היום גיליתי

השיטה היפנית המדהימה הזו תגבור על יצר העצלנות שלכם

לכולם יש מטרות, אבל לעתים אנחנו לא משיגים אותן. לעתים קרובות, אנחנו לא יודעים איפה להתחיל, או שאנחנו פשוט מתעצלים באמצע הדרך. מדוע זה קורה? בגלל שאנחנו מנסים לעשות יותר מדי מהר מדי, וקשה לשנות הרגלים ישנים ולנסות משהו חדש.

קייזן, ידוע גם בשם 'עקרון דקה אחת'

ליפנים יש רעיון בשם 'קייזן', אשר כולל עקרון דקה אחת לשיפור עצמי. הרעיון הוא פשוט למדי: כל אחד צריך לנסות לעשות דברים במשך דקה אחת בלבד, בכל יום, באותה שעה. אפילו העצלנים ביותר יכולים להישאר מרוכזים במשימה אחת במשך דקה. קל למצוא תירוץ כדי להתחמק ממשהו שלוקח חצי שעה או יותר, אבל 60 שניות? זה בהחלט אפשרי.

אם זה לעשות כושר או ללמוד שפה זרה, לעשות את הפעולה במשך 60 שניות גורמת לה להרגיש פחות כמו מטלה, ויותר כמו פעילות מעניינת ומהנה. לקיחת צעד אחד קטן בכל פעם תעזור לכם להתגבר על חוסר הביטחון כאשר אתם לומדים משהו חדש.

ניצחונות קטנים יקרו לעתים תכופות יותר, והם יעודדו אתכם להשקיע יותר. בסופו של דבר, אתם תרצו לעשות את זה לזמן רב יותר מדקה בכל פעם – וזו כבר התקדמות!

המילה 'קייזן' מגיע מהמילה 'קאי' (שינוי) ו זן (חוכמה). ממציא השיטה, מסאקי אימאי, מאמין שאפשר ליישם אותה בצורה טובה בעולם העסקי בדיוק כמו בחיים האישיים.

אז קדימה, תנסו את השיטה ותראו איך החיים שלכם משתנים.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version