היום גיליתי

רעבים תמיד? 13 מזונות שיפחיתו את תחושת הרעב

כמעט כולם חולמים על האפשרות לאכול הכל וכל דבר מבלי לחשוש לגבי עלייה במשקל. למרות שהיינו רוצים לומר לכם שיש דרך קלה לעשות זאת, למרבה הצער, זה לא המקרה. אבל החדשות הטובות הן שישנם מזונות רבים טעימים ובריאים שיכולים לעזור לכם להשתלט על הרעב שלכם ולהימנע מעלייה במשקל.

צוות האתר שלנו בחר 13 מזונות בריאים אשר גם מסייעים להפחתה בתחושת הרעב. אם אתם מתכננים להוריד במשקל, אל תשכחו להוסיף את המזונות הללו לרשימת הקניות שלכם!

דגים אדומים


© Depositphotos.com

ישנם חלבונים רבים וחומצות שומן מסוג אומגה 3 בדגים אדומים. שילוב כזה של ערכים תזונתיים מאפר לכם להרגיש מלאים לאורך זמן, וזו תוספת נפלאה לעובדה שדגים אדומים מעולים לבריאות שלכם. אכילת דגים אדומים על בסיס קבוע יכולה לעזור לכם להפחית את הסיכון להשמנת יתר, סוכרת והתפתחות של מחלות לב.

אבוקדו


© Depositphotos.com   © Depositphotos.com

לא רק שאבוקדו הוא מקור מצויין של חומצות שומן חיוניות, אלא שגם

החומצה האולאית באבוקדו מאריכה את תחושת השובע

שעוזרת לכם לצרוך פחות קלוריות מאוחר יותר. המחקר שנערך ע״י חוקרים באוניברסיטת קליפורניה הראה כי אנשים שאכלו אבוקדו לארוחת צהריים רצו לאכול 40% פחות 3 שעות לאחר הארוחה שלהם.

קפה


© Depositphotos.com

הקפאין שבקפה עוזר לשרוף קלוריות ולפרק שומנים, אבל גם להשפיע על תחושת הרעב שלכם. אם תשתו קפה, 30 דקות עד 4 שעות לפני הארוחה, זה ישפיע על תחושת הרעב שלכם. בדרך כלל, כדי להוריד במשקל, מומלץ לשתות שתי כוסות קפה ביום (כ-200 מ״ג של קפאין). קפאין אינו מיועד לכל אחד אז יש לוודא כי הגוף יכול להתמודד עם כמות כזו של קפאין מבלי להזיק לעצמו.

זרעי צ׳יה

זרעי צ׳יה יכולים לספוג מים 11-12 פעמים יותר ממשקל הזרעים. זה עוזר למלא את הקיבה ולספק תחושת מלאות. זה גם מפחית את תחושת הרעב.

שמן קוקוס


© Depositphotos.com

מה שהופך את שמן הקוקוס לשונה משאר השמנים היא העובדה שהוא מכיל חומצות שומן בינוניות-שרשרת (MCFAs). הם נספגים ע״י הגוף בצורה שונה שיוצרת אפקט חיובי על חילוף החומרים בגוף. לדוגמה, שמן קוקוס עוזר לשרוף קלוריות ולהיפטר מהשומן בבטן. שמן זה גם מסייע בכל הנוגע לאיזון תחושת הרעב. מחקר שנערך לאחרונה מראה כי אנשים שצרכו שמן קוקוס במהלך היום אכלו 256 קלוריות פחות מהאדם הממוצע.

חשוב לזכור ששמן קוקוס הוא עדיין שמן, אז לא מומלץ להשתמש בו בכל פעם שאתם מכינים ארוחה. מספיק פשוט להחליף כמה מהשמנים הרגילים איתם אתם מבשלים בדרך כלל.

ביצים


© Depositphotos.com   © Depositphotos.com

ביצים אינן יקרות ומהוות מקור תזונתי לחלבון המספק תחושת מלאות. מחקר מראה כי אדם שאוכל ביצים לארוחת בוקר, יצרוך פחות קלוריות במהלך היום ויוריד במשקל. במהלך הניסוי, אנשים שהיו על דיאטה דלת קלוריות חולקו ל-2 קבוצות. הקבוצה הראשונה אכלה ביצים לארוחת בוקר בעוד האחרים אכלו ארוחת בוקר מסורתית עם מזונות כמו טוסט ודגנים. מסתבר שהאנשים שאכלו ביצים הורידו 65% יותר במשקל מאלה שלא.

פלפל חריף

פלפל חריף מכיל

קפסאיצין, רכיב כימי שמפחית תיאבון

ועוזר לשרוף שומן. מחקר הראה שצריכת גרם אחד של פלפל חריף עשוי להקטין את התיאבון ולדחות תחושת רעב, ולכן לסייע בהורדה במשקל. בכל מקרה, אנשים שבדרך כלל אוכלים מזונות חריפים לא זוכים לאותה השפעה כמו אלה שלא. ייתכן ובגלל שפיתחו עמידות מסוימת כלפי סוג זה של מזון. לא מומלץ להוסיף צ׳ילי לאוכל שלכם כל יום, במיוחד אם אתם רוצים להפיק את המירב מתכונותיו המסייעות להורדה במשקל.

תרד


 © Depositphotos.com

תרד מכיל

תילקואיד שמגביר את רמות ההורמון לפטין.

ההורמון הזה מאזן את חילוף האנרגיה ושולט על תחושת הרעב. כך תילקואיד דוחה תיאבון, דבר המוביל לירידה במשקל. 100 גרם של תרד מדי יום מספיקים כדי להגיע לאפקט הרצוי.

תה ירוק

תה ירוק מכיל שני רכיבים שיכולים לסייע לירידה במשקל: קפאין ו-catechin. הראשון עוזר לשרוף שומן ולדחות תיאבון, בעוד השני מאיץ את חילוף החומרים ועוזר להיפטר מהשומן. שילוב שני הרכיבים הללו בחליטת תה ירוק עוזר

לשרוף קלוריות באופן יעיל יותר

. לדוגמא, המחקר הזה מראה כי צריכת קפאין ו-catechin יכולה לעזור להגביר את שריפת הקלוריות ב-4%.

עבור אלה המנסים להוריד במשקל, מומלץ לשתות 250-500 מ״ג של תה ירוק בכל יום.

עדשים

עדשים בריאים מאוד כיוון שהם מכילים כמות גדולה של חומצה פולית, ברזל, אשלגן, תיאמין ומַנְגָּן. הם גם עשירים בחלבון ובסיבים אשר נלחמים ביעילות בתחושת הרעב. הם ממלאים מאוד ולא מכילים קלוריות רבות. יתרון נוסף הוא שקל יותר לבשל אותם משאר סוגי השעועית.

ג׳ינג׳ר


© Depositphotos.com

הג׳ינג׳רול בשורש הג׳ינג׳ר עוזר להפחית במשקל. מחקר מראה שצריכה יומיומית של ג׳ינג׳רול עוזר להיפטר מהקילוגרמים העודפים. זה גם עוזר לווסת את רמות הלפטין, ההורמון שאחראי על חילוף האנרגיה והשליטה בתיאבון שלכם.

שיבולת שועל


© Depositphotos.com

שיבולת שועל רגילה (לא הסוג המוכן) מכיל סיבים רבים שעוזרים להרגיש מלאים לאורך זמן. מחקר מראה שאנשים שאכלו שיבולת שועל לארוחת בוקר הרגישו פחות רעבים לאחר מכן וצרכו 31% פחות קלוריות בארוחת הצהריים בהשוואה לאלה שלא התחילו את היום שלהם עם שיבולת שועל.

יוגורט טבעי

יוגורט טבעי עמוס בחלבונים ולכן יכול לסייע לשמור על תחושת המלאות לאורך זמן. הוא גם מכיל בקטריה פרו-ביוטית אשר מיטיבה עם העיכול שלכם. יוגורט שאינו נקי משומן יכול להוריד את הסיכון להשמנת יתר ולהתפתחות של סוכרת מסוג 2. למרבה ההפתעה, יוגורט לא שמן מגיל הרבה יותר סוכר, אז מוטב להימנע מהם.

אילו מהמזונות ברשימה מתאימים לדיאטה שלכם? שתפו אותנו בתיבת התגובות בהמשך.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version