ויראלי

היא מוצאת תינוק נטוש בערימת אשפה. חכו עד שתראו את הפנים שלה שנתיים לאחר מכן!

By john

January 18, 2021

במהלך הלימודים באוניברסיטה, שרה הרגישה קריאה לעזור לילדים עם מוגבלויות בהאיטי. ב-2013, היא עברה מארצות הברית להאיטי, שם שירתה כמרפאת בעיסוק עבור מרכז רפואי לילדים. שרה עבדה עם משפחות רבות והילדים שלהם, כולל ילדה אחת מיוחדת בשם ניקה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

הכל התחיל בינואר 2014, כשאישה צעירה נכנסה למקום עבודתה של שרה כשהיא מחזיקה תינוקת קטנה בשם ניקה. ניקה סבלה מנזק חמור במוח שגרם לגידול מימי בחוט השדרה ובמוח. ניקה, שהראש שלה היה נפוח וגדול במיוחד, הזדקקה לטיפול רפואי דחוף. בכל אופן, היה נראה שאמא שלה הייתה מוטרדת מהדעות הקדומות על ילדים נכים מאשר באמת להעניק לה את העזרה שהייתה צריכה. רק באירועים מיוחדים ניקה הסתובבה בפומבי, ואמא שלה הייתה מכסה אותה בשמיכות כדי להחביא אותה מהעולם.

למרבה הצער, זה מאוד שכיח בהאיטי. אנשים רבים מקשרים נכויות עם קללה – ומאמינים שכל מי שבא במגע עם האנשים האלו יסבול בעצמו. שרה גם למדה שייתכן והמצב של ניקה נגרם לאחר שהאם שתתה רעל כדי להרוג את העובר ולהכשיל את ההריון, וכנראה שהאם גם ניסתה למכור את ניקה לממשלה למטרות 'מחקר'.

שרה המשיכה לעבוד עם ניקה ועם האמא, אבל הזמן חלף, אבל היא לא יכלה שלא להבחין כי התינוקת מאבדת אפילו יותר משקל עד לנקודה בה הייתה כחושה במיוחד. היא הבינה שניקה סבלה מתת תזונה לא בגלל מצבה, אלא בגלל שהוזנחה.

יום אחד, שרה החליטה לבדוק מה שלום ניקה ולבקר בבית שלה. שם, היא גילתה משהו מחריד ששינה את חייה לנצח.

המשיכו לקרוא כדי לגלות את הסיפור הבלתי ייאמן הזה.

Instagram / Little Warrior Nika

זוהי שרה קונק, מרפאת בעיסוק מוסמכת בת 28. בעודה באוניברסיטה, שרה גילתה את התשוקה שלה לסייע לילדים עם מוגבלויות החיים בהאיטי.ב-2013, שרה עברה מלואיזיאנה להאיטי שם התחילה לעבוד כמיסיונרית בבית החולים לילדים דניטה.

בינואר 2014, אישה צעירה נכנסה למרכז הרופאי כשהיא אוחזת תינוקת בת 3 חודשים בשם ניקה הלוקה בהידרנספליה, מצב בו יש גידול נוזלי בחוט השדרה ובמוח, מה שגורם לראש להתנפח. ניקה סבלה מתת תזונה והזדקקה לטיפול רפואי בהול,אך למרבה הצער אמא של ניקה דאגה להסתיר את ה'סוד המביש' יותר מאשר לדאוג לצרכים של הבת שלה. בכל פעם שהוציאה את ניקה החוצה, היא דאגה לכסות אותה בשמיכות, ולהסתיר את פניה מהעולם.

Instagram / Little Warrior Nika

ניקה לא סבלה מתת תזונה בגלל המצב שלה, אלא פשוט כי הוזנחה. באוגוסט 2014, האינסטינקט של שרה גרם לה ללכת לבקר את האמא ואת ניקה. שרה הייתה בהלם כשמצאה את ניקה לגמרי לבדה מחוץ לבית, שוכבת על שק אורז ומוקפת באשפה. היא הייתה בת 11 חודשים ושקלה פחות מ-3 ק"ג, כאשר חלק מהמשקל הזה כלל את הגידול.

בהאיטי, יש סטיגמה על אנשים עם מוגבלויות. האמא הביולוגית של ניקה עשתה כל שיכלה כדי להמנע מלהיות מובכת. היא גם עבדה כנערת ליווי, וככל הנראה ניסתה לחסל את ההריון על ידי שתיית רעל.

שרה שכנעה לבסוף את אמא של ניקה לתת לה לקחת את ניקה למשפחת אומנה, ולהעניק לה את הטיפול שכל כך מגיע לה.

Instagram / Little Warrior Nika

"בשבוע הראשון שניקה הייתה תחת הטיפול שלי, לא יכולתי להאמין כמה מוזנחת הייתה הילדה, וכמה איש לא דאג להזין אותה", שרה כתבה באתר שלה, Little Warrior Nika. האיברים הפנימיים שלה החלו לחדול מלתפקד. 99% מהתינוקות בעלי אבחנה זהה לשל ניקה מתים לאחר שנה אחת. באורח פלא, היא כבר ניצחה את הסטטיסטיקה, למרות מצבה הרע.

למרות הכל, הרופאים אמרו שניקה גוססת, ואמרו לשרה להתפלל לנס.

Instagram / Little Warrior Nika

"נס אחרי נס, היא המשיכה לשרוד", כתבה שרה.

בפברואר 2015, 6 חודשים לאחר שדאגה לה מסביב לשעון, שרה הפכה לאפוטרופוס החוקי של ניקה. היא הקדישה את עצמה לטפל בה לנצח.

Instagram / Little Warrior Nika

השותף של שרה, סטיבן, חולק יחד איתה את המשימה להעניק לה בית אוהב.

"התמונה הזו מתעדת טוב יותר מכל כמה מתוק סטיבן עם ניקה", היא כותבת. "אני לא יודעת איפה הייתי מבלי התמיכה שלו".

Instagram / Little Warrior Nika

לניקה יש כעת משפחה דואגת, איתם היא חוגגת חגים ואירועים מיוחדים.

Instagram / Little Warrior Nika

פשוט הביטו בשינוי המופלא הזה!

ניקה עברה את הניתוח השני שלה לניקוז נוזלים מהגידול, דבר ששיפר באופן משמעותי את איכות החיים שלה. היקף הראש שלה קטן ב-5 ס"מ, ואיבדה יותר מ-2 ק"ג של נוזלים אשר היו בגידול.

Instagram / Little Warrior Nika

"עצרו את הדמעות…ניקה ניסתה היום את ההליכון החדש שלה היום!", כותבת שרה. "היא לא הייתה אמורה לשרוד את מצב תת התזונה בו הייתה…אבל היום היא עמדה…היא לא הייתה אמורה לשגשג לאחר הגידול שלא טופל כראוי במשך זמן כה רב…אבל היום היא מחזיקה את הראש שלה גבוה…

היא לא הייתה אמורה לחיות כאשר רוב המוח שלה חסר…אבל אלוהים!"

Instagram / Little Warrior Nika

עבר זמן רב מאז שרה לקחה את ניקה תחת חסותה. בגיל שנתיים, ניקה ממשיך לנצח את הסטטיסטיקות ולהתקדם באופן מרשים. היא חיה כעת עם שרה בדרום לואיזיאנה.

"אלפי אנשים מסביב לעולם עוקבים אחר הסיפור של ניקה, ומראים לניקה ש'שווה להילחם עליה, להתפלל בשבילה ולהוקיר אותה".