היום גיליתי

דיאטה ע"פ מבנה הגוף – אילו מזונות נכונים עבורכן?

בעוד שזה נכון כי כל גוף הוא יפה לכשעצמו, אתן עשויות לתהות מדוע נשים מאחסנות שומן באיזורים מסויימים ובאחרים לא. כמה נשים מעלות במשקל בקלות באיזור הקיבה, בעוד אחרות נוטות להעלות במשקל באיזור הירכיים והמותניים. לכולנו יש "איזורים בעייתיים" שאנחנו רוצות לשפר, אז אם אתן רוצות לדעת מהי הדיאטה הנכונה לצורת הגוף שלכן, הנה כמה טיפים שכדאי לכן לזכור.

מבנה גוף תפוחי

אם את "תפוח" את מעלה במשקל בדרך כלל באיזור הקיבה. פירוש הדבר שהכי נכון עבורך לאכול ארוחות קטנות לאורך היום. את יכולה לאכול עד 6 פעמים לאורך היום, אבל צמצמי את גודל המנות שלך כך שחילוף החומרים יוכל לעבוד כדי לעבד את הדלק בצורה יעילה וישתמש בו במקום שומן.

צורך גוף תפוחית דורש צריכה של מזונות עתירים בסיבים, כולל פירות וירקות כמו גם מזונות שעשירים בוויטמין C. צריכה נמוכה של מוצרי חלב אידיאלית גם כן עבור סוג הגוף הזה. לכן, אם את בעלת צורת תפוחית ואת אוהבת יוגורט, וודאי שאת בוחרת בסוג שמסייע לעיכול.

התרחקי ממזונות שגורמים לנפיחות וגזים. פירוש הדבר הוא צמצום הלחם והמזונות המהירים, או ירקות שגורמים לגזים.

מבנה גוף אגסי

אם הגוף שלך הוא בעל מבנה אגסי, המותניים שלך גדולות מהכפתיים והחזה. פירוש הדבר הוא שאת מעלה בקלות בחצי התחתון של הגוף ונוטה לאגור מים.

חשוב שתאכלי מזונות כמו ביצים, מוצרי חלב ודגים, כמו גם בשר ותחליפי בשר עשירים בחלבון.

תוכלי ליהנות ממגוון של תה צמחים כדי לטהר את האיברים הפנימיים שלך, וחשוב שתאכלי הרבה אננס ואבטיח כדי לסייע לגוף להיפטר מהרעלים ולהאיץ את חילוף החומרים.

התרחקי ממזונות עשירים בנתרן והקטיני את השימוש במלח במתכונים שלך. פסטה מעובדת, אורז ולחם – גם מהם יש להימנע. מלאי את הדיאטה שלך במזונות מחיטה מלאה.

מבנה גוף מלבני

אם את מעדיפה ללבוש חגורות שמבליטות את המותניים שלך ומעניקות לך אגן ירכיים צר, את בעלת מבנה גוף מלבני. למרבה המזל, את לא עולה במשקל בקלות, אבל עלייך לכלול מזונות המכילים שומן בריא, כמו סלמון ואבוקדו. חלבון צמחי עשוי לעבוד גם כן על צורת הגוף שלך, לכן צמצמי גם את כמות העוף והבשר האדום למינימום. אפילו שאת רזה מטבעך, וודאי שאתם לא צורכת מזון מהיר וסוכר, מאחר ועשויה להיות למזונות הללו השפעה שלילית על הבריאות שלך, גם אם זה לא יוביל לעלייה במשקל.

מבנה גוף בצורת שעון חול

לבסוף, מבנה גוף בצורת שעון חול הוא זה שרובנו שואפות אליו, אבל אם זה מתאר את מבנה הגוף הנוכחי שלך, את יודעת כמה קל לך לעלות במשקל בכל חלק בגוף שלך – וכמה קשה לחטב אותו.

מבנה גוף כזה הוא בעל נטייה גבוהה יותר לרמות סוכר גבוהות בדם, וזו הסיבה שעליך לבחור מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך. ממש כמו ה"תפוחים", נשים בעלות מבנה גוף שכזה אמורות לאכול חמש או שש ארוחות לאורך היום. מבנה הגוף הזה אמור לצרוך גם חלבון רזה, שומנים בריאים והמון ירקות ופירות. מומלץ מאוד עבור נשים בעלות מבנה גוף שכזה להתרחק ממזונות מעובדים כדי למנוע משומן להצטבר ומרמת הסוכר בדם להרקיע שחקים.

האם למדתן משהו חדש? האם אתן אוכלות את המזון הלא נכון עבור סוג הגווף שלכם? קשה להוריד במשקל ולכן עדיף שתתאימי את הדיאטה שלך לסוג הגוף!

שתפי את המאמר הזה עם החברות והיקרות לך, אולי גם הן ימצאו עניין בטיפים הללו!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version