היום גיליתי

בחיים לא חשבתי שעצלנות יכולה לעשות את זה למוח שלי! זה משנה הכל

כל הזמן אומרים לנו שחוסר פעילות ספורטיבית וחוסר ניצול של כל דקה ביום היא דבר גרוע ביותר, ושעצלנות היא אחד החטאים הגדולים שאנו עושים בכל יום.

אך מסתבר שזו לא לגמרי האמת. כמובן, להיות פעילים ובתנועה מתמדת זה בהחלט דבר חיובי, אך לחיות חיים בהילוך איטי היא לאו דווקא בחירה רעה.

קודם כל, למרות ששנ"צ הוא בגדר חלום עבור רוב האנשים, יש למנוחה הזו בצהריים תועלות בריאותיות גדולות מאוד. ובנוסף, רביצה על הספה אולי נחשבת למגרעה, אך זה ממש לא נכון.

מחקרים הראו שזו דרך מצוינת להמריץ את כושר ההמצאה, יצירתיות ומוטיבציה.

בואו נבהיר מספר דברים: אנו לא ממליצים או מעודדים אתכם לשכב כל החיים על הספה, לצפות בטלוויזיה ולאכול חטיפים. אך אנו בהחלט חושבים שכדאי לכם לקחת כמה דקות בכל יום ולנוח. לא לעשות כלום. זה ירענן אתכם, ויעניק לכם אנרגיה ליום שאחרי.

בכתבה נסביר לכם איך עצלנות היא טובה עבורכם, אז פעם הבאה שאתם מרגישים שאתם צריכים לשכב או לשבת לכמה דקות או שעה, תיהנו מהזמן הזה, אל תרגישו אשמים.

עצלנות היא דבר נורמלי, בני אדם התפתחו לרביצה מכיוון שהגוף כל הזמן מנסה לשמר אנרגיה.

במהלך החורף, גוף האדם מייצר יותר מלטונין, אז אנו עייפים יותר, ובקיץ, החום מונע פעילות יתר.

אלו ההשפעות המנטליות והפיזיות שיש לעצלנות:

משפרת את אימוני הכושר

למרות שזה נשמע קצת מנוגד, אם אתם עצלנים אתם לא תבלו את כל היום באימונים, אבל כן תתרכזו באימון קצר, אינטנסיבי וקולע.

זה ישאיר לכם מספיק זמן ליהנות משאר היום. מחקרים הראו שאימונים אינטנסיביים וקצרים ואחריהם מנוחה מסייעים להורדת משקל בצורה הרבה יותר טובה מאשר אימונים ארוכים ומשעממים.

מורידה את לחץ הדם

לחץ משפיע לרעה על כל הגוף ובמיוחד על קצב פעימות הלב ולחץ הדם, מה שמוביל לחרדה. אך מנוחה, נשימות עמוקות, והרגעת הגוף והנפש מורידה את לחץ הדם ומספקת שלווה.

מגרה את היצירתיות

אינספור אנשים חשבו על הרעיונות הטובים ביותר שלהם זמן ששכבו ולא עשו דבר. אם תאפשרו למוח לבצע את המחזוריות שלו ולסדר את המחשבות, הוא יארגן רעיונות בדרכים חדשות ומעניינות.

מצד שני, אם תנסו חזק מדי לחשוב על דברים חדשים, ההשפעה תהיה הפוכה. תנו לרעיונות לבוא לבדם.

מחזקת את יכולת פתירת הבעיות

אם תתנו למוח שלכם זמן למצוא פתרון, הוא בסופו של דבר ימצא אותו. זה לא אומר שאתם צריכים לא לעשות כלום ולחכות שדברים יקרו מעצמם, אבל אתם כן צריכים לקבוע מתי הזמן הטוב ביותר לתת למוח לנוח על מנת לשחזר את הכוח האופטימלי שלו.

מגבירה את היעילות

אגתה כריסטי אמרה 'המצאה, בעיני, נובעת ישירות מבטלה…כדי לחסוך לעצמנו צרות', זאת אומרת – המצאות רבות הומצאו כדי להקל על חיינו כתוצאה מעצלנות.

בנוסף, עצלנות יכולה לגרום לאנשים לזרז את הביצועים שלהם, רק כדי לסיים מהר ולהרוויח את המנוחה שלהם. ובלי שום קשר לסיבה, אנשים עצלנים בדרך כלל מסיימים דברים מהר יותר.

הערכה לעכשיו

עצלנות דומה למדיטציה מכיוון שגם היא מעריכה את העכשיו. ליהנות מהאווירה הנוכחית, כמו חמימות של כוס קפה בבוקר, הריח הנפלא של הגינה, או לצפות החוצה מהחלון. הירגעו, ועזרו לגוף שלכם להיטען מחדש.

תומכת בהתבוננות על החיים

למרות שהיא מעוררת את החשיבה היצירתית, עצלנות גורמת גם לרעיונות פילוסופיים. בזמן שאתם תוהים וחושבים, אולי תתחילו לפתור בעיות מורכבות, ותגלו שיטות יעילות נוספות.

זה יכול להוביל להבנה טובה יותר של דברים ואנשים בחיים.

אז איזה סוג אדם אתם? האם אתם מכורים לעבודה או שאם מאלה שאוהבים להישאר במיטה כל היום? האם אתם מסוגלים לאזן את המטלות היומיות שלכם עם המנוחה שאתם צריכים כדי להוציא את המקסימום מהאנרגיה שלכם?

נשמח לשמוע מכם בתגובות למטה.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version