היום גיליתי

8 עובדות מעניינות שלא ידעתם על הגוף שלכם!

הגוף שלכם הוא הרבה דברים: התקן מכני, ערכה כימית מהלכת, צורת חיים ברת-קיימא, ותופעה ביולוגית המשתנה ללא הרף. יש הרבה לדעת על הגוף האנושי. האם אתם מודעים לשמונת העובדות המדהימות האלו?

1. אתם יותר גבוהים בבוקר מאשר בערב

האם ידעתם שהגובה שלכם משתנה בהתאם לזמן ביום? בממוצע, אתם גבוהים יותר ב-2.5 ס"מ כשאתם מתעוררים בבוקר.

כשאתם ישנים, נוזלים עודפים מצטברים בדיסק שבעמוד השדרה, והמתח הכרוך בעמידה ממושכת במהלך היום גורם לנוזל לדלוף – ולכם לאבד מהגובה. אם תמדדו את עצמכם דבר ראשון בבוקר ושוב בלילה, תראו הבדל קטן אך ברור.

2. דגדוגים

האם ניסיתם פעם לדגדג את עצמכם? לא ממש עובד, נכון? הסיבה לכך היא שהמוח שלכם למעשה מצפה לתחושה הזו. הוא דוחה תחושות צפויות ומתריע על כאלו בלתי צפויות, וזו הסיבה מדוע אתם מגיבים אחרת כשמישהו מדגדג אתכם.

3. עד גיל 18 המוח שלכם יפסיק לגדול

מהגיל הזה והלאה אתם מאבדים יותר מ-1,000 תאי מוח ביום. רק 2% ממשקל הגוף שלכם "מאוכלס" ע"י החומר האפור שלכם, אבל משתמש בכ-20% מצריכת האנרגיה הכללית שלכם (הוא זקוק לפחמימות). המוח שלכם עובד ללא הפסקה ולא נח לעולם, אפילו כשאתם ישנים. רק שאתם נמצאים במצב חלימה הקרוי בשם REM (ריצוד עיניים מהיר), המוח שלכם עובד שעות נוספות כדי לחדש את מלאי היכולת התפקודית שלו בשעות הערות שלכם.

4. נשימה מהנחיריים

אולי לא חשבתם על זה מעולם, אבל לנשום דרך הנחיריים שלכם היא פעולה די מסובכת – וההשפעות שלה רבות עוצמה. 85% מהאנשים נושמים רק דרך נחיר אחד בכל פעם, בעוד הנחיר השני נסתם באופן לא מודע ע"י התנפחות רקמות. אולי שמתם לב לתופעה כשהבחנתם שאתם לא מצליחים לפתוח נחיר סתום למרות שאין בו כלום.

5. אף נוזל

האף של כולנו נוזל כשאנחנו חולים בשפעת, אבל אפילו כשקצת קר לנו האף שלנו נוטה לטפטף יותר מבדרך כלל. זה קורה בגלל שבדרך כלל אנחנו מייצרים כליטר של ריר ביום, ואת הרוב אנחנו בולעים מבלי להבחין.

במזג אוויר קר, רוב הדם עובר דרך הנחיריים שלנו, מאיץ את ייצור הנוזל בנוסף לנסיון לשמור על האף שלנו חם כך שאוויר חם ייכנס לריאות שלנו.

6. המוח שלכם פעיל יותר בלילה מאשר ביום. מדענים לא מצליחים להסביר מדוע

באופן הגיוני, בטח תחשבו שכל התנועה הזו, החישובים המסובכים, המטלות והאינטרקציה הכללית במהלך היום ובשעות העבודה צורכת יותר "אנרגיה מוחית", מאשר נניח, לשכב במיטה. ובכן, מסתבר שההפך הוא הנכון. כשהגוף שלכם כבה, המוח נדלק. מדענים לא יודעים למה זה קורה אבל אנחנו צריכים להודות למוח שלנו שעובד בזמן שאנחנו ישנים, ומספק לנו חלומות כה נעימים.

7. ל-15% מהאנשים אין את הגיד הזה ביד

שריר הכף הארוך (palmaris longus) הוא שריר באמת היד שנמתח מהמרפק ועד פנים היד. על פי מחקרים רבים בתחום האנטומיה, שריר הכף הארוך לא נוכח אצל 10-15% מהאוכלוסייה וכמה מחקרים מצביעים על כמות מסוימת באוכלוסיה שיש לה את השריר והגיד, אבל לא אחרת.

8. למה אתם מתעוררים עם זקפת בבוקר

גברים חווים זקפה בכל שעה עד שעה וחצי בזמן שהם ישנים. זה קורה בגלל השילוב של מחזור הדם וייצור הטסטוסטרון שעשוי לגרום לזקפה במהלך הישנה והוא למעשה חלק משנת REM (ריצוד עיניים מהיר). זה קורה באופן פזור ולא סדיר במהלך הלילה, אז אם אתם מתעוררים עם זקפה, זו רק שאלה של הסתברות.

האם אתם מכירים עובדות מדהימות אחרות על גוף האדם? שתפו אותנו, ושתפו את הכתבה הזו עם כל החברים ובני המשפחה שלכם בפייסבוק!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version