אבוקדו הפך להיות אחד מאבני היסוד של אכילה נכונה ובריאה

ויראלי

תפסיקו לקנות אבוקדו! כך תוכלו לגדל עץ אבוקדו בעציץ קטן בבית

By john

January 25, 2022

אבוקדו הפך להיות אחד מאבני היסוד של אכילה נכונה ובריאה. קערת הגואקמולי יכולה להיות חטיף נטול רגשות אשמה בזכות התועלות הנפלאות של הפרי הזה. (כן כן, זה פרי).

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

אם לא ידעתם, לאבוקדו יש תועלות בריאותיות רבות. הם עשירים בויטמינים ומינרלים חיוניים, כמו אשלגן, ויטמיןי B5, B6, ויטמין C, ויטמין E, ועוד ועוד. הם גם מקור נפלא לסיבים.

הסופר פוד הזה ממשיך להיות פופולרי בזכות הורסטיליות שלו במטבח. אפשר לשלב אבוקדו בכמעט כל מנה, הוא מוסיף טעם וצבע ומהווה תחליף בריא נפלא לחטיפים המשמינים.

הצתנו לכם את העניין? בעזרת כמה צעדים פשוטים אתם יכולים ליהנות מאבוקדו בגידול ביתי בלי שתהיה לכם בכלל חצר אחורית.

1. הנביטו את האבוקדו

אחרי שניקיתם את הגלעין, הכניסו לתוכו בעדינות ארבעה קיסמים, כל אחד במרחק שווה ובאמצע הגלעין. הקיסמים יעזרו לכם לייצב את הגלעין אז אתם תרצו שהם יהיו שווים. ברגע שהקיסמים במקום, הכניסו את הגלעין לכוס מים, בעזרת הקיסמים אתם תרצו שהגלעין יהיה מכוסה בכ 2.5 ס"מ של מים כשהחלק עם הגומה פונה למטה.

שמרו על הגלעין במקום חמים ורחוק מאור השמש. תנו לו לשבת שבועיים עד שישה שבועות, או עד שאתם מתחילים לראות אותו נובט.

ברגע שהגזע מגיע לאורך של כ 15 ס"מ מתוך הגלעין, חתכו כ 7.5 ס"מ ממנו. חכו שעוד עלים יצמחו ושהשורים יתחזקו.

2. הזמן לשתול!

תמצאו עציץ גדול, בקוטר של כ 25 ס"מ לפחות, ומלאו אותו באדמה טובה ועשירה. תעשו חור קטן באמצע האדמה ושתלו את הגלעין כשהשורשים למטה, וחצי מהגלעין עדיין חשוף.

טיפ של אלופים: מומלץ להשתמש בעציץ עם חור בתחתית כדי שיהיה ניקוז טוב

מומלץ להשקות את הגלעין באופן קבוע ובנדיבות, כשאתם מוודאים שהאדמה לחה כל הזמן אך לא רטובה יתר על המידה. אם אתם מבחינים שהעלים מתחילים להצהיב או לנבול, תנו לגלעין האבוקדו זמן להתייבש ולאחר מכן תמשיכו להשקות אבל בכמות קטנה יותר. אם אתם מבחינים שהעלים הופכים חומים ויבשים, אתם כנראה לא משקים מספיק. שימו את העציץ מתחת לכיור ובעדינות תשקו אותו כשאתם מוודאים שהמים יוצאים מחור הניקוז בתחתית.

3. תיהנו מפרי עמלכם!

עשיתם את זה!

תמשיכו להשקות ולטפל באבוקדו הביתי שלכם ותוך זמן קצר תתחילו לראות פירות מופיעים.