היום גיליתי

6 סימפטומים נסתרים לבעיות בבלוטת התריס שאסור לכם להתעלם מהם!

כשאנחנו מרגישים חולים, אנחנו בדרך כלל מניחים שיש לנו צינון, שפעת או איזושהי אלרגיה.

ולמרות שזה בדרך כלל נכון, הסימפטומים שאנחנו חווים לפעמים מזהירים אותנו לגבי משהו רציני הרבה יותר.

ובגלל שהסימפטומים למחלות הקשורות לבלוטת התריס דומים למחלות שכיחות, אנשים רבים מזניחים את בעיות בלוטת התריס שלהם ולא מטפלים בהן יותר מדי זמן.

בלוטת התריס יושבת מול הגרון ומספקת הורמונים שעוברים בכל הגוף. היא גם שולטת על חילוף החומרים, לכן חשוב מאוד שבלוטת התריס תפעל כמו שצריך.

אבל לפעמים, לדוגמא כאשר המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את בלוטת התריס, היא מייצרת מעט מדי או יותר מדי הורמונים – וזה יוצר בעיה.

הסימפטומים למחלות הקשורות לבלוטת התריס מופיעים באופן איטי, וחשוב להכיר את סימני האזהרה של הגוף על מנת לטפל בהם בזמן.

אז הנה שישה סימפטומים שלעולם אסור לכם להתעלם מהם:

קושי בריכוז

סימן מוקדם למחלת בלוטת התריס הוא קושי בריכוז. בהתחלה, אתם אולי תרגישו מבולבלים ועייפים מנטלית, ואחרי שתסבלו מהמחלה תקופה ארוכה, יתכן והזיכרון שלכם יפגע.

תשישות או הרגשת חולשה

יש סיבות רבות לתשישות וחולשה. אם שינה לא עוזרת לכם, ואם אתם ממשיכים להרגיש עייפים ותשושים כל הזמן, יתכן ובלוטת התריס שלכם אינה מתפקד כראוי.

הרגשת קור

עוד סימן לבעיה בבלוטת התריס היא שינוי בטמפרטורת הגוף. יתכן ותרגישו שקר לכם, יהיו לכם ידיים ורגליים קרות, או שתסבלו מזיעה קרה או רגישות לחום.

דיכאון

בעיות בבלוטת התריס יכולים להשפיע על מצב הרוח שלכם. יתכן ותחוו שינויים במצב הרוח, תתעצבנו בקלות, ויתכן ולפתע תרגישו מדוכאים ו/או מיואשים.

בעיות משקל

אם אתם סובלים מעליה במשקל למרות שלא שיניתם את התפריט או הפסקתם לעשות התעמלות, זה יכול להיות סימן שבלוטת התריס שלכם אינה מתפקדת כמו שצריך. ואם אתם סובלים מהמחלה זמן רב, יתכן ותרגישו נפוחים.

עור ושיער יבש

האם העור שלכם מגרד כל  הזמן? האם השיער שלכם יבש שהוא מתחיל לנשור? זה יכול להיות סימן שאתם סובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, זאת אומרת שבלוטת התריס מייצרת מעט מידי הורמונים.

אפילו אם אתם סובלים מרוב התסמינים הללו, זה לא אומר שאתם סובלים מבעיה בבלוטת התריס. אבל בהחלט מומלץ ללכת לרופא לבדוק את זה, מכיוון שאם אתם אכן סובלים מבעיה בבלוטת התריס חשוב מאוד לטפל בה.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version