ויראלי

התמונה הזו הביאה מיליוני אנשים לידי דמעות.כל כך נוגע ללב לראות מה נהיה מהאבא הזה

By john

April 29, 2021

זו תמונה שצובטת את הלב למראה. אדם הלבוש ברישול רץ באופן מסוכן בין מכוניות, עטים ביד אחד ובתו הישנה ביד השניה. ידה של הנערה תלויה רפויה על גבו, והיא איננה נועלת נעליים אפילו. עיניו של הגבר מלאות בייאוש.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

התמונה הזו צולמה בביירות, עיר הבירה של לבנון. לאחר שעיתונאי שיתף את התמונה הזו בטוויטר, היא נעשתה לויראלית, ונגעה בלבבותיהם של רבים מסביב לעולם. האדם הזה הוא אחד מני רבבות הפליטים הנמלטים מהקונפליקט במזרח התיכון. רבים מנסים לשרוד בלבנון מבלי אף עזרה או סיוע.

האדם הזה זוהה במהלך דיווח חדשות. שמו הוא עבדול חלים אל עטר. הוא בן 33, הורה יחידני אשר מנסה לשרוד יחד עם שתי ילדיו הצעירים. זו הסיבה מדוע היה ברחובות מנסה למכור עטים.

בעוד אנשים מסביב לעולם שמעו על הסיפור הנוגע ללב של האב הזה, יותר ויותר החליטו לשחק תפקיד בדאגה לעתידו. המטרה, שהייתה לגייס 5,500$ בתרומות הצליחה מעל למצופה. תוך 3 חודשים, אנשים מסביב לעולם גייסו סכום הקרוב ל-200,000$.

אך בהתאם לחוק המונע מפליטים לפתוח חשבונות בנק בלבנון, יכול היה הוא לקבל רק 40% מן הסכום הכולל דרך הליך בירוקרטי סבוך.

למרות זאת, עבדול זכה להשתמש בכסף כדי לבנות מחדש את חייו. הוא קנה מאפיה, מסעדה, וחנות קבב. הוא העסיק 16 פליטים מוספים ועזר להם לקום על רגליהם מחדש.

הכסף אפשר לבנו בן ה-9 ללכת סוף סוף לבית הספר אחרי 3 שנים בהם נעדר מלימודים, ולבתו בת ה-4 לחייך תודות לצעצועים רבים חדשים שקיבלה.

המשפחה בת ה-3 נפשות, אשר חיה עד עתה בחדר אחר, יכלה לעבור לבסוף לדירה נאותה. עבדול חילק את יתרת הכסף בין חבריו ומשפחתו הנמצאים עדיין בארץ הולדתם שסועת הקרבות.

"אלו לא רק חיי שהשתנו", אומר עבדול, "אלא חיהם של ילדיי וכל האנשים בארץ הולדתי שהצלחתי לעזור להם".

מצבם של הפליטים בלבנון הוא מסוכן וקשה במיוחד. ישנה תמיכה מעטה עד לא קיימת, מאבקם של הפליטים למצוא עבודה, ואלפים אשר חיים מחוסרי בית ברחובות. המדינה הקטנה נדחקת לקצה.

שתפו את סיפורו של עבדול עם אחרים על ההבדלים שאדם אחד יכול לחולל בחייהם של רבים. אף אדם לא ראוי להפסיד את ביתו ומשפחתו למלחמה.

מקור התמונות: Twitter/GissiSim ו You Tube/whatevvervideos