל תשרפו קרציה שהיא עליכם, אתם יכולים לצפות אותה בקצת לק או להטביע אותה באלכוהול. כפי שציינו למעלה, פינצטה היא כל מה שאתם צריכים.

Shutterstock

עכשיו שזו עונת הקרציות, חשוב מאוד לדעת איך להסיר אותן בצורה נכונה למקרה שנעקצתם.

בואו נשתף את המידע הזה בפייסבוק כדי שכולם ידעו מה לעשות הקיץ. החברים שלכם יודו לכם אחר כך!