היום גיליתי

זה מה שקורה לגוף שלכם כשאתם אוכלים פלפל שחור בכל יום

האם אתם אוהבים פלפל שחור? ובכן, מצוין, מכיוון שהגוף שלכם יודה לכם.

פלפל שחור מכיל פיפרין. מרכיב עוצמתי אשר גם בריא לגוף שלכם וגם מעניק טעם נפלא לאוכל. חוקרים מצאו שלמרכיב יש השפעות מצוינות על מספר תהליכים בגוף, כולל ספיגת חומרים מזינים של הגוף, והוא גם משמש כתרופה. וטוב מכל? אתם לא צריכים לאכול כמות גדולה ממנה.

סובבו את טוחן הפלפל שלכם מעל האוכל מספר פעמים, וזה הכל.

הנה שבע סיבות לאכול פלפל שחור בכל יום:

1. מגביר את ספיגת החומרים המזינים

הפיפרין בפלפל השחור מגביר את ספיגת החומרים המזינים בקרום הרירי. למעשה הוא מגביר את ספיגת המינרלים והויטמינים, כולל ויטמין B ו C. ואפילו סטא קרוטן וסלניום נספג בצורה טובה יותר בגוף כאשר משלבים אותו עם צריכת פלפל. פיפרין גם מפעיל את אנזימי העיכול בלבלב, מה שגורם לשיפור של מערכת העיכול.

2. טוב לשיניים

מחקר שנערך באוניברסיטת ווהאן בסין, מראה שלפיפרין יש השפעה נגד מחלות חניכיים. ופיפרין מקטין את הסיכון לדלקת חניכיים ויכול למנוע נסיגת חניכיים.

3. משפר את יעילות הכורכום

למרכיב הפעיל בכורכום, כורכומין, יש תועלות בריאותיות רבות. אך הגוף מתקשה לספוג תא הכורכומין בלי עזרה של פיפרין. מחקר מ 1998 מראה שספיגת הכורכומין עולה ב 2000% כאשר משלבים כורכום יחד עם פלפל שחור.

4. מסייע למשככי כאבים לעשות את העבודה

פיפרין יכול לעזור למשככי כאבים לעבוד בצורה יעילה יותר. מחקרים הראו המרכיב האנטי-דלקתי דיקלופנק (נמצא בוולטרן), עובד טוב יותר כשמשלבים אותו עם פיפרין.

5. שומר מפני אולקוס

פלפל שחור מסייע לקיבה בדרכים רבות. דוגמא אחת היא שפיפרין שבפלפל השחור מפחית את החומציות בקיבה וקדם אנטי-דלקתיות. ובכך יש לו אפקט הגנה מפני אולקוס ודלקות אחרות. כך לפי המחקר הזה.

6. שורף שומנים

רוצים לקחת את הדיאטה שלכם לשלב הבא? נסו פלפל שחור. מחקר קוריאני הראה שפיפרין יכול לפעול נגד ייצור של תאי שומן חדשים, ומדענים מאמינים שבעתיד יהיה ניתן להשתמש בו בתור טיפול נגד השמנת יתר. התבלין גם מזרז את חילוף החומרים ומעלה באופן זמני את טמפרטורת הגוף. זה אומר צריכת אנרגיה גדולה יותר ויותר קלוריות נשרפות.

7. טוב לעיכול

פיפרין מגביר גם את זרימת הרוק ומיצי העיכול, אשר משפר את העיכול. הקיבה שלכם מגיבה לתבלין על ידי הפרשה של יותר חומצה הידרוכלורית, וכתוצאה המזון מתפרק יותר בקלות. לא רע, נכון?

תגובות פיסבוק
Exit mobile version