לכולם יש בקבוק חומץ במטבח

ויראלי

חומץ הוא חומר ניקוי מעולה. הנה 14 דרכים יעילות בהן אתם יכולים להשתמש בו ברחבי הבית

By john

December 21, 2021

לכולם יש בקבוק חומץ במטבח.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

לא משנה אם הוא נמצא בבקבוק פלסטיק או זכוכית, הוא בדרך כלל מתחבא מאחורי בקבוקים אחרים בחלק האחורי של הארון.

אבל שימוש בחומץ לדברים יומיומיים יכולה להיות דרך זולה ואורגנית לשפר את מראה הבית. על ידי ערבוב של חומץ עם מוצרים ביתיים אחרים, אתם תקבלו פתרונות ניקוי 'עשה זאת בעצמך' שתמיד זמינים ומוכנים לעבודה.

הגיע הזמן להשתמש בנוזל הלא יקר הזה למטרה טובה.

הנה כמה טריקים וטיפים לשימוש יעיל בחומץ:

1. שומר על פרחים

כולנו רוצים שהפרחים יפרחו כמה שיותר זמן, אבל אחרי מספר ימים הם מתחילים לנבול. הוסיפו 2 כפות חומץ וכף אחת של סוכר ל 1 ליטר של מים ושפכו לאגרטל. הפרחים שלכם יהיו מאושרים וילבלבו זמן רב יותר.

2. נקו את מדיח הכלים ומכונת הקפה

אין דבר גרוע יותר מאשר להוציא כלים נקיים ממדיח כלים מסריח או לשתות קפה בוקר מגעיל. כדי לנקות, הוסיפו כוס אחת של חומץ למדיח הכלים ו/או למוכנת הקפה ריק והפעילו אותם. אם תעשו זאת באופן קבוע פעם בחודש, הכלים יהיו נקיים כמו שהם אמורים להיות והקפה יהיה טעים.

3. רענון המקרר

זה בהחלט מובן אם תצרחו כשתראו את המלפפון ששכחתם במגירה במשך כמה שבועות, או שבקבוק הקטשופ נזל ולא שמתם לב. כדי לשמור על מקרר נקי ורענן, נגבו אותו עם כמות שווה של חומץ ומים, וזכרו לנקות גם את דפנות המקרר.

4. חדשו ספוגים מסריחים

כשמשתמשים בספוג יותר מדי פעמים, בקטריות מתחילות להתרבות. אז מה לעשות כשהספוג מתחיל להסריח? במקום לזרוק אותו לפח, פשוט תחיו אותו! שימו את הספוג בקערה (עם מספיק מים שיכסו אותו), והוסיפו 1/4 כוס חומץ. השרו במהלך הלילה והספוג יריח כמו חדש בבוקר.

5. הבריקו מספריים

מספריים, במיוחד אלו שנמצאים במגירה במטבח נהיות דביקות ומלוכלכות. פשוט נגבו את הלהבים עם מטילת לחה ספוגה בחומץ ויבשו. זה ימנע מהמספריים להחליד ויעניקו להם מראה בוהק וחדש.

6. מגשי קרח להצלה

האם הטעם של קוביות הקרח שלכם מתחיל להיות מוזר? האם תחתית המגש מכוסה בשאריות של דברים לא מזוהים? רעננו את המגשים הללו בעזרת השרייה בחומץ במשך 4-5 שעות. לאחר מכן שטפו היטב עם מים ויבשו. השתמשו בטריק הזה ותקבלו את קוביות הקרח הכי שקופות בעולם.

7. ניקיון אמבטיה בקלות

כדי לנקות בקלות את האמבטיה – אפילו אם הצטבר עליה לכלוך של סבון, ובלי מאמת, פשוט ערבבו 1/2 כוס חומץ, חממו אותה במיקרוגל במשך 20-30 שניות, והוסיפו 1/4 כוס סבון כלים. שפכו את הנוזל לבקבוק ספריי ורססו את האמבטיה או קירות המקלחת. תנו לזה לשבת במשך 30 דקות, ואז נגבו עם ספוג. האמבטיה שלכם תבריק שוב.

8. נקו לכלוך מראש המקלחת

לפעמים כשאנו מתקלחים אנו מרגישים שהלחץ ירד ומסתכלים למעלה ורואים שהראש המקלחת סתום בלכלוך. כדי להילחם בזה, השרו את ראש המקלחת ב 1/2 כוס חומץ ו 1 ליטר מים. טיפ של אלופים: שימו את הנוזל בשקית וקשרו אותה לראש המקלחת.

9. היגיינת מברשת השיניים

רובנו משתמשים באותה מברשת שיניים במשך כמה חודשים (לפעמים אפילו יותר). אז זה רעיון טוב לחטא את מברשת השיניים. בכוס, ערבבו יחד 1/2 כוס מים, 2 כפות חומץ ו 2 כפות אבקת סודה לשתייה. תנו למברשת השיניים לשבת בכוס במשך 30 דקות ואז שטפו אותה היטב. היא תהיה כמו חדשה!

10. נטרול ריחות בניקוז

אם הכיור שלכם מסריח יום אחרי ששטפתם כלים והוצאתם את כל הלכלוך ממנו, אולי כדי לשים לב לניקוז שלו. שפכו פנימה 1/2 כוס אבקת סודה לשתייה עם 1 כוס חומץ. ברגע שהקצף נרגע, פתחו את ברז המים החמים למשך דקה. חכו 5 דקות ואז פתחו את המים הקרים למשך דקה. הטריק הזה יגרום לניקוז להריח טוב וגם יפתח סתימות אם קיימות.

11. נגבו את מכונת הכביסה

מכונות כביסה עם דלת קדמית הן מצוינות בכל הקשור לחיסכון במים, אך הן נוטות לצבור ריח לא נעים. תנו לחומץ להציל אתכם על ידי ניגוב הגומי מסביב לדלת עם כמות שווה של חומץ ומים. בנוסף, וודאו להוציא לכלוך ושאריות שהצטברו בתוך המכונה, על הדלת ומסביב לגומי.

12. נפלא לרצפת פרקט

רצפות פרקט דורשות טיפול ורבים מאיתנו בוחרים להשתמש בחומרי ניקוי לא רעילים אשר בטוחים לילדים וחיות מחמד. אחרי שסיימתם לטאטא ו/או לשאוב את הרצפה, אתם מוכנים לשלב הניגוב. כדי ליצור את התערובת הזו, ערבבו 1/2 כוס חמוץ עם 4.5 ליטר מים חמים. לאחר מכן, טבלו את הסמרטוט בנוזל וסחטו אותו, כשהוא נשאר לח. אף פעם אל תשתמשו בסמרטוט רטוב על רצפת פרקט! נגבו עם כיוון לוחות העץ, סחטו את הסמרטוט הרבה והכינו נוזל חדש כשהוא נהיה מלוכלך.

13. שומר על הצמחיה

עשבים מעצבנים גדלים ברווחים שבין הבלטות בשביל ליד הבית? פשוט שפכו חומץ באזורים בהם אתם לא רוצים לראות עשבים.

14. מרחיק חרקים

חרקים כמו נמלים, עכבישים וג'וקים מתרחקים מהריח של החומץ. אז כדי למנוע מהם לזחול בכל רחבי הבית שלכם, רססו את התערובת הזו מסביב לפתחי החלונות, דלתות ובאזור המטבח. בבקבוק ספריי, ערבבו חומץ ומים ביחס של 3:1, והוסיפו כפית סבון כלים. ערבבו היטב ורססו כדי להרחיק את החרקים.