כאב סכיאטי וכאבים בגב התחתון נגרמים כתוצאה מ...

ויראלי

6 התרגילים הטובים ביותר לאנשים הסובלים מכאב סכיאטי וכאבי גב תחתון

By john

December 30, 2021

כאב סכיאטי וכאבים בגב התחתון נגרמים כתוצאה מגירוי או לחץ של העצב בגב התחתון. זה שכיח מאוד בימינו, ומחקרים מראים שכ 5-10% מהעולם המערבי סובל מזה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

כאב סכיאטי מתחיל מעמוד השדרה התחתון עד לחלק הנמוך של הרגל או אפילו כף הרגל.

התסמינים השכיחים ביותר של הבעיה הכואבת הזו כוללים:

כאב סכיאטי יכול להיות תוצאה של מספר גורמים הכוללים:

את הכאב הבלתי נסבל הזה אפשר למנוע בכמה דרכים:

למטה תמצאו רשימה של שישה תרגילים שמונעים ומקלים על כאבי הגב הבלתי נסבלים הללו:

  1. מתיחת שריר הירך האחורי

שבו על הרצפה, עם גב ישר, ורגליים מתוחות (מרווח של יד אחת ביניהם). תשאפו אוויר, ובזמן שאתם מוציאים אותו, הישענו קדימה מהירכיים וגעו באצבעות הרגליים עם הידיים. דחפו את עצם הבריח לכיוון הרגליים, והחזיקו 30 שניות.

  1. תרגיל הרמת ברכיים

שכבו על הגב, עם הברכיים מקופלות בזווית של 90 מעלות. הידיים צריכות להיות מונחות לצדדים. הרימו את הרגליים עד שהם בגובה של 30 ס"מ מעל הרצפה, ולאט לאט הנמיכו אותן. חזרו על התרגיל 5 פעמים.

  1. מתיחת השריר האגסי

שכבו על הגב וכופפו ברכיים. את העקבים צריכים להיות קרובים יחסית לישבן, שלבו רגליים, ותנו לקרסול לנוח. מחו את הירכיים והחזיקו במשך 20 שניות. לאחר מכן החליפו רגליים וחזרו על הפעולה 20 שניות נוספות. אתם יכולים לדחוף החוצה את הרגל למתיחה חזקה יותר.

  1. תרגיל ברך לחזה

בזמן שאתם שוכבים על הגב, כופפו ברכיים לזווית של 90 מעלות, בזמן שכפות הרגליים מונחות על הרצפה. ואז, עטפו את הידיים מסביב ברך אחת ומשכו לכיוון החזה. החזיקו 20-30 שניות, וחזרו על הפעולה עם הרגל השנייה.

  1. תרגיל מתיחת גב

שכבו עם הפנים כלפי מטה כשהרגליים וידיים מונחות על הרצפה. קצות האצבעות צריכות להיות בגובה העיניים. דחפו עם הידיים כדי לעשות קשת עם הגב, החזיקו 5-10 שניות. ואז הורידו את הגב לרצפה. חזרו על הפעולה 10 פעמים.

  1. מתיחת שרירי העכוז

שכבו על הגב, עם ברכיים מכופפות ב 90 מעלות. הרימו את רגל שמאל והניחו את הקרסול על ירך ימין. אחר כך, עטפו עם הידיים את ירך ימין, וקרבו אותה לכיוון הגוף, החזיקו 20-30 שניות. חזרו על הפעולה 3 פעמים, ואז החליפו רגל.

צפו איך לבצע את התרגילים בסרטונים למטה.

כל המידע והתכנים המופיעים באתר נועדו למטרת עיון בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. השימוש באתר אינו מחליף את אחריות המשתמש והגולש לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך.