ויראלי

6 טעויות הקשורות בהיגיינה שהגיע הזמן שנפסיק לעשות

By john

June 27, 2021

כדי להיות בריאים, עלינו לא רק למלא אחר כללי היגיינה, עלינו גם לעשות זאת בצורה הכי מדוייקת שיש. אחרת, ההשפעות לא יהיו זהות. אנשים רבים עשויים להיות מופתעים מהעובדה שהם עושים משהו שגוי כל חייהם, אפילו את הדברים הכי שגרתיים.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

צוות האתר שלנו למד בזהירות כיצד האדם הממוצע עוקב אחר כללי היגיינה וחשף כמה טעויות נפוצות. אנחנו מציעים שתתיידדו עם הרשימה הזו ותתחילו לטפל בעצמכם כהלכה.

אנחנו מתקלחים לעתים קרובות מדי

© shutterstock.com© shutterstock.com

זה עשוי להישמע מוזר, אבל רחצה לעתים קרובות מדי אינה יעילה ממש כמו לא להתקלח כלל. לפי צוות של מומחים למחלות זיהומיות מאוניברסיטת קולומביה, מקלחות מרובות מדי עשויות לגרום לעור שלכם להיסדק, מה שעשוי להוביל לעובדה שחיידקים יכולים לחדור לגוף שלכם בקלות דרך הסדקים הללו. מומחים ממליצים להתקלח לא יותר מפעם אחת ביום. אם אתם רוצים לדעת יותר, יש מידע מעולה על התכיפות בה יש להתקלח בקישור הזה.

אנחנו לא רוחצים ידיים לפני שאנחנו משתמשים בשירותים

© depositphotos.com© depositphotos.com

אתם יכולים למצוא בקטריה לא רק בשירותים, אלא גם סביב הבית כולו. פירוש הדבר הוא שאם לא שטפתם ידיים לאורך זמן, בקטריה עשויה להימצא גם עליכם. כשאתם מבקרים בשירותים, אתם נוגעים באיזורים מוצנעים בהם חיידקים מסוכנים במיוחד. לכן, שטיפת ידיים לפני שאתם הולכים לשירותים היא חשובה אפילו יותר משטיפה לאחריה.

אנחנו מורידים את המים בקצות האצבעות

חדר השירותים הוא כנראה המקום הכי מלוכלך בבית. ממצאים מראים כי 90 דקות לאחר שהור׳נו את המים, תריסרים של טיפות עם בקטריות עדיין מצויים על פני השטח. לכן, נסו להוריד את המים לא עם קצות האצבעות, אלא עם המפרק או עם החלק האחורי של האצבע. זה יכול לעזור רבות, במקרה ושכחתם ונגעתם במשהו לפני ששטפתם ידיים – לא תפיצו את הבקטריה סביב.

אנחנו ישנים על אותה הכרית זמן רב מדי

© depositphotos.com© depositphotos.com

כרית נוצות היא גן עדן עבור קרדית האבק ועובש. עם הזמן הם יכולים להגיע לפניו של אדם ולעורר בעיות כמו דמודיקוסיס. זהו גורם נוסף מוכר לבעיות עור. מחקר מראה כי קרדית האבק עשויה לגרום לאלרגיות, שגורמות לגודש באף, נפיחות וגירוי במעברי האוויר העליונים. מומלץ לשטוף את הכרית בכל שבוע עם מים בטמפרטורה של 54 מעלות לפחות.

אנחנו מניחים לחיות המחמד שלנו לישון איתנו

© depositphotos.com

מסתבר שאפילו בלילה, עלינו להקפיד על חוקי ההיגיינה. כלל זה אינו מאפשר לחתולים ולכלבים לישון על אותה המיטה יחד אתכם. אפילו החיות המטופחות ביותר נושאות בקטריה על הפרווה שלהן. קשה להאמין, אבל כמה מהם עשויות לגרום לדבר הבלוטות. לא, אנחנו לא מדברים על ימי הביניים, אלא על זמננו! סטטיסטיקה קובעת כי בין השנים 1977 ו-1998 היו 23 מקרים של זיהום קטלני שנישא ע״י חתולים ביתיים.

אנחנו שוטפים את הפנים שלנו עם סבון

© depositphotos.com© depositphotos.com

כמה אנשים שוגים בחושבם כי אם ישטפו את פניהם בסבון פעמיים ביום, הם יהיו נקיים יותר וימנעו התפרצויות שונות. במציאות, סבון סותם את הנקבוביות ומעורר התפרצויות. רופאי עור מדגישים כי הסבון אין מטרתו המקורית לשימוש בפנים. כשאתם עושים זאת, אתם הורסים את שכבת המגן ומפריעים לרמות ה-pH על העור שלכם.

האם ישנם כללי היגיינה אחרים שאתם מכירים זה זמן רב, אבל לא מצליחים לעקוב אחריהם? שתפו אותנו בתיבת התגובות בהמשך!