ידע מציל חיים

ויראלי

זאת הדרך הכי פשוטה, והכי יעילה להציל תינוק שנחנק

By john

January 13, 2022

אחד הדברים שהופך את בני האדם לייחודיים זה עד כמה התינוקות שלנו חסרי אונים בחלק גדול מהילדות שלהם. אצל רוב בעלי החיים, הקטנטנים שלהם מתבגרים מהר יחסית – סייחים למשל בדרך כלל קמים והולכים מספר שעות אחרי שנולדים. אך אצל בני אדם, תינוקות זקוקים לטיפול מסביב לשעון במהלך השנים הראשונות לחייהם.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

אחת הסכנות הגדולות ביותר אצל תינוקות היא סכנת החנק. לפי מחלקת הבריאות של ניו יורק, ילדים מתחת לגיל 5 נמצאים בסיכון גדול יותר לחנק, וזהו הגורם המוביל הרביעי למוות בשגגה בקרב ילדים מתחת גיל 5.

בדרך כלל מדובר במזון, אך ילדים יכולים להיחנק מפריטים אחרים – תינוקות ידועים בכך שהם אוהבים לקחת כל מיני פריטים ולהכניס אותם לפה.

למרבה הצער, לרוב האנשים אין מושג איך להתמודד עם תינוק שנחנק, מכיוון שאי אפשר לבצע עליהם את תרגיל ההיימליך הרגיל. סקר שנערך על ידי ארגון עזרה ראשונה בשם St. John Ambulance מצא שיותר מ 40% מההורים ראו את הילד שלהם נחנק בנקודה כזו או אחרת, ו 80% מההורים האלה לא ידעו איך להגיב לסיטואציה.

זו הסיבה שהם הפיקו את סרטון ההודעה לציבור הזה בעזרת אנימציה – הסרטון מסביר בדיוק מה לעשות במקרה שהתינוק שלכם נחנק או מפסיק לנשום.

"אם התינוק שלכם נחנק, השכיבו אותו על הירך עם הפנים למטה. ואז תנו לו 5 מכות על הגב. אם זה לא עובד, הפכו אותו, ולחצו עד 5 פעמים על החזה שלו…עד שדרכי האוויר נפתחות. ואם זה לא עובד, התקשרו לאמבולנס".

צפו למטה בסרטון החשוב הזה – הוא יכול יום אחד להציל חיים: