היום גיליתי

התינוקת גססה והייתה זקוקה לכבד חדש – זה היה הרגע שהבייביסטר שלה קיבלה החלטה מדהימה

לידה של ילד או ילדה זו אחת החוויות הכי גדולות ומשמעותיות בחיים של אדם. אבל לפעמים חלק מההורים חווים טרגדיות נוראיות שמועכות את האושר שלהם מהר מדי.

קירסטן מילס בת ה 22 יצרה קשר עם משפחת רוסקו אחרי שחבר משותף עשה היכרות ביניהם. כשהיא החלה לעבוד בתור בייביסיטר של המשפחה, היא כבר הייתה מודעת שהבת הצעירה של המשפחה, טליה, חולה מאוד.

טליה סבלה ממחלת כבד נדירה, איטמות של דרכי המרה, שסותמת את הצינורות המרה.

משפחת רוסקו הכניסה את טליה לרשימת ההמתנה להשתלה לכבד חדש לפני שקירסטן החלה לעבוד אצלם.

קירסטן החלה לעשות מחקר עצמאי על ההשלכות של תרומת כבד. היא כבר ידעה מה סוג הדם שלה, מכיוון שתרמה בעבר דם.

במקרה של טליה, היא לא הייתה זקוקה לכבד שלם, אלא רק חלק קטן ממנו שיציל את חייה.

בסופו של דבר, קירסטן החליטה לעבור סדרת של בדיקות כדי לראות אם היא תוכל לתרום חלק מהכבד שלה לטליה. היא ביקשה מהמשפחה את המסמכים הנדרשים כדי להתחיל בתהלך.

היא החליטה שאם היא אכן תתאים, היא רוצה לתרום חלק מהכבד שלה לטליה.

באופן טבעי המשפחה הייתה בשוק, ומלאת הכרת תודה עבור ההצעה של קירסטן, אך במהלך כל התהליך היא נמנעה מלדבר על כך עם קירסטן על מנת לא להלחיץ אותה לקבל ההחלטה שהיא אולי תתחרט עליה בעתיד.

כשהתוצאות חזרו, כולם גילו שקירסטן אכן מתאימה לתרום את חלק מהכבד שלה. עבור קירסטן, זו הייתה הקלה ענקית. היא לא הייתה לחוצה מהתרומה – היא רק דאגה שאולי לא תהיה התאמה בינה לבין טליה.

"טליה הייתה בת 9 חודשים בלבד אז היא לא יכלה להגיד לאחרים שהיא חולה. ועדיין, היא הייתה אחת התינוקות הכי שמחות שפגשתי. זה לא הרגיש כמו הקרבה גדולה מדי להציל חיים", הסבירה קירסטן.

סוף סוף הגיע הרגע ב 11 לינואר, 2017, וקירסטן עברה ניתוח מוצלח.

קירסטן נשארה בבית החולים במשך חמישה ימים, וטליה הייתה בבית החולים תשעה ימים. טליה החלימה במהירות, והיום היא כמו חדשה. אך ההחלמה של קירסטן הייתה איטית יותר.

אבל עכשיו קירסטן כבר לא נוטלת תרופה, וגם לא טליה, מלבד תרופה אחת נוגדת דחייה, שאמורה למנוע מהגוף לדחות את הכבד החדש.

טליה מלאה באנרגיה ומתרוצצת כאילו לא עברה ניתוח.

בינתיים, קירסטן זכתה לשבחים רבים מצד המשפחה וחברים קרובים. אפילו חברים ללימודים וחברי ילדות שהיא כבר לא בקשר איתם, לקחו זמן כדי לאחל לה החלמה מהירה.

צפו בראיון עם קירסטן אחרי השתלה הכבד המוצלחת:

תגובות פיסבוק
Exit mobile version