ויראלי

11 דרכים לבדוק כמה טוב האוכל שלכם

By john

March 01, 2021

אנחנו אוכלים מוצרים כמו ביצים, פירות ולחם כמעט בכל יום אבל ייתכן שאיננו בוחרים מוצרים באיכות טובה. אריזות בצבעים בהירים וסלוגנים מבטיחים יכולים להתל בנו. מוטב לדעת כמה טריקים שיעזרו לכם להפיק את המירב מרשימת הקניות שלכם, כי הבריאות שלכם תלויה בזה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

צוות האתר שלנו הרכיב רשימה של דברים פשוטים שכדאי לדעת, ויעזרו לכם לערוך קניות ולבדוק את המזון שלכם ממש כמו תזונאי מקצועי.

ביצים אינן צריכות להיות אבקתיות

© depositphotos.com   © shutterstock.com

בכל פעם שאתם קונים ביצים, פתחו את הקופסה וערכו בדיקה חזותית. מרקם חלקלק או מעופש עשוי להצביע על נוכחות של בקטריה. אם הביצים אבקתיות, זה עשוי להצביע על עובש.

בדקו את תאריך הייצור והתאריך בו המוצר פג תוקף

© kotyzap / reddit   © unknown / reddit

לעתים, עבור תאריך האריזה, משתמשים בלוח השנה היוליאני, כך שהוא מראה מספר כרונולוגי כמו 211 או 361. אם אתם רואים רק תאריך אחד על המוצר, סביר להניח כי מדובר בתאריך בו המוצר פג תוקף, אז מצאו סט נוסף של מספרים פרט לתאריך היוליאני אם אתם רוצים לגלות מתי יוצר המוצר.

אל תתייחסו לביטויים כמו ״ללא שומן״ או ״טבעי״ על האריזה

© NEETBoiHere / reddit

זה מעולה, לבטוח. לעתים קרובות אנחנו נתקלים בביטויים מבטיחים כמו ״טבעי״ או ״ללא שומן״ ומאמינים באמיתותם. אבל במציאות, מדובר בטריק שנועד לגרום לכם לרכוש את המוצר. מוצרים עדיין מכילים חומרים משמרים, ריכוז גבוה של פרוקטוז ונתרן. בדקו את הרכיבים על התווית. אם אתם מוצאים אותם, המשיכו לחפש עד שתמצאו אופציה טובה יותר.

התעלמו מצבעים מושכים על האריזות

© shutterstock.com   © shutterstock.com

מסתבר שצבע המוצר עשוי להשפיע על האופן בו אנחנו תופסים אותו. לדוגמה, אם הוא ירוק, אנחנו נוטים לחשוב שהוא אורגני. נסו להתעלם מהצבעים ולהתרכז במוצר עצמו. אם אתם רואים רשימה של חומרי טעם וחומרים משמרים שנוספו למצור, אין סיכוי שמדובר במוצר אורגני.

לא די לראות את הכיתוב ״ריבוי דגנים״ על אריזת הלחם

© shutterstock.com   © shutterstock.com

וודאו שהלחם שלכם עשוי מ-100% חיטה מלאה או 100% דגן מלא. אם מופיע הכיתוב ״לחם לבן״ או ״לחם עשיר בדגנים״, מוטב להמשיך לחפש אחר אפשרויות אחרות. הדגן עשוי להיות מעובד ורובם מאבדים 78% מהסיבים הבריאותיים שלהם, ויטמינים ומינרלים במהלך העיבוד. אתם יכולים להיות בטוחים שלחם עם ריבוי דגנים הוא באיכות טובה רק אם אפיתם אותו בעצמכם.

אם מופיע הכיתוב ״ללא תוספת סוכר״ על האריזה, הוא עדיין מכיל סוכר רב

© u/jdharvey / reddit   © shutterstock.com

כשאנחנו בוחרים איזה מיץ לקנות, אנחנו אוהבים לראות את הכתובת ״ללא תוספת סוכר״ על האריזה, אבל אנחנו לא בודקים את הערכים התזונתיים בגב המוצר. וזה עשוי להפתיע אתכם: ייתכן והמוצר מכיל 25-26 גרם של סוכר טבעי עבור כל כוס. זה המון! הכמות הנורמלית היא 77 גרם ליום. אז, אם אתם מנסים לשמור על דיאטה בריאה ולא להוסיף סוכר יתר על המידה, אל תשימו לב לכיתוב ״ללא סוכר״.

בדקו את המרקם של הבקר לפני שאתם קונים אותו

© shutterstock.com

ישנם כמה צעדים שיש לעקוב אחריהם כדי לבדוק אם קיבלתם נתח הגון של בקר:

* ראשית, בדקו את הצבע. בקר טרי הוא בעל פסי שומן חלב קרמיים. אל תחששו לבקש מהקצב שיראה לכם. אם ישנו צבע אפור או חום על הנתח, אל תקחו אותו.

* בקר צריך להיות דביק. אל תבשלו אותו אם הצבע או הריח לא נראה כשורה.

השתמשו בגאדג׳ט שמאתר כימיקלים על הפירות והירקות שלכם

© SCIO / facebook

למרבה ההפתעה, מחקרים מראים כי התוויות המראות את הערכים התזונתיים על גב המוצר אינן מדוייקות בכ-20%. אבל אנחנו יכולים להיות מדענים בעצמנו ולרכוש גלאי מזון בעצמנו, וזה לא ממש מסובך. הם מגיעים בצורות שונות ואפשר אפילו לחבר אותם לסמארטפונים שלנו.

בדקו אם העוף שקוף

© shutterstock.com   © shutterstock.com

ייתכן ואנחנו מייחסים חשיבות כלשהי לצבע העוף, אבל מתעלמים ממצב העור. הדבר החשוב ביותר, הוא לוודא שהעור איננו אפור או שקוף. פירוש הדבר בפשטות, הוא שהעוף אינו טרי וישב בחנות זמן מה.

שלטו בצבע המלפפונים טרם הרכישה

© sewmuchmorethanmom / reddit

המלפפונים הטובים ביותר הם אלה בעלי הגוון הירוק או בצבע ירוק כהה. חלקים לבנים או צהובים אינם אכילים. בנוסף, מלפפון טוב הוא נוקשה, לא עבה מדי ולא אמור להיראות יבש.

קחו רק את הבננות עם ה״זנב״

אל תקנו בננות ללא זנב, רק כדי לחסוך במשקל. ישנם סוגים שונים של בקטריות בסופרמרקט שיכולים לחדור בעד החור. אחרת, תצטרכו לחתוך חתיכה מזה, אבל זה לא יחסוך לכם כסף רב.

אז, האם אתם בודקים כהלכה את המזון שאתם קונים? באילו טריקים אתם משתמשים? שתפו אותנו בחוויות שלכם בתיבת התגובות בהמשך!