אם חבר שלכם יורד עליכם, או מקשה עליכם, תדעו שהוא עושה זאת מתוך אהבה, דאגה, ורצון שיהיה לכם טוב יותר בחיים

ויראלי

מחקר חדש קובע: החבר הכי 'מניאק' שלכם, הוא למעשה זה שהכי אוהב אתכם ורוצה בטובתכם

By john

February 02, 2022

 כולנו שמענו את הביטוי 'אבנים ומקלות אולי ישברו לי את העצמות אבל מילים לעולם לא יפגעו בי', אבל לפעמים, מילים יכולות להיות אכזריות ביותר. יחד עם זאת, אנו תמיד מנסים להקיף עצמנו עם החברים הכי טובים שיש. אם זה הוייב החיובי שאנו מקבלים, או הנאמנות מהם, הטוב עולה על הרע.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

אך תמיד יש כמה חברים שאנחנו אומנם אוהבים, אבל לפעמים לא יכולים לסבול את הגישה הישירה והאכזרית שלהם אשר באה לנו לא טוב ולפעמים פוגעת וכואבת כמו דקירה. זה גורם לנו לחשוב שהם פשוט אכזרים ורשעים.

אבל המדע אומר שזה לא המקרה.

לפי מחקר שפורסם במגזין הנחשב Psychology Science, אנשים שיש להם נטייה לגרום לאחרים רגשות שליליים, מאמינים שבסופו של דבר הרגשות האלה יועילו להם בעתיד.

Shutters Stock

המחקר נערך באוניברסיטת פליימות' על ידי המדענית והפסיכולוגית בלן לופס-פרז, והשתתפו בו 140 אנשים מבוגרים. לופז-פרז מסבירה שברוב המקרים החברים הקרובים שלנו יחדירו בנו פחד כדי לעזור לנו, אפילו אם זה לא תורם להם שום דבר.

Huffington Post

"הראינו שאנשים יכולים להיות 'אכזריים כדי להיות נחמדים' – זאת אומרת, הם יבחרו לגרום למישהו להרגיש רע יותר אם הרגש הזה תורם לאותו אדם, אפילו אם זה לא תורם להם שום דבר באופן אישי", אמרה לופס-פרז.

ישנם מחקרים אחרים אשר טוענים שאנשים ינסו לגרום למישהו להרגיש רע יותר אם זה ישפר את מצב הרוח שלהם. אבל בהתבסס על העבודה שלהם ובחינת התנהגויות לא אנוכיות, לופס-פרז והעמיתים שלה תוהים האם יש נסיבות לכך שאנשים יגרמו לאחרים להרגיש רע יותר בגלל סיבות לא אנוכיות.

Science Daily

אז אם חבר שלכם יורד עליכם, או מקשה עליכם, תדעו שהוא עושה זאת מתוך אהבה, דאגה, ורצון שיהיה לכם טוב יותר בחיים.