היום גיליתי

אמא כתבה מכתב מרגש לבת שלה, וכולנו צריכים לקרוא אותו לפני שההורים שלנו מזדקנים

החיים הם כמו מעגל. יום אחד, אנחנו ילדים שההורים שלנו מטפלים בנו ודואגים לכל הצרכים שלנו. ואז, שנים אחר כך, כשההורים שלנו מגיעים לשנות הזנב, התפקידים מתחלפים ואנחנו מוצאים עצמו מטפלים בהם.

ההורים שלנו אולי יזדקקו לעזרה להגיע ממקום למקום או במטלות היומיומיות שלהם, או שאולי הם יהיו חולים ויהיו זקוקים לסבלנות ואהבה של הילד שלהם.

אבל בחיים של היום, קל מאוד לשכוח את כל מה שההורים שלנו עשו עבורנו. ואנחנו בטוחים שכל אחד ואחת מכם מרגיש או הרגיש בשלב כזה או אחר של החיים שהוא לא תמיד היה שם עבור אמא ואבא.

אז כאשר קראתי את המכתב הזה, מיד חשבתי על ההורים שלי . בדיוק כמו האישה שכתבה את המכתב, אמא שלי תמיד הייתה שם עבורי לא משנה מה.

במכתב, הכותבת מזכירה בעדינות לבתה איך היא טיפלה בה בעדינות כשהיא גדלה, והיא מבקשת מבתה להחזיר לה בסבלנות הזו כשהיא מזדקנת. זו תזכורת נפלאה לכל הדברים שההורים שלנו עשו עבורנו ואיך אנחנו צריכים להתייחס אליהם כשהם זקוקים לעזרה שלנו.

זה מכתב שכולם צריכים לקרוא לפני שההורים שלהם מזדקנים.

ילדתי האהובה, ביום שתראי שאני מזדקנת, אני אבקש ממך להיות סבלנית, אבל יותר מכל, נסי להבין מה עובר עלי. אם כשאנחנו הולכות, אני חוזרת על אותו הדבר אלף פעמים, אל תפריעי כדי לומר: 'אמרתי את אותו הדבר לפני דקה', רק תקשיבי, בבקשה.

נסי לזכור את הפעמים כשהיית קטנה והייתי מקריאה לך את אותו הסיפור לילה אחרי לילה עד שהיית נרדמת. כשאני לא רוצה לעשות אמבטיה, אל תכעסי ואל תביכי אותי. זוכרת שהייתי צריכה לרדוף אחרייך וניסיתי לגרום לך לעשות מקלחת שהיית ילדה קטנה? כשאני לא מסדרת או מבינה טכנולוגיה חדשה, תני לי את הזמן ללמוד ואל תסתכלי עלי בצורה הזו. זכרי, מתוקה, לימדתי אותך לעשות דברים רבים כמו לאכול בצורה נכונה, להתלבש, לסרק את השיער, ולהתמודד עם בעיות של היומיום. 

ביום שתראי אותי מזדקנת, אני מבקשת ממך להיות סבלנית, אבל יותר מכל, נסי להבין מה עובר עלי. לפעמים אני לא מצליחה לעקוב על הדברים שאנו מדברות עליהם, תני לי את הזמן להיזכר, ואם אני לא מצליחה, אל תכעסי, אל תהיי חסרת סבלנות או שחצנית. פשוט תדעי בליבך שהדבר הכי חשוב עבורי זה לבלות יחד איתך. וכשהרגליים הזקנות והעייפות שלי לא מאפשרות לי לזוז במהירות כמו בעבר, תני לי את ידך באותה הצורה שאני נתתי לך את שלי כשאת התחלת ללכת. כשהימים הללו יגיעו, אל תרגישי עצובה – פשוט תהיי איתי, ותביני אותי כשאני מגיע לסוף חיים עם אהבה. אני אנצור ואודה לך על מתנת הזמן והאושר שחלקנו. עם חיוך גדול ואהבה גדולה תמיד היה לי אותך, אני רק רוצה לומר, אני אוהבת אותך, בתי היקרה. 

תגובות פיסבוק
Exit mobile version