היום גיליתי

9 דברים מוזרים שהגוף שלכם עושה שמעולם לא ידעתם שהם בעצם מנגנוני הגנה

הגוף שלנו מורכב מאוסף של מעגלים ומערכות ביולוגיות שלעתים קשה מאוד להבין אותם.

קבוצת מנגנוני ההגנה של הגוף מהווים מערכת אחת כזאת.

הם שומרים עלינו מפני פגע 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ממגוון רחב של דברים שעלולים להזיק לנו.

הנה תשעה דברים מרתקים שהגוף שלנו עושה שסביר להניח לא ידעתם שהם חלק מקבוצת מנגנוני ההגנה.

1. פיהוק

המטרה העיקרית של פיהוק היא לקרר את המוח אחרי שהוא התחמם יותר מדי או להוריד ממנו עומס.

2. התעטשות

בדרך כלל אנחנו מתעטשים כאשר תעלות האף מתמלאות ביותר מדי אלרגנים, מיקרובים, אבק, וכו'. התעטשות היא הדרך של הגוף להוציא את ה'אשפה' הזו.

3. התמתחות

אנחנו מתמתחים באופן אוטומטי על מנת להכין את הגוף שלנו לעומס הפיזי שאנו מצפים שהוא יעבור במהלך היום. באותו הזמן, התמתחות מפעילה את השרירים, משקמת את מחזוריות הדם, ומשפרת את מצב הרוח שלנו.

4. שיהוק

כשאנחנו אוכלים מהר, בולעים חתיכות אוכל גדולות, או פשוט אוכלים יותר מדי, העצב התועה מרגיש גירוי. הוא נמצא קרוב לקיבה ולסרעפת. והתוצאה היא שיהוק.

5. מיוקלונוס

זה מתייחס להרגשה הזו כאשר אתם שוכבים לישון, ואתם מתחילים להירדם כאשר הגוף מפתיע אתכם עם הרגשת חשמול. ברגע הזה בדיוק, כל השרירים שלכם מתכווצים כל כך חזק שאתם כמעט נופלים מהמיטה, ואתם מיד מתעוררים.

התופעה היא תוצאה של העובדה שכאשר אתם מתחילים להירדם, תדירות הנשימה שלכם יורדת בצורה מהירה, הדופק שלכם מאט מעט והשרירים שלכם רפויים. באופן מדהים, המוח שלכם חושב שאתם עומדים למות, לכן הוא מנסה להציל אתכם על ידי שוק חשמלי.

6. קמטים בעור

הקמטים שמופיעים על הידיים שלכם משחקים תפקיד חשוב. התופעה נגרמת בשל העובדה שכאשר הגוף שלכם נתקל בכמות גדולה של לחות הוא מבין מכך שהסביבה נהיית חלקה. אז העור שבידיים שלכם מיד מתחיל להשתנות בצורה כזו שיהיה לו קל יותר להיאחז במשטחים חלקים.

7. איבוד זיכרון

איבוד זיכרון קורה בדרך כלל אחרי חוויות לא נעימות. המוח שלנו פשוט מוחק את הרגעים הנוראיים האלה מהזיכרון שלנו.

8. עור ברווז

המטרה העיקרית של עור ברווז היא להפחית את כמות החום שהגוף שלנו מאבד דרך הנקבוביות בעור, ובכך מקל עלינו לחמם את עצמנו בתנאי אקלים עוינים.

9. דמעות

מלבד זה שהן פועלות כהגנה עבור קרום הרירית של העין כאשר עצמים זרים באים במגע איתו, דמעות משמשות ככלי 'הגנה רגשית'. מדענים מאמינים שבסיטואציות מלחיצות הגוף יוצר מקור חדש ועוצמתי לגירוי על מנת להסיח את דעתו של האדם מהכאב שהוא חווה כרגע.

אלו רק חלק מהסיבות שעלינו להודות לגוף שלנו על כך שהוא שומר ומגן עלינו מדי יום. זכרו להיות רגועים – הגוף שלכם שומר עליכם בכל שניה של היום!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version