איזה מוצרי מזון צריך לשטוף ואיזה לא? האם שאלתם את עצמכם את השאלה הזו?

ויראלי

עשיתי את אותה טעות כל החיים שלי! אלו מוצרי המזון שאסור לעולם לשטוף

By john

December 24, 2021

איזה מוצרי מזון צריך לשטוף ואיזה לא? האם שאלתם את עצמכם את השאלה הזו?

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

מסתבר שכל החיים עשיתי את הטעות הזו! יש מזונות שלעולם אסור לשטוף. אפילו אם הכוונות שלנו טובות, אנו עלולים להזיק לבריאות שלנו. מאז שאנחנו ילדים מלמדים אותנו לשטוף את האוכל שלנו לפני השימוש, אבל מסתבר שזה ממש לא נכון.

אנו מקפידים על היגיינה ועל הבריאות שלנו. ושימור הבריאות או הופעת המחלה היא כתוצאה משילוב מורכב של המערכות הביולוגיות של הגוף שלנו עם גורמים חיצוניים.

אך האם אנו מקפידים על כל הכללים? רובנו אולי מנסים להקפיד עליהם, אך מחפפים פה ושם, ואחד החוקים שתמיד חשבנו שנכון הוא לשטוף את האוכל לפני השימוש. אך מסתבר, שאפילו הבסיס לכוונות טובות עלול לפגוע בבריאות שלנו, מכיוון שחלק מהמוצרים – ובכן, שטיפה שלהם אינה מומלצת כלל!

אז אילו מוצרים לעולם אסור לשטוף:

1. עוף

אנשים רבים מאמינים שלפני שמבשלים עוף יש לשטוף אותו תחת מים זורמים על מנת להיפטר מחיידקים. אך האמת היא שלשים את העוף מתחת מים זורמים או בתוך קערה עם מים רק מזהמת את הכיור, את הברז, את משטח העבודה ואת כל המקומות אליהם המים משפריצים. אחד החיידקים השכיחים בעוף הוא סלמונלה. הוא יכול לגרום לשלשולים, חום וכאבי בטן. התסמינים נמשכים 4-7 ימים. כל החיידקים בעוף מושמדים בטמפרטורה של 165 מעלות, אז אין סיבה לשטוף אותו.

2. ביצים

הביצים שאתם קונים מכוסים בשכבת הגנה שמבודדת את החיידקים ומונעת מהם להתפשט לשאר המוצרים. לכן, לעולם אל תשטפו ביצים!

3. דגים

בדיוק כמו עם העוף, שטיפת דגים לא מחסלת את החיידקים – להיפך, היא עוזרת להם להגיע למקומות אחרים.

אילו מוצרים חייבים לשטוף:

1. צנצנות לפני הפתיחה

לעולם אל תפתחו צנצנות בלי לשטוף אותן לפני כן. המכסה מלא בשכבת אבק ומיקרו-אורגניזמים, אתם אומנם לא רואים אותם, אבל כאשר אתם פותחים את המכסה בלי לשטוף את הצנצנת, הם עושים דרכם פנימה למזון ועלולים לגרום להרעלה. בנוסף, מומלץ (אך לא חובה) לשטוף את המזון שנמצא בתוך הצנצנת או קופסת השימורים כדי לשטוף את החומר המשמר בו משתמשים בזמן הייצור.

2. פירות וירקות שאוכלים עם קליפה

זה מה שלימדו אותנו מאז שאנחנו קטנים! חשוב מאוד לשטוף ירקות ופירות. לא רק שזה שוטף מהם את החיידקים, אלא גם את החומרים המשמרים שלעתים משתמשים בסופר מרקט כדי לגרום לפרי או ירק להישאר טרי זמן רב יותר. חשוב לנגב עם מגבת נייר אחרי השטיפה.

3. פירות וירקות עם קליפה שלא אוכלים

בננות, מלון, לימונים ותפוזים, כולם צריכים לעבור שטיפה טובה לפני שאוכלים. חיידקים שנמצאים על הקליפה יכולים ליפול לתוך הפרי כאשר אתם מקלפים אותו.

וכמובן, אל תשכחו לנקות היטב את משטחי העבודה והשולחן!