ויראלי

9 הרגלים יומיומיים שכדאי לנו להיפטר מהם כמה שיותר מהר

By john

February 04, 2021

האם אתם מצפים בקוצר רוח לספל הקפה המהביל והארומטי בכל בוקר? האם קשה לכם לצפות סרט מבלי לנשנש פופקורן עתיר מלח וחמאה? אם התשובה שלכם היא כן, חשוב שתדעו שאתם לא לבד. האמונה הרווחת אומרת, כי דרושים 21 ימים כדי לפתח הרגל. אבל פיליפה לאלי והקולגות שלה באחת האוניברסיטאות בלונדון הוכיחו שדרושים 66 ימים כדי להפוך פעולה מסוימת לכזו שאפילו לא מצריכה מחשבה. וכדי להיפטר מההרגל הזה, דרושים הרבה יותר ימים. אבל בהחלט שווה לשקול אילו מן ההרגלים הללו שאימצנו לעצמנו הם בריאים, ואילו מזיקים.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

צוות האתר שלנו אסף עבורכם רשימת הרגלים שאולי כדאי שיהפכו לנחלת העבר, ויפה שעה אחת קודם. אל תדאגו אם אתם לא מזהים כמה מן הדברים ברשימה הזו. פשוט זכרו – ניתן להחליף כל הרגל רע בהרגל אחר, טוב יותר.

9. אל תשימו את הרגליים שלכם על הדשבורד

כל נוסע ברכב אוהב לשבת בצורה הנוחה לו ביותר. בסרטים רבים, הדמות המגניבה ביותר בדרך כלל יושבת במשב הקדמי בסוך לנהג כשהרגליים מונחות על הדשבורד (לוח השעונים).

המציאות היא, שהתנוחה הזו למעשה היא די מסוכנת. פרט לעובדה שתנוחה זו עשויה להיות קטלנית במקרה של תאונת דרכים, הרע המוכר פחות הוא עניין הבלימה. ברגע שהרגליים שלכם נמצאות בגובה הפנים, פירוש הדבר שבעת עצירה פתאומית הברכיים שלכם עשויות לפגוע בפנים. מפגש של הלסת שלכם עם הברכיים עשוי להוביל לשבר, שמשך ההחלמה ממנו עשוי להיות ארוך וקשה.

זו בדיוק הסיבה שאולי כדאי לשכוח מההרגל הזה, ופשוט לשבת עם הגב שעון כנגד המושב, כשהברכיים שלכם כפופות לפניכם, וחגורת הבטיחות במקומה.

8. אל תתלו מגבות רטובות על הוו ואל תסיטו את ווילון האמבט לצד אחד

זו כמעט תנועה בלתי נשלטת, להסיט את ווילון האמבט הצידה אחרי מקלחת, ולתלות מגבת רטובה. למרבה הצער, מדובר בהרגל לא הגייני בעליל. בקטריה עשויה להתפשט במהירות בין הקמטים הלחים של המגבת, ועובש עשוי להצטבר על ווילון האמבט.

לכן כדאי להניח למגבת להתייבש כשהיא איננה מקופלת, ולהשאיר את ווילון האמבט פתוח עד שהוא מתייבש.

7. אל תשתו קפה על קיבה ריקה

רובנו פותחים את היום שלנו, כשאנחנו ניגשים למטבח ומכינים ספל קפה לפני שאנחנו ניגשים לעשות כל פעולה אחרת. זה הרגל נפוץ מאוד ברחבי העולם. ישנה רק בעיה אחת – רובנו שותים את ספל הקפה שלנו על קיבה ריקה. חרף היתרונות הרבים בשתיית קפה, ישנם גם כמה היבטים שליליים. אחד מהם, הוא שאם אנחנו שותים קפה על קיבה ריקה, זה עשוי לגרום לצרבת ולבעיות עיכול שונות.

כשאתם רעבים וחושבים על אוכל, הקיבה שלכם מתחילה לשחרר חומצות קיבה. כשאתם שותים קפה, ישנה השפעה דומה על הקיבה שלכם, רק שמזון מוצק לא מגיע. זה מוביל לשחרור גזי קיבה רבים מדי שעשוי לחבל בדפנות הקיבה.

מומחים ממליצים לשתות קפה לאחר שאכלתם ארוחת בוקר במחצית היום.

6. אל תאכלו פופקורן

מי לא אוהב דלי ענק של פופקורן מלוח ועתיר חמאה כשהוא נזרק אל מול המסך הענק שלו? זוהי מסורת עתיקת יומין לקנות קצת סודה ופופקורן ולצפות בסרט. אבל האמת היא, שמדובר בהרגל מזיק במיוחד. החדשות הטובות הן, שלא קשה לחדול ממנו.

רופאי שיניים אומרים שפופקורן עשוי להסב נזק לשיחניים שלכם. חלקיקים קטנים של פופקורן נתקעים בשיניים שלכם וקשה מאוד להיפטר מהם, אפילו אם אתם מטפלים בשיניים על בסיס קבוע. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון היא העובדה שהפופקורן שנמכר בבתי הקולנוע הוא עתיר שומן במיוחד. נסו לא להזמין פופקורן בפעם הבאה שאתם בקולנוע ואולי תהיו מופתעים לגלות כמה הסרט עשוי להיות מהנה גם ללא הפופקורן.

5. אל תשאירו בקבוק מים באוטו

אם יש ברשותכם רכב, ישנה סבירות גבוהה שאתם שומרים בתוכו בקבוק מים. בין אם אתם שומרים אחד כזה למקרי חירום, או סתם מנסים להגביר את צריכת המים שלכם, זכרו שמדובר בהרגל מזיק מאוד – במיוחד בימי הקיץ.

הבעיה היא שהמים בבקבוק משמשים כמעין עדשה וכשקרני השמש פוגעות בהם, במיוחד אם הבקבוק נמצא על פני משטח כהה, שריפה עשויה לפרוץ.

האפשרות שמאורע כזה יתרחש בגלל בקבוק מים היא נמוכה במיוחד, אבל עדיין קיימת. אם אתם לא רוצים להיכנס לסטטיסטיקה הזו, פשוט קחו אתכם את בקבוק המים כשאתם עוזבים את הרכב.

4. אל תפוצצו חצ'קונים

כל מי שאי פעם סבל מחצ'קונים יודע את הכלל: אסור לפוצץ חצ'קונים.

חצ'קון נוצר כאשר הנקבובית סתומה עם שמן עודף. כך למעשה מתחיל תהליך דלקתי. אם הגוף בריא, הוא שולח תאי דם לבנים כדי להילחם בבקטריה המזיקה. זו הסיבה שחלק מהעור הופך אדום. כשאתם מפוצצים חצ'קון, אתם גורמים נזק לשולי הנקבובית. כתוצאה מכך, אתם הופכים את המקום לפגיע אף יותר ע"י בקטריה. חוץ מזה, כשמפוצצים חצ'קונים, אתם מסתכנים גם בזיהום של המקום אם הידיים שלכם מלוכלכות.

אם אתם מודאגים לגבי מצב העור שלכם, בקרו אצל רופא עור. אם כמעט ומעולם לא הייתה התפרצות חצ'קונים, השתמשו במשחה אזורית ייעודית כדי להשמיד את המטרד – ומיד!

3. אל תצלמו כל דבר בסמארטפון שלכם.

ייתכן והעצה הזו תשמע לכם קצת משונה בהנחה שאנחנו משתמשים בטלפון שלנו כמעט לכל דבר שאנחנו עושים – במיוחד כשמדובר בצילום תמונות. בכל מקרה, תוצאות המחקר של לינדה הנקל מאוניברסיטת פיירפילד (Fairfield) טוענות דווקא שאנחנו מפספסים את כל הפרטים החושבים כשאנחנו מצלמים כל דבר במצלמה.

הבעיה היא, שכשאתם מצלמים תמונה, תשומת הלב שלכם ממוקדת בתמונה עצמה במקום במה שאתם מצלמים. כתוצאה מכך, תהיה לכם תמונה או סרטון בלתי נשכחים אבל הרושם האמיתי ייוותר קהה ועמום.

שתי קבוצות של אנשים השתתפו במחקר הזה. הקבוצה הראשונה הסתובבה במוזיאון ובחנה פריטים שונים בעיניהם, בעוד הקבוצה השנייה צילמה תמונות. לבסוף, חברי הקבוצה השנייה הביעו יעילות פחותה יותר כשענו על שאלות הנוגעות לאותה תערוכה.

2. אל תטלו וויטמינים יחד עם תוספים פעילים ביולוגית (BAA)

אנשים רבים חושבים שוויטמין C עוזר לשמור עליהם מפני התקררות או שתוסף פעיל ביולוגית (BAA) יכול לתפוס את מקומו של טיפול רפואי מקצועי. אבל אם זה היה נכון, שירותים רפואיים רבים כבר היו פושטים רגל.

אם אתם מקפידים על דיאטה מאוזנת, אז זה מיותר לקחת וויטמינים מאחר ואתם כבר מקבלים את הכמות הנדרשת מהמזון שלכם. וויטמינים נוספים מומלצים לאנשים הסובלים ממחסור.

תוספים פעילים ביולוגית משמשים בעיקר עבור אנשים שסובלים ממחסור. כמובן, זה מעולה אם אנחנו מצליחים לאזן את המחסור הזה. אבל עליכם להבין ש-BAA אינו תרופה. לכן, הם אינם יכולים לטפל בכם, אם אתם חולים.

1. אל תניחו את הסמארטפון שלכם תחת הכרית בעת הטעינה

סמארטפון תחת הכר שלכם עשוי להסתיים בשריפה. הבעיה היא כשהטלפון מתחמם. למרות העובדה שדגמים חדשים של סמארטפון שופרו, ישנם עדין סמארטפונים עם סוללה שיכולה להעלות באופן משמעותי את הטמפרטורה הכללית של המכשיר. פירוש הדבר הוא שהמכשיר או כבל הטעינה עשוי לעלות באש. אם אתם מניחים את המכשיר תחת הכר בעת הטעינה, אתם מסכנים את עצמכם באופן משמעותי.

מחלקת כיבוי האש של Newton NH מזהירה את כל אלו הדואגים לשלומם, מעולם לא לשים את הסמארטפון תחת הכרית שלכם בעת הטעינה.

האם אתם מכירים סכנות אחרת? שתפו אותנו בתיבת התגובות, ואל תשכחו לשתף את המאמר הזה עם כל בני המשפחה והחברים שלכם עוד היום.