מומחים מבקשים מכולם להפיץ את האזהרה הזו.

ויראלי

מומחים מזהירים: הצמח הזה עלול לגרום לעיוורון וכוויות בדרגה 3 והוא מתפשט בקצב מטורף

By john

January 05, 2022

אחד הצמחים המסוכנים ביותר שיש הוא הרקליאון ענק (Giant Hogweed) ולאחרונה הוא אותר גם בארצות הברית, כשרשויות מפצירות בתושבים לדווח עליו כשהם רואים אותו.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

הרקליאון נמצא במדינת וירג'יניה (הוא נפוץ מאוד באנגליה, סקוטלנד, קנדה, ארצות הברית ומקומות נוספים באירופה – חשוב לדעת, במיוחד עכשיו כשישראלים רבים טסים לחופשות במקומות הללו. ההרקליאון הנמוך שצומח בישראל, הוא נדיר מאוד ופורח בחודשים יולי-אוגוסט על פסגות החרמון), כשאנשים מזהירים לגבי ההשלכות החמורות כאשר באים במגע איתו. לפי דווחים, הרקליאון יכול לגרום לכוויות בדרגה 3 ועיוורון, כשמחוז אייל אוף ווייט בוירג'יניה ציינו ש 'קיסוס רעיל (פויזן אייבי) הוא טיול בפארק לעומתו'.

לצמח מספר מאפיינים מסוכנים, כשמפצירים בתושבים להפיץ את האזהרות כדי שאחרים ידעו גם.

This stuff can blind you. Do NOT touch it.
Giant hogweed: 8 facts you must know about the toxic plant https://t.co/tKKWeLcvch via @CBSHealth

— Bella & Georgi (@hcarpenter98) June 17, 2018

כפי שמדווחים, הלשד של הצמח הוא רעיל במיוחד. אם הלשד בא במגע עם העור, הוא יכול לגרום לעור להיות רגיש בצורה קיצוני לאור השמש. כתוצאה מכך, חשיפה רגילה לקרני השמש יכולים להיות מסוכנים ביותר ולגרום לכוויות בדרגה 3.

הלשד יכול גם לגרום לשלפוחיות בעור – שעלולות להשאיר צלקות נוראיות. ברגע שנחשף, העור שלכם יכולים להישאר רגיש במשך מספר שנים.

Surely the most dangerous weed is nettles as anyone who had an Irish childhood will testify to

— Stephen Watts (@KillerSteveW) June 28, 2017

מעל כל זה, הלשד יכול לגרום לעיוורון תמידי אם הוא נכנס לעיניים. הנזק יכול להיות בלתי הפיך, אז לא פלא שהקהילה בוירג'יניה מטפלת בפלישת הצמח בזהירות מירבית.

הצוות המכון החי והצומח בוירג'יניה אומר שכ 40 צמחים התגלו במחוז קלארק ובאזורים נוספים במדינה.

סכנות

הרקליאון ענק יכול להיות מסוכן ביותר ברגע שמזיזים אותו לאזור מסוים. הוא יכול לצמוח לגודל של עץ קטן – כ 2 מטרים – והוא מתפשט כמו עשב. לא רק שהצמח הזה מזיק לבני אדם, אלא הוא גם יחנוק את אור השמש מצמחים אחרים ויתפשט במהירות אם לא מטפלים בו.

השיטה המומלצת לחיסול הצמח הזה היא בעזרת כימיקלים רעילים – אך גם בשיטה הזו קשה להיפטר ממנו. לחתוך או לגזום את הצמח – כפי שעושים עם עשבים אחרים – אינה מומלצת, מכיוון שזה עלול לגרום ללשד לפגוע בכם.

למידע נוספת על איך להיפטר מהרקליאון ענק צפו בסרטון למטה:

אז אם אתם רואים את הצמח הזה, שמרו מרחק ממנו. שתפו את הכתבה כדי להזהיר גם את החברים והמשפחה שלכם מפני הצמח המסוכן הזה!