כ 7000 שקלים. זה המחיר הממוצע של מוצרי מזון שמשפחה בעלת 4 נפשות זורקת לפח מדי שנה.

ויראלי

11 טיפים וטריקים מגניבים שיאריכו את חיי המדף של האוכל שלכם – ויחסכו לכם המון כסף!

By john

December 21, 2021

כ 7000 שקלים. זה המחיר הממוצע של מוצרי מזון שמשפחה בעלת 4 נפשות זורקת לפח מדי שנה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

די מדהים, לא? במיוחד אם אתם חושבים על העובדה שאת רוב האוכל שזורקים הייתם יכולים לאכול אם רק הייתם מאחסנים אותו כמו שצריך. מכיוון שאחסון הוא המפתח כאשר זה מגיע להפחתת המזון המבוזבז.

אם אתם מאחסנים מזון בצורה נכונה, הוא יכול להחזיק יותר ימים, שבועות, ולפעמים אפילו חודשים ממה שהייתם חושבים. וזה גם תורם לאיכות הסביבה, וכמובן חוסך לכם כסף.

למטה תמצאו 11 טיפים חכמים שישמרו על האוכל שלכם יותר טרי יותר זמן. קראו את הרשימה ושתפו עם חברים ומשפחה על מנת שגם הם יוכלו לשמור על מוצרי המזון שלהם זמן רב יותר.

1. ביצים

אם יש לכם הרבה ביצים בבית, אחסון של חלק מהן בפריזר היא דרך טובה להשתמש בהן לפני שהן מתקלקלות. שימו אותן במגש הקרח, הוסיפו קצת מלח או סוכר (לשמירה על הסמיכות), והכניסו לפריזר עד שתהיו מוכנים להשתמש בהן.

2. חלב

האם תוקף החלב שלכם עומד לפוג? הכניסו אותו לפריזר, שם אפשר לאחסן אותו חודשים. רק זכרו להשאיר קצת מקום במיכל מכיוון שחלב מתרחב. וזכרו שאם אתם רוצים להשתמש בו, הוא צריך להפשיר לאט לאט, עדיף במקרר.

3. בצל

זה אולי נשמע קצת מטורף, אבל אחסון בצל בגרביונים יעניק לו חיי מדף של שישה חודשים! הכניסו את הבצל לגרביון, קשרו אותו בקצה, ואז הכניסו עוד בצל, תעשו עוד קשר וכן הלאה. הבצל שלכם יוכל לנשום, ולא ישב על בצל אחר, וכך הוא יחזיק זמן רב יותר.

4. רוטב עגבניות

אם אתם אוהבים לאכול פסטה, אבל לא אוהבים להכין רוטב כל פעם מחדש, אתם יכולים להכין כמות גדולה של רוטב ולהקפיא אותו לשימוש עתידי. שפכו את הרוטב לשקית הקפאה, והכניסו אותה לפריזר. כשהרוטב מתחיל לקפוא, השתמשו בחלק הקהה של הסכין כדי להפריד את הרוטב למנות. ואז כשאתם רוצים להכין פסטה, תשברו את המנה ואתם מוכנים.

5. בשר טחון

בדיוק כמו עם רוטב העגבניות, אתם יכולים לאחסן אותו בשקיות הקפאה, חלקו למנות, ואחסנו בפריזר.

6. בננות

כולנו היינו במצב הזה. אתם קונים בננות טריות, יום-יומיים אחר כך הן כבר חומות. אבל אל דאגה. הפתרון פשוט ביותר: פשוט עטפו את הקצה של הבננה עם ניילון נצמד, והיא תישאר טרייה זמן רב יותר.

7. תבלינים

תבלינים טריים הם נפלאים להחיות כל מנה. ואם אתם לא מתכוונים להשתמש בכל התבלינים באותו הרגע, אתם יכולים להקפיא אותם! קחו את הרוזמרין, טימין או פטרוזיליה, או כל תבלין טרי אחר, תקצצו אותו והכניסו למגש קרח. מלאו את המגש בשמן זית והכניסו לפריזר. כשאתם רוצים להשתמש בתבלין שוב, הוציאו את הקוביה והכניסו לסיר! אתם יכולים לשמור כך על תבלינים במשך שנים!

8. סלרי וברוקולי

אין דבר מגעיל יותר מאשר ירקות שאמורים להיות פריכים כמו סלרי או ברוקולי, אבל הם יוצאים רכים וספוגיים. אבל עם הטריק הזה, אם יכולים לשמור עליהם במצב מושלם במשך חודש. כל מה שעליכם לעשות זה לעטוף את הסלרי או הברוקולי עם נייר אלומיניום, ולהכניס למקרר.

9. סלט

סלט הוא דבר נוסף שטעים הרבה יותר כאשר הוא טרי ופריך. אבל הטריק הזה לא מצריך נייר אלומיניום. הניחו מגבת נייר על השולחן, פזרו עליו את הסלט, ואז גלגלו אותו. הלחות בירקות תיספג על ידי מגבת הנייר וסלט ישמר טרי.

10. עוגה

אני לא יודע מה איתכם, אבל בכל פעם שיש מסיבה, אני דואג שלא תהיה מספיק עוגה. אבל אם לא אוכלים את כל העוגה שהכנתם, אל דאגה. עם הטריק הזה, אתם יכולים לשמור על העוגה ולאכול אותה מתי שתרצו. פשוט תדחפו שתי פרוסות של לחם לבן בקצוות העוגה, והם ימשכו לחות מהאוויר וימנעו מהעוגה להתייבש.

11. גרגרי יער

אין על גרגרי יער טריים – והטריק הזה ישמור עליהם טריים זמן רב יותר. הניחו את הגרגירים בקערה ומלאו אותה 90 אחוז ממנה במים, ו 10 אחוז חומץ. חכו 15 דקות, ואז הכניסו למקרר. זה יסיר את המיקרואורגניזמים ואת נבגי עובש שאולי נדבקו לפרי.

אם רק כולם היו מכירים את הטריקים האלה, היינו מבזבזים הרבה פחות מזון וחוסכים כסף רב.